کد خبر: ۲۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 21
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: محصولات دانش‌بنیان برای تجاری سازی، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

به گزارش آی تابناک : عباس زارعی هنزکی ، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره اقدامات انجام شده برای کمک به تجاری سازی محصولات تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: تجاری سازی یکی از موضوعاتی است که همواره در اقتصاد دانش بنیان و در مواردی که دانشگاه‌ها ابداع کننده تکنولوژی بودند وجود داشته است؛ هرکسی می‌تواند نمونه اولیه‌ای از ایده خود تهیه کند اما ورود آن به صنعت و تجاری سازی کار سخت‌تری است.

او ادامه داد: تجاری سازی به معنای آن است که محصول تولید شده بتواند به دست مشتری برسد، خدمات پس از فروش و پشتیبانی فروش داشته باشد و بتواند بعد از طی کردن طول عمر خود منابع را برای کارخانه ایجاد کند.

محبی///

زارعی هنزکی با اشاره به همراهی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در همراهی با تجاری سازی محصولات تولید شده گفت: محصولات تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان توسط علم و فناوری دانشگاه تهران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. پیش از هر چیزی سطح تکنولوژی ایده را تعیین می‌کنیم و بعد از آن سطح تجاری محصول، آمادگی برای تولید و مواردی از این قبیل را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا جایگاه محصول ذکر شده مشخص شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تصریح کرد: کلینیک کسب و کار در دانشگاه علم و فناوری تعبیه شده است تا بعد از مشخص شدن موارد فوق بتواند شرکت‌ها را برای توانمندسازی و تجاری سازی محصولات همراهی کند. در کنار کلینیک کسب و کار شرکت‌های کارفرمایی هم به پارک ورود می‌کنند تا بتوانند با سرمایه گذاری یا خرید طرح به رشد شرکت‌های کوچکتر کمک کنند.

او بیان کرد: در حدود یک سال گذشته مسئله‌ای به نام ارزیابی و برنامه ریزی برای بهبود را به معیارهایمان اضافه کردیم تا مشخص شود محصول برای تجاری سازی بین المللی و صادرات در چه سطحی قرار دارد و تا چه اندازه می‌تواند، پیشرفت کند.

زارعی هنزکی درباره روند مهاجرات دانشجویان برتر دانشگاه‌ها بیان کرد: آمار دقیقی از خروج یا بازگشت دانشجویان دانشگاه تهران نداریم اما آنچه که  مشاهده می‌کنیم، افزایش تمایل دانشجویان برای ماندن در کشور است.

او ادامه داد: به طور قطع با توجه به بهبود شرایط فعالیت و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان بین نخبگان کشور به فعالیت داخلی افزایش پیدا کرده است؛ اقدامات انجام شده توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری موثر بوده است و همین موضوع توانسته بخش مهمی از دانشجویان را داخل کشور نگه دارد.

محبی///
زارعی هنزکی بیان کرد: سرمایه‌گذاری، تأسیس شرکت و انجام چنین فعالیت‌هایی انگیزه فعالیت در داخل کشور را برای نخبگان افزایش می‌دهد؛ از طرفی اخیرا تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه ، نامه‌های متعددی برای بازگشت به کشور و فعالیت در این فضا را به دستمان می‌رساند؛ بسیاری از دانشجویان خوب قدیمی را می‌شناسم که در حال تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای بازگشت به کشور و تأسیس شرکت خودشان هستند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یادآوری کرد: دلیل اصلی دانشگاهیان برای خروج از کشور ادامه تحصیل و پیدا کردن محلی برای یادگیری است، بنابراین فراهم کردن فضا و پلت‌فرم مناسب می‌تواند آنها را به حضور در داخل کشور علاقه‌مند کند؛ کشور ما بخش مهمی از مسائل خود را در صنعت نسل یک و دو حل کرده است و متأسفانه عملکرد خوبی در صنعت نسل سوم و رباتیک نداشتیم اما امروز شاهد فعالیت دانشجویان در نسل چهارم صنعت هستیم.




منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار