کد خبر: ۲۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 24
فردی به خاطر نوعی از بیماری ریوی که گویا با مصرف سیگار الکترونیکی مرتبط است درگذشت تا این محصولات جنجالی اولین قربانی خود را بگیرند.

به گزارش آی تابناک : در حال حاضر به گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، طی یک ماه گذشته 193 فرد با علائمی مشابه همین بیماری در کشور شناسایی شده‌اند. این آمار به خصوص در ایالت ایلینوی وضعیت بدتری داشته و تعداد افرادی که بر اثر مشکلات ریوی مرتبط با مصرف سیگار الکترونیکی راهی بیمارستان‌ها شده‌اند طی هفته اخیر دو برابر شده است.

بر اساس این آمارها در ایلینوی 22 نفر بستری شده و پرونده پزشکی 12 نفر دیگر هم در حال بررسی است. هنوز به طور واضح مشخص نیست که آیا این علائم مختص به یک نوع بیماری خاص است یا خیر. در ایلینوی بیماران بستری شده جوان هستند و در محدوده سنی 17 تا 38 سال قرار دارند.

مصرف سیگار الکترونیکی

این علائم شامل تنگی نفس یا مشکل تنفسی می‌شود. برخ از بیماران اعلام کرده‌اند که با درد سینه مواجه شده‌اند و برخی دیگر هم تهوع، اسهال و خستگی را گزارش کرده‌اند.

با اینکه هنوز دلیل اصلی این علائم مشخص نیست اما بر اساس گفته‌های پزشکان احتمال اینکه چنین پیامدهایی ناشی از یک حمله ویروسی باشد بسیار کم است. علاوه بر این در شرح حالی که از بیماران گرفته شد به هیچگونه محصول خاصی که چنین علائمی در بیماران به وجود بیاورد اشاره نشده است.

فعلا CDC از پزشکان خواسته هر گونه مورد ناشناخته از بیماری‌ها و مشکلات ریوی که شاید ناشی از مصرف سیگار الکترونیکی باشد و همچنین نوع محصول مصرفی بیمارانشان را گزارش کنند. این سازمان با همراهی سازمان غذا و داروی آمریکا و مقامات دولتی سلامت عمومی در حال بررسی علت و ماهیت این بیماری ریوی ناشناخته هستند.

پیشتر هم 8 نوجوان در ایالت ویسکانسین به خاطر مصرف سیگار الکترونیکی روانه بیمارستان شده بودند. به گفته «انگزی ازیکه» مدیر دپارتمان سلامت عمومی ایلینوی:

شدت این بیماری نگران کننده است و باید به همه هشدار دهیم که مصرف سیگار الکترونیکی می‌تواند بسیار خطرناک و تهدید کننده باشد.


منبع : ورج 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار