کد خبر: ۲۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 04
اگر گیمر باشید، احتمالاً می دانید Control یکی از داغ‌ترین عناوین AAA این فصل است. عنوان مزبور قادر به بهره گیری از فناوری Ray Tracing بلادرنگ پردازنده‌های گرافیکی RTX است اما بررسی‌های وب سایت Tweaktown نشان می‌دهد این بازی به شدت تشنه کارت گرافیک قوی است و RTX 2080 Super هم کم می آورد.
به گزارش آی تابناک : آن‌طور که تست‌های وب سایت Control نشان می‌دهد، این بازی در وضوح تصویرهای بسیار بالا چون 8K، هنگام رندر با DirectX 12 و فعال بودن RTX تا 18.5 گیگابایت حافظه ویدئویی را اشغال می‌کند. به وضوح هیچ یک از کارت‌های گرافیک گیمینگ معمولی 18.5 گیگابایت حافظه ویدئویی ندارد. تنها کارت موجود TITAN RTX از انویدیا با 24 گیگابایت حافظه GDDR6 و قیمت 2500 دلار است. نزدیک‌ترین گزینه از AMD هم Radeon VII با 16 گیگابایت حافظه HBM2 است.

9131_21_control-tested-8k-nvidia-titan-rtx-vs-amd-radeon-vii-showdown.jpg

هنگامی که حجم حافظه ویدئویی مورد نیاز یک بازی از حجم حافظه فیزیکی کارت گرافیک شما فراتر می‌رود، ویندوز سراغ حافظه رم می‌رود و بخشی از آن را به پردازنده گرافیکی اختصاص می‌دهد. همچنین ویندوز به شدت اقدام به سواپ محتوای حافظه می‌کند که به افت کارایی منجر می‌شود.

در بازی Control سویچ از وضوح 8K به 4K UHD (که تعداد پیکسل‌های آن یک چهارم است)، با افت شدید استفاده از حافظه ویدئویی همراه است. بازی مزبور در وضوح 4K تنها 8.1 گیگابایت حافظه ویدئویی را اشغال می‌کند اما همین مقدار هم برای کارت‌های 8 گیگابایتی زیادی است. برای نمونه کارت 700 دلاری GeForce RTX 2080 Super انویدیا تنها 8 گیگابایت حافظه ویدئویی دارد. اما کارت RTX 2080 Ti به 11 گیگابایت حافظه ویدئویی مجهز است و کم نمی‌آورد، البته اگر توان خرید آن را داشته باشید.

جالب اینکه انتقادها به سیستم مورد نیاز بازی Control موجب شد Remedy دست کم آن را بر روی کاغذ تقلیل دهد اما به نظر نمی رسد عملاً تفاوتی ایجاد کرده باشد.




منبع : شهر سخت افزار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار