کد خبر: ۲۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 August 24
پس از گذشت چند هفته از پرتاب موفقیت آمیز سفینه فضایی چاندرایان ۲، متخصصان از ورود این سفینه به مدار کره ماه خبر دادند.
به گزارش آی تابناک : سفینه فضایی بدون سرنشین چاندرایان chandrayaan ۲ ساخت متخصصان هندی که حامل سطح نشین Vikram و ماه نورد Pragyan است با موفقیت پس از گذشت چند هفته از پرتاب وارد مدار کره ماه شد.

این فضاپیما درتاریخ ۲۲ ماه ژوئن سال میلادی جاری به فضا پرتاب شد و به گفته کارشناسان مسیر حرکتی آن به گونه‌ای بود که چندین هفته به طول انجامید تا سرانجام به کره ماه برسد.
 

کارشناسان طولانی بودن مدت زمان سفر چاندرایان ۲ تا رسیدن به مدارکره زمین به نسبت ماموریت آپولو ۱۱ که تنها چند روز به طول انجامید، استفاده ناسا از موشک فضایی بسیارقدرتمند اعلام کرده اند که آپولو ۱۱ را به سرعت به کره ماه رساند.
 

متخصصان هندی اعلام کرده اند پس از موفقیت چاندرایان ۲ در رسیدن به مدار کره ماه و گردش به دور کره به مدت دو هفته، طی ماه آینده میلادی سطح نشین حاوی ماه نورد Pragyan بر سطح کره ماه فرود خواهد آمد.
 

گردش به دور کره ماه به منظور نزدیک کردن هرچه بیشتر چاندرایان ۲ به سطح کره ماه است تا فضانورد بدون کمترین آسیب برسطح کره فرود آید.
کارشناسان لحظه فرود سطح نشین برسطح کره ماه را مانوری خطرناک و پر چالش اعلام کرده اند که می‌تواند سبب شکست کل ماموریت شود؛ چاندرایان ۲ قرار است به مدت یک سال به دور مدار کره ماه گردش کند.

در صورتی که فرود سطح نشین Vikram و عملیاتی شدن ماه نورد Pragyan با موفقیت انجام شود، هند پس از کشور‌های اتحاد جماهیر شوروی (فدراسیون روسیه)، آمریکا و چین چهارمین کشوری خواهد بود که با موفقیت سفینه فضایی بر سطح کره ماه فرود آورده است.
 

ماه نورد Pragyan ساخت متخصصان هندی قرار است به مطالعه در قطب جنوب کره ماه و ارسال اطلاعات درباره این منطقه  بپردازد که تاکنون به وسیله هیچ ماه نوردی مورد بررسی قرار نگرفته است.
 
منبع:Space
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار