کد خبر: ۲۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 24
در حالی که کسب و کار شرکت مایکروسافت در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و برند ایکس‌باکس بر بازار ناحیه آمریکای شمالی تسلط کاملی پیدا کرده است و همیشه هم در مناطق دیگر دنیا از جمله کشورهای اروپایی نیز استقامت خودش را حفط کرده است، اما یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مناطقی که مایکروسافت هیچ وقت موفق نشده رد پای موثری از خودش در آن باقی بگذارد، کشور ژاپن بوده است.

به گزارش آی تابناک : در حالی که این ناحیه به طور کلی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای به طور گسترده‌ای نادیده گرفته شده است اما هنوز هم یک بازار مهم و پر اهمیت برای این صنعت در نظر گرفته می‌شود. می‌دانیم که فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر برند ایکس‌باکس و بخش بازی‌های رایانه‌ای شرکت مایکروسافت، در طی گذشت چند سال اخیر همیشه به دنبال بهبود رابطه خود با شرکت‌های ناشر و بازی‌ ساز‌های فعال ژاپنی در این حوزه بوده است اما از طرفی دیگر هم به خاطر ساختار و طراحی تقریبا یکسان و مشابهی که میان پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان وجود داشته هم این امر را برای سازنده‌ها و توسعه دهندگان ژاپنی آسان‌تر کرده است تا عناوین و بازی‌های خود را برای کنسول‌های شرکت مایکروسافت نیز پورت کنند. اکنون به نظر می‌رسد که آن‌ها ظاهرا این ایده را هنوز کنار نگذاشته‌اند چرا که مدیر ارشد بازاریابی بخش بازی‌های رایانه‌ای شرکت مایکروسافت، فکر می‌کند که آن‌ها می‌توانند کمک کنند تا مخاطبان بیشتری به سمت بازی‌های ژاپنی کشیده شوند.

آرون گرینبرگ (Aaron Greenberg)، مدیر ارشد بازاریابی ایکس‌باکس، در گفت و گوی تازه‌ای که در مصاحبه اخیر خود با Twinfinite داشته است، موقعیتی را مثال زد مانند چیزی که با شرکت Sega داشتند و یا محلی سازی غافلگیر کننده‌ی عنوان Phantasy Star 2 روی پلتفرم ایکس‌باکس وان که متقابلا مفید و سودمند هستند چرا که می‌تواند برای مایکروسافت محتویاتی ارایه کند که تم ژاپنی دارند و مخاطبان مخصوصی برای چنین بازی‌هایی فراهم کند که امیدوار هستیم منجر به ایجاد خلاقیت‌های بیشتر در محتویات ژاپنی شود. آرون گرینبرگ در مصاحبه اخیر خود در این زمینه چنین گفته است که:

این برای ما عالی است. برای Sega هم عالی است. ما از Phil به خاطر به وجود آوردن و بنا کردن این ارتباط قدردانی می‌کنیم و از این فرصت استفاه خواهیم کرد تا بیشتر و بیشتر از قبل وارد محتویات و بازی‌ها و تم ژاپنی شویم و با این تیم‌ها ملاقات داشته باشیم.

گرینبرگ در ادامه صحبت‌های خود در این زمینه چنین اضافه کرد که:

چیزی که در این زمینه عالی به نظر می‌رسد این است که اگر شما همراه با Phil با این نوع از سفرها همراه شوید، می‌بینید که او با تیم سازنده و توسعه دهنده ملاقات می‌کند و کنار آن‌ها می‌نشیند، بازی‌ می‌کند و وارد خیلی از فعالیت‌های دیگر با آن‌ها می‌‌شود.

گرینبرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این زمینه چنین اضافه کرد که:

این کار لذت بخشی است. این چیزی است که این صنعت را این همه لذت بخش کرده است. این عشقِ بازی‌های رایانه‌ای است و این که چطور آن‌ها به زندگی‌های مردم شور و شوق اضافه می‌کنند. برخی از بهترین سازنده‌ها و توسعه ‌دهنده‌های دنیا در ژاپن هستند و اگر ما بتوانیم کمک کنیم تا چیزهایی که آن‌ها ساخته‌اند و همینطور خلاقیت و نوآوری آن‌ها را به بازار بزرگ‌تری اضافه کنیم، به نظرم کار بزرگی انجام داده‌ایم.

در حالی که در حال حاضر نقش موثر و پررنگ برند ایکس‌باکس کاملا غیر قابل انکار است و به هیچ وجه نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد، با افزایش و گسترش زمینه‌های فعالیت‌ آن‌ها در زمینه سرویس‌های اشتراکی و نوآوری‌های جدید بیشتر به این صنعت، حتی یک حضور کوچک از بازی‌های ژاپنی هم می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی در افزایش تعداد مخاطبان آن‌ها داشته باشد.




منبع : GAMINGBOLT 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار