کد خبر: ۲۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 03
با انعقاد یک تفاهم نامه سه جانبه فناوری بذر صیفی‌جات در کشور توسعه می یابد.
به گزارش آی تابناک : در حاشیه سومین روز گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت غذایی، تفاهم‌نامه سه جانبه میان صندوق نوآوری و شکوفایی به نمایندگی دکتر علی وحدت، سازمان اوقاف و امور خیریه به نمایندگی حجت‌الاسلام دکتر سید مهدی خاموشی و دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی دکتر محمدمهدی طهرانچی منعقد شد.

موضوع این تفاهم‌ نامه همکاری در راستای توسعه تولید بذر صیفی‌جات و تامین کامل نیازهای بازار داخلی به ویژه با تکیه بر قابلیت های شرکت های دانش بنیان، همکاری در ایجاد کارخانه تولید بذر اصلاح شده صیفی‌جات، ارتقای کیفیت بذر رایج از نظر سازگاری با عوامل اقلیمی، مقاوم به آفات و بیماری‌های گیاهی، افزایش عملکرد در واحد سطح و ایجاد ارقام جدید بذر به صورت سالانه است.

توسعه فضاهای فیزیکی آزمایشگاهی و تحقیق و توسعه تولید بذر در کشور، حمایت از جریان تولید فناوری بذر با به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های طرفین و استفاده از توان دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط به ویژه شرکت های دانش‌بنیان از دیگر ویژگی های این تفاهم نامه است.

در این تفاهم نامه، صندوق نوآوری متعهد شده است که به مدت دو سال، به شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند حوزه بذر و برگزاری رویدادهای شبکه‌سازی، به‌هم‌رسانی و تبادل فناوری در حوزه بذر در چارچوب قوانین و ضوابط کمک کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با حوزه بذر از طریق اعطای تسهیلات اعم از سرمایه در گردش، تامین فضای استقرار، نمونه‌سازی، تولید صنعتی، لیزینگ با نرخ ترجیحی در چارچوب قوانین و ضوابط را تامین مالی کند.

علاوه بر این صدور انواع ضمانت‌نامه‌های مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه بذر در چارچوب قوانین و ضوابط، تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه بذر در قالب هم‌سرمایه‌گذاری با عاملیت صندوق‌های پژوهش و فناوری یا جسورانه بورسی در چارچوب قوانین و ضوابط، حمایت بلاعوض از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه بذر به منظور حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی مرتبط، دریافت استانداردها، تاییدیه‌ها، گواهینامه‌ها و خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و همچنین خدمات حفاظت از مالکیت فکری در چارچوب قوانین و ضوابط، از دیگر تعهدات صندوق نوآوری در این تفاهم نامه است.

همچنین در این تفاهم نامه عنوان شده که به منظور سیاستگذاری، تدوین برنامه اجرایی و نظارت بر حسن اجرای این تفاهم‌نامه، کمیته راهبری متشکل از سه نفر از نمایندگان سه طرف به ریاست معاون توسعه صندوق پس از معرفی رسمی تشکیل شود.

 مدیریت تولید دانش و توسعه فناوری به منظور توسعه تولید بذر و تأمین کامل نیازهای بازار داخلی به ویژه با تکیه بر قابلیتهای شرکتهای دانش بنیان دانشگاهی و مشارکت در تأمین زیرساختهای آزمایشگاهی لازم برای تحقیق و توسعه فناوری در حوزه بذر از مواردی است که بر عهده دانشگاه ازاد است.



منبع : مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار