کد خبر: ۲۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 21
پروژه‌ی xCload دو نسخه خواهد داشت. یکی نسخه‌ای که در نمایشگاه‌ E3 دیدیم و به شما اجازه می‌دهد از طریق سرور‌های مایکروسافت در هرجای دنیا بازی کنید. برای این سرویس مایکروسافت باید رضایت عرضه‌کنندگان بازی را جلب کند.

به گزارش آی تابناک : احتمالا این سرویس در نهایت به پرداخت حق اشتراک مثل Xbox Game Pass ختم می‌شود. اما نسخه‌ی دیگر xCload به شما اجازه‌ می‌دهد که با استفاده از اینترنت خانگی خود و تبدیل کنسول خود به سرور بازی‌های خودتان را انجام دهید. منابع نزدیک مایکروسافت نگاهی گذرا به مراحل نصب این پروژه منتشر کرده‌اند.

ابتدا تست‌هایی از اینترنت شما برای اینکه توانایی استریم را دارد یا خیر گرفته می‌شود. سرعت آپلود شما تست می‌شود و اگر شما پورت‌های درستی برای قابلیت port forwarding یا UPnP داشته باشید و همچنین یک کنترلر سازگار به‌ همراه یک گوشی موبایل داشته باشید می‌توانید مراحل را ادامه دهید. برای استریم شخصی xCloud همچنین باید حالت ذخیره انرژی در کنسول شما غیرفعال باشد.

زمانی که اتصال شما به اینترنت درست باشد و کنترلر بلوتوثی شما با دستگاه‌تان جفت شده باشد، آماده استریم هستید. کارمندان مایکروسافت در حال حاضر به xCloud  برای تست و عرضه‌ی نهایی قابلیت‌های آن دسترسی دارند.

در E3 سال 2019 نسخه‌ی ابرمحور xCloud طبق نظر امتحان‌کنندگان آن خیلی روان نبود. مثلا بازی Gears of War گاهی اوقات گیر می‌کرد، یا تاخیر کوچک و کمی آزاردهنده داشت که به دلیل دور بودن 300 مایلی دیتا سنتر از محل انجام بازی بود.

سرورهای xCloud شخصی دلیلی ندارد که انقدر دور باشند و گزینه‌ی خوبی برای استریم بازی‌ها روی یک دستگاه‌ دیگر در خانه شما یا جایی که اینترنت شما بتواند پاسخگو باشد، محسوب می‌شود. ما انتظار استریم بازی‌های شوتر توییچ را نداریم اما بسیاری از بازی‌ها هستند که با گیم پلی آرام‌ترشان می‌توانند خودشان را با استریم xCloud وفق بدهند حتی وقتی که نیاز باشد سرویس ابری آژور مایکروسافت برای ارائه تجربه بهتر به کمک این بازی‌ها می‌آید.

این قابلیت برای ایکس‌باکس بسیار هیجان‌انگیز است و نزدیک منتشر شدن است. نسخه‌ی بتای xCloud تا پایان سال میلادی در دسترس قرار می‌گیرد. شاید بعضی قسمت‌های آن زودتر از راه برسند.



منبع : windows central 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار