کد خبر: ۲۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 24
بسته‌های اینترنتی با توجه به تنوع قیمتی و حجمی که دارند، می‌توانند برگ برنده و عامل برتری یک اپراتور بر دیگری باشند. به همین خاطر از ماه گذشته تصمیم گرفتیم که به مقایسه عملکرد اپراتورهای همراه کشور در این زمینه بپردازیم که تا امروز دو مقاله مقایسه بسته‌های ماهانه و مقایسه بسته‌های هفتگی اپراتورها را در دیجیاتو مطالعه کردید.

به گزارش آی تابناک : اما اکنون و در مقایسه بعدی، به سراغ بسته های روزانه اپراتورهای همراه می‌رویم و تفاوت‌ها و مزایای اپراتورها در ارائه این بسته‌ها را مرور خواهیم کرد.

پیش از مقایسه بهتر است به دو نکته در مورد جدول توجه داشته باشید:

  • در جدول زیر بسته‌های روزانه دارای محدودیت زمانی (بسته‌هایی که صرفا قابلیت استفاده در برخی از ساعات شب و یا صرفا برخی از ساعات روز را دارند) قید نشده و تنها بسته‌هایی که در تمامی ساعات قابل استفاده هستند و به همراه آنها یک بسته صبحانه (6 تا 12 ظهر) و یا شبانه به صورت باندل ارائه می‌شود، درج شده‌اند.
  • بسته های همراه با ترافیک صبحانه و یا شبانه با علامت * و بسته های ترکیبی (شامل خدمات اینترنت و مکالمه در یک بسته) با علامت # مشخص شده‌اند.

بسته های روزانه اپراتورهای همراه

طبق جدول، درست مثل بسته‌های ماهانه و هفتگی دو اپراتور ایرانسل و همراه اول در ارائه بسته‌های روزانه رقابت تنگاتنگی دارند و اختلاف آنقدر زیاد نیست که بتوان به یکی نسبت به دیگری برتری مطلق داد. البته همراه اول در بسته‌های حجیم بالای یک گیگابایت پیشنهادات مقرون به صرفه‌تری را ارائه می‌کند.

اما اپراتور رایتل در بسته‌های روزانه همان رویکرد بسته‌های ماهانه و هفتگی را در پیش گرفته و تمرکز ویژه‌ای روی بسته‌های ترکیبی داشته است. با این حال در تمام بازه‌های قیمتی پیشنهادات مجزا ندارد. از سوی دیگر اپراتور شاتل موبایل را داریم که در عین عرضه دقایق مکالمه رایگان، ارزان‌ترین پیشنهادات را در بسته‌های روزانه به کاربران ارائه می‌کند، ضمن این که تنها اپراتور همراهی است که برای اینترنت روزانه بسته ۷ گیگابایتی اقدام کرده است، در حالی که همراه اول و رایتل بسته بیش از 3 گیگابایت و ایرانسل بسته بیش از 2.5 گیگابایت عرضه نکرده اند.

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که اپراتور تازه نفس شاتل موبایل، مقرون به صرفه‌ترین پیشنهادات را در بسته‌های روزانه ارائه کرده و سایر اپراتورها در رده‌های بعدی می‌ایستند. با این وجود صرفا تنوع و قیمت پایین نمی‌تواند عامل مطلق برتری یک اپراتور باشد و فاکتورهای دیگری همچون سرعت، آنتن‌دهی و پشتیبانی را هم در این مقایسه باید ملاک انتخاب قرار داد که در این حوزه هم شاتل موبایل با اتصال به آنتن های سه شبکه و عرضه بسته های ترکیبی تلاش کرده تا خودنمایی کند.

اینجاست که نظر شما کاربران می‌تواند به مقایسه کامل‌تری بینجامد. از کدام یک از اپراتورهای بالا استفاده می‌کنید و به تجربه شخصی، کدام یک را مورد ایده‌آل‌تری برای انتخاب می‌دانید؟ با ما در میان بگذارید.




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار