کد خبر: ۲۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 22
شرکت تسلاموتورز از متفاوت‌ترین شیوه تبلیغات استفاده و آدمک استارمن را به فضا پرتاب کرده است.
به گزارش آی تابناک : ایلون ماسک، مدیرعامل و بنیان گذار شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلاموتورز، در سال ۲۰۱۸، در تصمیمی عجیب اعلام کرد آدمک مخصوص آزمایش ایمنی خودرو‌ها به نام Starman و خودروی شخصی خود به نام روداستر Roadster را همراه موشک فضایی فالکون هوی به فضا ارسال می‌کند.
 

آدمک که لباس فضانوردی به تن دارد با نام هنری استارمن Starman شناخته می‌شود و پشت فرمان خودروی قرمز رنگ رود استر ایلون ماسک نشسته است.

کارشناسان اسپیس ایکس و ناسا از زمان جدا شدن خودرو از موشک فضایی وضعیت و مسیر حرکتی آن را بررسی می‌کنند و به تازگی اعلام کرده‌اند که استارمن اولین گردش خود به دور مدار ستاره خورشید را به پایان رسانده است.
 
استارمن و خودرو حدود ۵۶۰ روز از زمان پرتاب تا کنون در فضا بوده اند و  از جمله دانستنی‌های جالب درباره این سفر عجیب و باورنکردنی، روشن بودن رادیوی خودروی Roadster است که به گفته کارشناسان درصورتی که هنوز باتری رادیو سالم باشد موسیقی آن تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار بار در فضا پخش شده است.

خودروی روداستر مسافتی افزون بر ۱/۲ میلیارد کیلومتر در فضا طی کرده است به این معنی که خودرو تاکنون بیش از ۲۱ هزار بار از گارانتی اصلی خود با حدود ۵۸ هزار کیلومتر فراتر رفته است.

ایلون ماسک هدف از ارسال آدمک و خودرو را نوعی سرگرمی اعلام کرده است، اما کارشناسان آن را نوعی تبلیغ منحصربه فرد برای خودرو‌های شرکت تسلاموتورز می‌دانند.
 

موشک فضایی فالکون هوی، مانند موشک فالکون ۹ و استارهوپر با قابلیت استفاده دوباره طراحی شده است.
 
در طول پرواز آزمایشی درفوریه ۲۰۱۸، دو تقویت کننده مرحله اول موشک با موفقیت به زمین نشستند، اما هسته مرکزی به درستی عمل نکرد.
 
در جدیدترین ماموریت هم هسته مرکزی روی یک پهپاد دریایی در وسط اقیانوس اطلس فرود آمد، اما در جریان انتقال به خشکی به دلیل توفان شدید اقیانوس به درون آب سقوط کرد.



منبع : space 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار