کد خبر: ۲۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 04
فایرفاکس از این پس کوکی‌های ثالث را بلاک کرده و همچنین از دسترسی پیدا کردن کریپتو ماینرها به سخت‌افزار کاربران جلوگیری به عمل می‌آورد. این قابلیت‌ها در فایرفاکس 69 که تازه منتشر شده به صورت پیشفرض برای کاربران اجرا خواهد شد.
به گزارش آی تابناک : در واقع موزیلا این قابلیت‌ها را ژوئن امسال معرفی کرده بود و حالا آن را برای کاربران ویندوز، مک، لینوکس و اندروید به اجرا در آورده است. این شرکت در رابطه با امکانات امنیتی جدید مرورگرش گفته:

هدف قابلیت محافظت بهبودیافته ردگیری (Enhanced Tracking Protection) این است که در پشت پرده از اطلاعات شما محافظت کرده و مانع شود تا شرکت‌های مختلف با استفاده از ردگیری رفتار آنلاین شما در زمان وبگردی برایتان پروفایلی تشکیل دهند. این پروفایل‌ها و اطلاعات جمع‌آوری شده توسط آن‌ها، می‌تواند بعدا به فروش بفرسد یا در زمینه‌هایی مورد استفاده قرار بگیرد که شما هیچ اطلاعی از آن‌ها ندارید.

فایرفاکس 69

علاوه بر این فایرفاکس لیستی از کوکی‌ها و کریپتو ماینرهای بلاک شده نگه می‌دارد تا کاربران از اینکه چه کسی برای جمع‌آوری داده‌های مرتبط با رفتار آنلاین آن‌ها اقدام کرده اطلاع پیدا کنند. این لیست همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا ردیاب‌ها برای برای سایت‌های مد نظرش آنبلاک کند.

با اینکه در حال حاضر بیشتر کاربران حداقل اطلاعاتی در مورد کوکی‌ها دارند اما کریپتو ماینرها پدیده‌های جدیدتری هستند و می‌توانند با در دست گرفتن کنترل سخت‌افزار، توان پردازشی آن را برای استخراج رمزارز برای شخص یا اشخاص دیگری به کار بگیرند. با این کار عمر باتری دستگاه‌های قابل حمل کاهش پیدا کرده و روی عملکرد دستگاه تأثیر منفی می‌گذارد.

فایرفاکس همچنین اسکریپت‌هایی که اطلاعات دستگاه کاربر را در زمان اتصال به وبسایت‌های مختلف ذخیره می‌کنند غیر فعال کرده است. د واقع با استفاده از چنین اسکریپت‌هایی دستگاه کاربر در پهنه اینترنت ردیابی می‌شود.

در مرورگر فایرفاکس 69 بهبودهای دیگری هم اعمال شده مثل توانایی بلاک کردن تمام ویدیوهایی که به صورت خودکار هنگام باز کردن وبسایت‌ها اجرا می‌شوند. علاوه بر این فایرفاکس ویندوز را برای اولویت‌بندی بهتر تسک‌های فعال راهنمایی خواهد کرد و با این حساب کاربران این سیستم عامل شاهد بهبود عملکرد محسوسی در هنگام کار با مرورگر خواهند بود.

از آن سو برای کاربران مک هم تمهیداتی اندیشیده شده. از جمله اینکه فایرفاکس در دستگاه‌هایی که از دو پردازشگر گرافیکی بهره می‌گیرند (مثل مک‌بوک پرو) با تناوب بیشتری از حالت پردازش گرافیکی کم مصرف استفاده می‌کند تا عمر باتری این دستگاه‌ها کاهش پیدا کند.


منبع : دیجیاتو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار