کد خبر: ۲۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 25
چندی پیش، خبر احتمال ارائه یک کارت گرافیک جدید و پرچمدار از سوی «انویدیا» را برای شما عزیزان منتشر کرده بودیم؛ در همان زمان هم نوع کاربری این کارت گرافیک مشخص نبود؛ Quadro یا GeForce؟ با ما همراه باشید.

به گزارش آی تابناک : زمانی که NVIDIA سری کارت‌های گرافیک RTX 20 SUPER را معرفی کرد، به صراحت تأیید کرد که در حال حاضر خبری از یک GeForce RTX 2080 Ti SUPER نخواهد بود؛ در حال حاضر، RTX 2080 Ti عنوان سریع‌ترین کارت گرافیک گیمینگ جهان را یدک کشیده و به نظر می‌رسید که بدون رقیب، نیازی به ارتقاء ندارد. در اوایل ماه جاری، برخی منابع از یک کارت گرافیک جدید با سیلیکون TU102 سخن گفتند.

این اطلاعات و اخبار زمانی مهم‌تر شد که در برنامه AIDA64 هم نام یک کارت گرافیک مرموز را با این تراشه مشاهده کردیم. برخی تصور می‌کردند که کارت گرافیک مشکوکی که با کد T10-8 به ثبت رسیده است، احتمالاً همان GeForce RTX 2080 Ti SUPER باشد. حالا متوجه شدیم که این کارت گرافیک مرموز نه یک GeForce جدید و نه یک Quadro و یا حتی Titan است؛ بلکه با یک کارت گرافیک سرویس GeForce Now روبرو هستیم.

rtx 2080ti.png

با کمال تعجب، این اطلاعات از پست‌های انجمن GeForce به‌دست آمده است؛ کارت گرافیک مرموز داستان ما یک محصول کاملاً سفارشی، برای استفاده در سرویس آنلاین GeForce Now بوده و پردازش‌های ابری و سرور بازی را بر عهده دارد. در بین پست‌های این انجمن تأیید شده است که کارت گرافیک RTX T10-8 یک محصول سفارشی است که در حال حاضر برای عرضه در بازارهای جهانی برنامه ریزی نشده و برای استفاده در سرویس GeForce Nowطراحی شده است. این کارت گرافیک دارای 8 گیگابایت حافظه گرافیکی (احتمالاً GDDR6) است.

البته این احتمال وجود دارد که این کارت گرافیک ناچار به غیر فعال کردن قابلیت‌های خاصRTX باشد، چرا که در سیستم عامل ویندوز سرور 2012، کتابخانه DXR و DX12 پشتیبانی نمی‌شود. با وجود این اخبار، احتمال عرضه GeForce RTX 2080 Ti SUPER کم رنگ خواهد شد.

نکته:
در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که انویدیا در روزهای اخیر، اعلام کرده بود که سرورهایGeForce Now را به کارت‌های RTX مجهز کرده و از این رو امکان پشتیبانی از Raytracingهم برای گیمرها فراهم می‌گردد. پس همچنان در بین اطلاعات تناقض‌هایی وجود دارد؛ به عنوان مثال، رد عدم پشتیبانی از DXR و DX12 در سیستم عامل سرور با این خبر رسمی انویدیا.



منبع : شهر سخت افزار 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار