کد خبر: ۲۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 04
انجمن به‌کارگیرندگان USBا(USB-IF) که مسئول تدوین مشخصات این استاندارد است، امروز مشخصات USB4 را اعلام کرد. اولین تغییر به حذف فاصله از مدل نام گذاری مربوط می‌شود اما USB4 با افزایش دو برابری پهنای باند نسبت به USB 3.2 نیز همراه است که با کابل‌های مناسب و تایید شده به 40 گیگابیت در ثانیه می‌رسد.
به گزارش آی تابناک : افزون بر افزایش پهنای باند، USB4 از انتقال هم زمان داده و سیگنال تصویر پشتیبانی می‌کند که در مواقع وصل کردن زنجیروار مانیتور اکسترنال و وسایل ذخیره سازی مفید واقع می‌شود. نسل بعدی USB با نسل‌های پیشین، شامل USB 2.0 و USB 3.2 سازگاری دارد. همچنین با پروتکل Thunderbolt 3 نیز سازگاری دارد.

سازگاری USB4 با Thunderbolt 3 و برخی دیگر از بهبودهای این فناوری جدید، حاصل اهدای فناوری Thunderbolt توسط اینتل به USB است. به لطف سیاست‌های جدید اینتل، حالا دیگر لازم نیست سازندگان برای استفاده از Thunderbolt به این کمپانی پول بپردازند که به به‌کارگیری هرچه گسترده‌تر Thunderbolt کمک خواهد کرد.

USB-IF در نظر دارد در آینده مشخصات تازه‌ای برای USB نوع C منطبق بر گذرگاه USB4 ارائه کند. این گروه در نظر دارد در خلال کنفرانس USB Developer Days 2019 جزئیات بیشتری از برنامه‌های خود برای USB4،اUSB نوع C و USB Power Delivery ارائه کند.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار