کد خبر: ۲۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 22
سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده پنل های نمایشگر، به تازگی و طی یک تصمیم جنجالی، پروژه تولید نمایشگرهای LCD را متوقف کرد.

به گزارش آی تابناک : همان طور که می دانید، کمپانی سامسونگ را می توان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان پنل های نمایشگر در دنیا به حساب آورد. آنها به تازگی، موفق به دستیابی به تکنولوژی جدیدی به نام Quantom Dot OLED یا سیستم OLED کوانتوم نقطه ای شده اند که به اختصار، با نام QD-OLED شناخته می شود.

این فناوری در حال حاضر در تلویزیون های این کمپانی مورد استفاده قرار مر گیرد و به این ترتیب، تکنولوژی OLED تنها به نمایشگرهای گوشی های هوشمند اختصاص یافته است. دستیابی به تکنولوژی یاد شده سبب شده تا مسئولان سامسونگ، روند تولید پنل های LCD را متوقف کرده و تمام تمرکز و هوش و حواس خود را صرف تحقیق و توسعه روی پروژه QD-OLED کنند.

به گزارش Korea Herald، به دلیل کاهش تقاضا و پایین آمدن سود بخش تولید پنل های LCD، مدیران سامسونگ تصمیم گرفته اند تا روند تولید این قطعات را با محدودیت زیادی روبرو کرده و رفته رفته، این قسمت را تعطیل نمایند. به این ترتیب کارکنان و مهندسان شاغل در این بخش، به قسمت نمایشگرهای QD-OLED منتقل خواهند شد.

آقای رونگ هون، مدیر بخش نمایشگرهای کمپانی سامسونگ در آخرین اظهارات خود، این موضوع را تأیید کرده و آمادگی این شرکت کره ای برای عرضه نمایشگرهای QD-OLED را اعلام کرده است. البته هنوز مشخص نیست که چه زمانی باید انتظار عرضه آنها به بازار را داشته باشیم و از سوی دیگر، معلوم نیست که کدام محصول، در این زمینه به عنوان اولین دست پیدا خواهد کرد.


 

نمایشگرهای کوانتوم نقطه ای را می توان ترکیبی از OLED و LCD دانست. این پنل ها قادر خواهند بود تا LED های آبی رنگ را به صورت خودکار به رنگ های قرمز و سبز تبدیل کرده، به این ترتیب انرژی کمتری از نمایشگر گرفته می شود. پنل های QD-OLED از پیکسل های آبی رنگ LED استفاده می کند و به این ترتیب، میزان هدررفت انرژی به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند.

بر اساس گزارش تحلیلگران حوزه تکنولوژی، مسئولان سامسونگ در نظر دارند تا حدودا 8.3 میلیارد دلار در زمینه پنل های QD-OLED سرمایه گذاری کرده و اولین محصول آنها که یک تلویزیون پیشرفته خواهد بود، در آینده نزدیک وارد بازار می شود.




منبع : جی اس ام آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار