کد خبر: ۲۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 02
در این مقاله سفری به درون شرکت مایکروسافت خواهیم داشت. چیزهایی که کارمندان مایکروسافت هر روز تجربه می‌کنند را به همراه عکس ببینید.
به گزارش آی تابناک : در این مقاله سفری به درون شرکت مایکروسافت خواهیم داشت. چیزهایی که کارمندان مایکروسافت هر روز تجربه می‌کنند را به همراه عکس ببینید.

توجه: اگر از محیط کارتان ناراضی هستید خواندن ادامه مقاله توصیه نمی‌شود!

1. کتاب‌خانه‌ی مایکروسافت

تا حالا چند بار کتابی فوق‌العاده در کتاب‌ فروشی دیده‌اید که با دیدن خلاصه‌ی انتهای کتاب مجذوب آن شده‌اید و به خاطر قیمت آن نتوانسته‌اید آن را بخرید؟ مایکروسافت کتاب‌خانه‌اش را بر حسب علاقه‌مندی‌ها و سلایق کارمندانش پر کرده است. در نتیجه کتاب‌خانه‌ای داخلی به اسم MSLibrary دارد که در زمینه تکنولوژی، مدیریت و کسب‌وکار هر کتابی که به ذهن شما برسد آنجا وجود دارد. حتی اگر کتاب خاصی را نیز نداشته باشد آن را برای شما تهیه خواهد کرد. همچنین مجموعه‌ی عظیمی از مجلات، ژورنال‌ها و کتاب‌های سافاری همزمان با انتشار ماهانه‌ی آن‌ها در این کتاب‌خانه موجود می‌شوند. بعضی اوقات حوصله کتاب خواندن ندارید؟ می‌توانید در راه بازگشت به خانه به کتاب‌های صوتی که مایکروسافت برای شما تهیه کرده گوش کنید. همچنین به شما دسترسی آنلاین ژورنال وال استریت داده می‌شود.

2. ایکس‌ باکس وان HQ

چیزی که در نمایشگرهای مختلف تصویر بالا می‌بینید استفاده کاربران مختلف از کینکت است. این دستگاه که در سال 2012 معرفی شد به کاربران اجازه تعامل به وسیله حرف زدن و ژست‌های حرکتی می‌دهد. شما می‌توانید فعالیت‌های هر کاربری را در Xbox One HQ ببینید.

3. هزینه خرید کارمندان

هر دفتر مایکروسافت یک فروشگاه مخصوص کارمندان دارد که به آن‌ها اجازه می‌دهند به طور 1200 دلار خرج کند.

4. مزایای حقوقی کارمندان در شرکت مایکروسافت

اگر شما کارمند سخت کوشی در مایکروسافت باشید که حدود 10 سالی برای این شرکت کار کرده‌اید 8 هفته در سال مرخصی باحقوق دارید.

علاوه بر این 2 هفته مرخصی برای کارمندان دارای فرزند، مرخصی زایمان، مرخصی‌های مختلف کارهای مربوط به کودک مایکروسافت را به شرکتی خانواده دوست تبدیل کرده است.

5. اجتماعی ساختن محیط کار

به جای ساختن مکان‌های کار جدا برای کارمندان مختلف و تمرکز روی ساخت اتاق‌های مجلل برای مقام‌های بالارتبه مایکروسافت بیشتر روی فضاهایی افزایش فعالیت اجتماعی و تشویق کارمندان به همکاری با یکدیگر تمرکز کرده است. مثلا دفتر آمستردام این شرکت کافی‌شاپ داخلی و مکان‌های داخلی و خارجی مختلفی برای کمک به همکاری و گفت‌وگو و همفکری کارمندانش ساخته است که در ادامه تصویرهای آن را مشاهده می‌کنید:

6. برنامه‌ی داوطلبانه‌ی 15 هزار دلاری:

مایکروسافت به فلسفه "کمک کردن گروهی” باور دارد. اگر یک کارمند مایکروسافت به انتخاب خودش پولی به موسسه‌های خیریه پرداخت کند مایکروسافت تا سقف 15 هزار دلار به همان اندازه به طور سالانه به خیریه کمک خواهد کرد. اگر شما کمک عملی به این موسسه‌ها کنید مایکروسافت برای هر ساعت کار شما برای موسسه‌های خیریه 17 دلار به آن‌ها پرداخت خواهد کرد.

7. با ورزش کردن در مایکروسافت وزن خود را کم کنید و سیگار کشیدن را کنار بگذارید

مایکروسافت نه تنها از کارمندانش انتظار ایده‌های فکری جدید دارد بلکه نگران تناسب اندام آن‌ها و فعالیت بدنی آن‌ها نیز هست. پس چیز عجیبی نیست اگر در این شرکت شاهد رقابت کارمندان در تورنومنت‌های بسکتبال درون شرکتی یا تمرینات والیبال باشید. این شرکت همچنین به شرکت‌ کنندگان در لیگ‌های ورزشی خود بن‌های ورزشی و برنامه‌های تنظیم وزن و توقف دخانیات می‌دهد.

8. بلیت‌های رایگان مترو و ماشین‌های الکتریکی برای کمک به هوای پاک

کارمندان مایکروسافت اشتراک سالانه استفاده از متروی رایگان دارند. برای حمایت از هوای پاک تیم حمایتی مایکروسافت 18 مکان شارژ الکتریکی را در 11 منطقه راه‌اندازی کرد. بعد از بازخورد خوب کارمندان هنگام استفاده از ماشین‌های الکتریکی، مایکروسافت 11 مکان شارژ الکتریکی دیگر اضافه کرد. جدا از این مایکروسافت همچنین سرویس‌های حمل و نقل پاک و تعویض روغن برای کارمندانش مهیا کرده است.

9. کافه 16: جایی که غذاها بسیار ارزان هستند

طبیعتا یکی از بزرگترین شرکت‌ها که در حال توسعه سریع است غذاهای لذیذی در اختیار کارمندانش قرار می‌دهد. برخلاف گوگل که در آن غذا رایگان است مایکروسافت قیمتی بسیار اندکی روی هر چیز خوردنی که نیاز داشته باشید قرار داده است. کافه 16 مکانی است که پیتزا در آن فقط 5 دلار و استیک فقط 6.5 دلار قیمت دارند. قسمت سالاد و سوپ، کافی‌شاپ‌ها، قسمت برگر، قسمت گیاهی، میز سرآشپز و قسمت نوشیدنی‌های مختلف و نوشابه رایگان جدا هستند.

10. آن‌ها یک لابراتوار مناظره دارند!

مایکروسافت یک مرکز جرایم‌ سایبری در واشنگتن دارد که کارآگاهان دیجیتال (بله درست شنیدید!) در آن استفاده‌های خوب تکنولوژی را در مقابل استفاده‌های بد آن کشف می‌کنند. آن‌ها همچنین آزمایشگاه بدافزار و اتاق شواهد را در یک دفتر کاری دارند که باعث شده مجموعه‌ای مثل یک سریال تلویزیونی تشکیل دهند.

در ادامه:

لامپ‌های ابری

چیزهای خیالی درخشان

و البته سرسره!

رنگ‌های عجیب و غریب در این اتاق کنفرانس

و بهشت خوره‌های بیلیارد.

منبع : وینفون

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار