کد خبر: ۲۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 24
مبتلایان به HIV در آینده نه چندان دور به جای مصرف روزانه دارو‌های فوق العاده گران قیمت می‌توانند با فناوری‌های پیشرفته و ارزان مراحل درمانی را طی می‌کنند.
به گزاش آی تابناک : کارشناسان دانشگاه لیورپول انگلستان و کوئن بلفاست ایرلند شمالی مبلغی افزون بر ۱/۱ میلیون یورو از سوی موسسه تحقیقات مهندسی و علوم فیزیک (ESPRC) برای توسعه نوعی سوزن‌های میکرو دریافت کرده‌اند که با استفاده از آنها نسل جدیدی از دارو برای کنترل بیماری HIV در مبتلایان تولید شود.
 

ویروس نقص سیستم ایمنی بدن یا همان HIV سیستم ایمنی بدن را هدف می‌گیرد؛ اگر این بیماری درمان نشود به تدریج با پیشرفت آن سبب ناتوانی سیستم ایمنی در مبارزه با عفونت و انواع بیماری‌ها می‌شود تا سرانجام فرد به سندرم نقص ایمنی اکتسابی یا ایدز دچار شود.

ویروس HIV از راه‌های مختلف می‌تواند از فرد آلوده به دیگران سرایت کند و سبب ابتلای آنها به این ویروس مرگبار شود.

بنا بر آمار‌های جهانی تا سال ۲۰۱۷ حدود ۳۶/۹ میلیون نفر در سراسر دنیا به HIV مبتلا شده‌اند و به همین دلیل ساخت دارو و راهکار‌های جدید برای پیشگیری، کنترل و درمان این بیماری خطرناک اهمیت فراوان دارد.

دانشمندان دانشگاه لیورپول اکنون به توسعه و ساخت نوعی داروی جدید پرداخته‌اند که با استفاده از برچسب پوستی a trans dermal batch به بدن متصل می‌شود و دارو با استفاده از صد‌ها سوزن سایز میکرو که روی برچسب پوستی وجود دارد،  وارد بدن می‌شود.
 
پس از انتقال دارو به بدن، سوزن‌های سایز میکرو حل می‌شوند و به نوعی دارو به ابعاد نانو ذرات تبدیل می‌شوند تا برای پیشگیری و کنترل بیماری HIV مورد استفاده قرار گیرند.

امروزه بیماران مبتلا به HIV برای کنترل بیماری خود باید روزانه یک داروی ویژه مصرف کنند که هزینه بسیار بالایی دارد و مواردی، چون هزینه بالا یا فراموش کردن زمان مصرف دارو می‌تواند از اثربخشی آن بکاهد به همین دلیل دانشمندان در نظر دارند با استفاده از برچسب پوستی، دارویی ارزان، در دسترس و با اثربخشی بسیار قوی تولید کنند.
 

مطالعه روی ساخت دارو‌های نانوپزشکی برای مقابله و درمان انواع بیماری‌ها در دانشگاه لیورپول از سال ۲۰۰۹ شروع شده است و محققان امیدوار هستند راهکار‌های جدیدی برای کمک به درمان بیماری HIV و افزایش طول عمر و امید به زندگی مبتلایان بیابند.


منبع: scitecheuropa
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار