کد خبر: ۲۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 24
این روزها بحث نسبتاً تازه‌ای که به وجود آمده توسعه بازی بر روی پلتفرم‌های آنلاین است. در واقع باید آینده دنیای گیمینگ را در حوزه اینترنت و ارتباطات آنلاین متصور باشیم. در همین راستا شرکت انویدیا روز گذشته اعلام کرد سرویس استریم بازی خود را گسترش داده و قصد دارد آن را برای اندروید نیز عرضه کند.

به گزارش آی تابناک : مشکل اصلی با دنیای بازی سخت‌افزار است. در واقع اگر شما یک گیمر حرفه‌ای باشید و بخواهید همواره بازی‌های روز را تجربه کرده و از آنها لذت ببرید باید دائماً دست به جیب شده و با هر تغییر نسل و یا دوره مشخص، سخت‌افزار جدید و مورد نیاز خود برای اجرای بازی‌های روز را خریداری کنید.

گیمینگ آنلاین درصدد مقابله با این اصل بوده و هدف اصلی آن این است که بستری برای کنار زدن این محدودیت ایجاد نماید تا کاربران بتوانند تنها با دسترسی به یک ارتباط اینترنتی با مشخصات لازم، در هر نقطه و با هر سخت‌افزاری بازی کنند.

شرکت‌های بزرگ و متعددی تا به امروز در این زمینه اقدام نموده‌اند ولی یکی از مورد اعتمادترین این سرویس‌ها GeForce Now است که در دی ماه 1396 رسماً معرفی شد.

این سرویس که در ابتدای کار عنوان شد قدرتی در اندازه یک کارت گرافیک GTX 1080 را در اختیار کاربران قرار می‌دهد این روزها بروزرسانی خوبی را نیز دریافت کرده و بنابر اعلام اخیر شرکت انویدیا با افزوده شدن کارت‌های گرافیک RTX توان اجرای حداکثر کیفیت و افزودن افکت‌های Ray Tracing را نیز به دست آورده است.

GeforceNow-1.jpg

اما همانطور که در ابتدای این مطلب گفتیم انویدیا قصد دارد کسب و کار خود در این زمینه را توسعه بسیار بیشتری داده و پشتیبانی از GeForce Now را به دنیای موبایل نیز خواهد آورد. بیانیه این شرکت در وبلاگ رسمی‌اش در مورد قابلیت جدید به شرح زیر است:

درست مانند PC، Mac و SHIELD TV زمانی که برنامه اندروید سرویس عرضه شده در حالت بتا قرار خواهد داشت. ما به توسعه و بهینه‌سازی تجربه کاربران در این زمینه ادامه خواهیم داد. برای بهره‌گیری کامل تجربه موبایل پیشنهاد می‌کنیم از گیم‌پدهای بلوتوثی در این زمینه مانند SHIELD Controller، Razer Raiju Mobile، Stellseries Stratus Dou و یا Glap Gamepad (در کره جنوبی) استفاده شود. البته همانطور که می‌دانید برخی بازی‌ها روی گوشی‌های اندروید بدون کنترلر بازی جداگانه قابل بازی کردن نخواهند بود.

متأسفانه شرکت انویدیا توضیحات دقیقی در مورد این سرویس و زمان عرضه آن برای اندروید و حتی مبلغ خدمات و هزینه‌های آن اعلام نکرده است. همچنین اطلاعاتی در مورد شبکه اینترنت مورد نیاز مانند Wi-Fi، اینترنت 4G و یا حتی 5G مورد نیاز برای دسترسی به GeForce Nowاعلام نشده است و باید در این زمینه منتظر انتشار اطلاعات بیشتر بمانیم.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار