کد خبر: ۲۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 04
محققان توانستند با فناوری نانو کاشی های شیشه ای تولید کنند که این محصول به تایید ستاد توسعه فناوری نانو رسید.
به گزارش آی تابناک : امروزه روش‌های مختلفی مانند اعمال رنگ، استفاده از انواع دیوارکوب‌های چوبی و یا ساخته شده از مصنوعات چوبی مانند MDF، همچنین انواع کاشی‌های تزئینی سنتی و مدرن سرامیکی به منظور ایجاد نمایی زیبا در ساختمان‌ها به کار می‌رود.

نوع جدیدی از این مصالح، کاشی‌های شیشه‌ای هستند که جایگزین مناسبی برای کاشی‌های قدیمی بوده و در کنار نورپردازی مناسب، به علت رنگ‌بندی متنوع باعث ایجاد شفافیت مثال‌زدنی در محیط شده و در طرح‌های مختلف تولید می‌شوند.

کاشی شیشه‌ای یکی از مصالح و کالاهای تزیینی مورد استفاده در گوشه و کنار خانه‌ها است که جایگزینی بسیار زیبا برای کاشی‌های سنتی و قدیمی در فضای بین کابینت آشپزخانه، دیوار حمام، سرویس بهداشتی، فضای استخر و نیز دیوارهای ورودی ساختمان‌ها است.

یک شرکت ایرانی با استفاده از توان محققان کشور توانسته کاشی‌های شیشه‌ای نانویی را برای اولین بار در کشور تولید کند. در فرآیند ساخت این محصول پس از تولید و برش شیشه، لایه‌ای از مواد نانویی، شامل چند فلز گران‌بها، بر روی شیشه به صورت لمینیت قرار می‌گیرد.

تفاوت این محصول  با دیگر محصولات مشابه در لمینیت ایجاد شده روی شیشه با استفاده از فناوری است و به همین دلیل این محصول دارای کیفیتی بالاتر از نمونه خارجی است.

در حالی که نمونه‌های متداول در بازار در برابر خش و اسید آسیب‌پذیر هستند، کاشی‌های شیشه‌ای این شرکت ضد خط و خش و دارای استحکام مناسب هستند، شفافیت به همراه بازتاب نور و ایجاد جذابیت‌های بصری، ضداکسید و ضداسید بودن، ماندگاری رنگ مادام‌العمر و مقاومت حرارتی تا دمای ۵۵۰ درجه سانتی‌گراد مزیت‌های دیگر کاشی‌های شیشه‌ای نانویی است.

این کاشی‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت به تولید می‌رسند و قابلیت اجرا در ابعاد مختلف را دارا هستند، نصب آسان و سریع از دیگر ویژگی‌های این کاشی‌های شیشه‌ای به شمار می رود. اجرای این کاشی‌ها همانند نصب سایر کاشی و سرامیک‌های موجود در بازار با چسب کاشی و پودر بندکشی آنتی‌باکتریال و ضدآب انجام می‌شود.

از جمله موارد مصرف این کاشی‌ها نیز می‌توان به سرویس‌های بهداشتی، دکور آیینه‌ها، بین کابینت و فضاهای داخل آشپزخانه، ورودی در ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی، پشت تلویزیون، دکوراتیو ستون‌ها، تک دیوارها، داخل آسانسور، دکور اتاق کار، سالن پذیرایی، سالن کنفرانس و فروشگاه‌های تجاری اشاره کرد.

تا چندی پیش بازار این کالای لوکس در ایران تماماً در اختیار محصولات چینی قرار داشت اما هم اینک این محصول توسط این شرکت بومی‌سازی و با کیفیتی مناسب در داخل کشور تولید می‌شود و گواهینامه نانومقیاس را از واحد ارزیابی محصولات ستاد توسعه فناوری نانو دریافت کرده است.



منبع : زومیت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار