کد خبر: ۲۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 22
بعد از دیدن انبوهی از فناوری‌های لپ تاپ‌های فوق مدرن ASUS در نمایشگاه Computex ممکن است بخواهید بدانید که چه چیزی الهام بخش این شرکت برای چنین طراحی‌های در خط مقدم توسعه فناوری بوده است، لپ تاپ‌هایی با صفحه نمایش‌های 4K دوگانه ZenBook Pro Duo و نیز VivoBook جدید مجهز به تاچ‌پدهایی که به عنوان یک صفحه نمایش به مانیتور گیمینگ قابل حمل 240Hz ROG Strix بدل می‌شوند.

به گزارش آی تابناک : برخی از این الهامات به سالگرد 30 سالگی ASUS برمیگردد، که آن را به یک زمان مهم در تاریخ غول تکنولوژی تایوانی بدل کرده است. بخش دیگری از آن انقلاب‌های گسترده صنعتی فناوری شخصی است، از ظهور شبکه‌های 5G گرفته تا تکنولوژی‌های جدید چیپ از شرکت‌های اینتل و AMD . اما شما می‌توانید بیشتر محصولات دوراندیش ASUS را به هر شرکت تکنولوژی که برای ترکیبی از جرقه فکری خوب، خلاقیت، و دانش فنی تلاش می‌کند، نسبت دهید.

برای ASUS، همه این موارد را می‌توان در دفتر مرکزی این شرکت در حومه تایپه یافت. این پردیس به پراکندگی اپل، گوگل، و دیگر غول‌های سیلیکون ولی نیست، اما اتفاقات فوق‌العاده‌ایی در این محل رخ می‌دهد. ما نگاهی خواهیم داشت به رویای شرکت در زمینه طرحهای تلفن‌های هوشمند رنگی و آلومینیوم سندبلاست و اینکه چطور شرکت هنگامی که صفحه نمایش‌ها خم میشوند از نشکستن آنها اطمینان حاصل می‌کند.

رنگها، مواد و روکش کاری

در ASUS ، بیشتر محصولات جدید در یک فرآیند طراحی صنعتی معروف به CMF برای رنگ‌ها، مواد و روکش کاری ساخته می‌شوند. این راهی است برای هویت بخشیدن به آنچه که در غیر این صورت انبوهی از سیلیکون، فلز، و پلاستیک خواهد بود. طراحان با مجموعه‌ایی از مواد که در تصویر بالا نشان داده شده آغاز به کار می‌کنند. آنها به دنبال ظرافت هستند، مانند الگویی که نور هنگام تابیدن به شی ایجاد می‌کند و یا مواد در  نظر گرفته شده چه مقدار سایه رنگی دارند.

نظارت بر تغییر رنگ

طراحان می‌توانند با قرار دادن نمونه‌هایی از مواد در جعبه نشان داده شده در تصویر بالا رنگ و نور را ترکیب کنند. این جعبه دارای چهار منبع نور می‌باشد که برای شبیه‌سازی نور روز طراحی شده است، نوری که هنگام نمایش محصولات در فروشگاه‌ها، نور در منزل، و نور ماورای بنفش به محصول می‌تابد.

ایده‌ایی که در اینجا مطرح شده برای مطالعه مواردی است که در جهان طراحی به عنوان دگرگونی شناخته می‌شوند، این اصطلاح فانتزی طراحی برای تغییرات رنگی بصری است که هنگام مشاهده نمونه‌ها در زیر منابع نوری متفاوت رخ می‌دهد.

رنگ لپ تاپ شما درباره شما چه می‌گوید؟

رنگ چیزی بسیار بیشتر از برگشت نور از مواد و خوانده شدن آن توسط چشمان شماست. طراحان ASUS برای شخصیت دادن به ایده خود از یک طرح رنگ محصول استفاده می‌کنند، به خصوص در مورد دستگاه‌هایی که بخواهند به بچه‌ها و جوانان بفروشند. لپ تاپ‌های VivoBook میان رده حتی اساسا خاستگاه داستان‌هایی با کل و اساس رنگ‌هایشان هستند.

صورتی "نگرش لذت‌گرا بدون هیچ گونه سازشی را بیان می‌کند” در حالی که سبز  "رنگی آرامش بخش است که تعادل عاطفی را بیان می‌کند” که خوشایند افراد ماجراجو در فضای باز است که به دنبال آرامش اساسی ذهن میگردند. به عبارت دیگر، اگر شما در درجه اول از لپ تاپ خود  برای موارد تفریحی استفاده می‌کنید، صورتی را انتخاب کنید. ولی اگر از لپ تاپ خود در درجه اول در طبیعت و فضای بیرون از خانه برای مثال در چادری در دل کوهستان استفاده می‌کنید رنگ سبز را انتخاب کنید.

مراحل ساخت

هنگامی که طراحان به کارهای رنگ‌ها، مواد و روکش و پولیش کاری محصول مورد نظر سامان دادند، فرآیند طراحی صنعتی خاتمه یافته و دستگاه وارد فاز مراحل ساخت می‌شود. هر بخش مراحل بسیاری را پشت سر می‌گذارد. مواردی مانند اجزای اصلی لپ تاپ برای مثال در صفحه نمایش و یا محفظه صفحه کلید، ده‌ها مورد از این موارد وجود دارد.

تصویر نمایش داده شده در بالا فرآیند معمولی برای هر دوی در صفحه نمایش و محفظه صفحه کلید است، که به ترتیب با عناوین ” A Part” و ” C Part” نشان داده شده‌اند. این مراحل شامل اکستروژن آلومینیوم، فرزکاری CNC ، حکاکی لیزر برای لوگوها و دیگر تجهیزات مشابه، سندبلاشینگ، و آنودایز کردن می‌شود.

علامت تجاری ASUS

زمانی که مراحل ساخت پایان یافت، در صفحه نمایش 32 مرحله را طی کرده است، در حالی که محفظه صفحه نمایش 35 مرحله را به اتمام رسانده است. بیشتر لپ تاپ‌های ASUS دایره‌های متحدالمرکز علامت تجاری شرکت را بر روی درهای صفحه نمایش خود دارند که این امر نیازمند چندین دور آنودایز کردن در انتهای فرآیند تولید می‌باشد (در تصویر بالا نشان داده شده است).

مونتاژ کردن

مرحله ماقبل آخر مونتاژ کردن است. تصویر بالا نمای نزدیک از برخی اجزای سازنده ZenBook Pro Duo را نشان می‌دهد، از جمله ScreenPad Plus که تقریبا کل ناحیه سطح لپ تاپ در بالای صفحه کلید را در بر می‌گیرد.

آزمون‌های استقامت و پایداری

در نهایت، چند قسمت اول تمام شده محصول جدید یک مجموعه از آزمون‌های استقامت و پایداری را پشت سر می‌گذارند. ASUS اجازه عکس گرفتن از آزمایشگاه تست خود را نمی‌دهد، اما این مجموعه شامل اتاق‌هایی مملو از تجهیزات پیشرفته، از اتاقک‌های ارتفاع گرفته تا ربات‌های فشردن کلید و ماشین‌هایی که تلفن‌ها و لپ تاپ‌ها را پیچ و تاب می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که این دستگاه‌ها زیر بار فشار نمی‌شکنند.

لیست کاملی از آزمون‌های استقامت و پایداری ASUS برای لپ تاپ‌ها در تصویر بالا نمایان است. هر لپ تاپ آزمون‌های اساسی پیچ و تاب خوردن و صفحه کلید را طی می‌کند، اما همه محصولات آزمون‌های محیطی شدید، مانند شبیه‌سازی رطوبت و ارتفاع را انجام نمی‌دهند. لپ تاپ‌هایی که این آزمون‌های سخت را پشت سر گذاشته‌اند می‌توانند به عنوان مطابقت با استانداردهای مقاوم MIL-SPEC معرفی شوند.




منبع : pcmag
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار