کد خبر: ۲۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 19
اندکی دیگر تا آغاز بزرگ‌ترین رویداد بازی‌های رایانه‌ای سال در اروپا یعنی Gamescom 2019 باقی مانده است و شرکت مایکروسافت (Microsoft) نیز با قسمت جدیدی از رویداد اختصاصی خود تحت عنوان Inside Xbox به این رویداد خواهد آمد. این رویداد در تاریخ ۱۹ آگست ۲۰۱۹ میلادی برابر با ۲۹ مرداد ماه سال جاری شمسی با برگزاری یک رویداد ویژه به اسم شب افتتاحیه Gamescom رسما آغاز خواهد شد.

به گزارش آی تابناک : تعدادی از بازی‌ها و ناشران بزرگ این صنعت خود را برای این شب آماده کرده‌اند که از این بین می‌توان به اسامی بزرگی مانند بازی Need For Speed Heat اثر استودیوی Ghost Games و یا Death Stranding که توسط Kojima Productions در حال توسعه و ساخته شدن است، و یا همینطور شرکت بزرگ Sega که قرار است یک عنوان AAA جدید برای اولین بار معرفی کند، اشاره کرد. با این حال به نظر می‌رسد که قرار است ترکیبی از عناوین مختلف ترد پارتی و فرست پارتی مختلف را نیز در طول نمایش شرکت مایکروسافت یا همان رویداد Inside Xbox مشاهده کنیم.

ما هنوز چیز خاصی از بخش Horde 5.0 (یا هر چیز دیگری که قرار است نام داشته باشد) نمی‌دانیم و تغییراتی که در آن به وجود آمده است، هنوز برایمان مشخص نشده است. آیا ما در این بخش قابلیت بازی کردن به صورت co-op تا تعداد سه نفر، مانند چیزی که در تیزر تریلر آن نمایش داده می‌شد، خواهیم داشت؟

در آغاز، عنوان پیش روی Gears 5 اثر استودیوی The Coalition قرار است برای اولین بار از بخش جدید خود به اسم Horde رونمایی کند و آن را برای همه کاربران و مردم دنیا معرفی کند. تا اینجا متوجه شده‌ایم که قابلیت‌ها و مهارت‌های شخصیت‌های این بازی که در بخش Escape Mode دیده بودیم، در اینجا در دسترس قرار خواهند گرفت. Gears Pack ها از این بازی کنار گذاشته شده‌اند و شخصیت‌ها درست مانند Rainbow Six Siege از طریق پرداخت پول واقعی قابل خریداری کردن خواهند بود. اما با این حال، از طرف دیگر ما هنوز چیز خاصی از بخش Horde 5.0 (یا هر چیز دیگری که قرار است نام داشته باشد) نمی‌دانیم و تغییراتی که در آن به وجود آمده است، هنوز برایمان مشخص نشده است. آیا ما در این بخش قابلیت بازی کردن به صورت co-op تا تعداد سه نفر، مانند چیزی که در تیزر تریلر آن نمایش داده می‌شد، خواهیم داشت؟ قطعا این بخش یک چیز جدید خواهد بود و شیوه‌ تازه‌ای در اختیار ما قرار خواهد داد و در عین حال نیز از عناوین قبلی که در این سری تا به حال دیده‌ایم، متفاوت خواهد بود. اگر برای دیدن بخش‌ها و قسمت‌های بیشتری از گیم پلی این بازی بی تاب هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مدت بیشتری صبر کنید چرا که تا شب مراسم افتتاحیه Gamescom نمایش داده نخواهد شد.

از جمله بازی‌های فرست پارتی و انحصاری بزرگ دیگری که می‌توان انتظار دیدن آن‌ها را در رویداد Inside Xbox داشت تا بتوانیم اطلاعات و جزئیات بیشتری از آن‌ها به دست بیاوریم، می‌توان به عنوان Battletoads از استودیوی Dlala Games اشاره کرد. در این رابطه، اگر تاریخ عرضه دقیق آن مشخص نشود، حداقل انتظار مشخص شدن محدوده انتشار آن را خواهیم داشت و منتظر خواهیم ماند تا اعلام شود. Age of Empire 2 Definitive Edition نیز یکی دیگر از بازی‌های این رویداد خواهد بود که احتمالا از گیم پلی آن رونمایی خواهد شد، وگرنه در غیر این صورت، شاید تاریخ عرضه آن مشخص شود. Age of Empire 4 نیز یکی دیگر از بازی‌هایی است که انتظار دیدن آن را در این رویداد داریم. Vigor عنوان وحشت بقای بعدی Bohemia Interactive که در حال حاضر در Xbox Game Preview به سر می‌برد، Wasteland یا Metro Exodus با بسته الحاقی (DLC) بزرگ بعدی خود به اسم The Two Colonels که قرار است تابستان امسال به انتشار برسد، عنوان Blair Witch و همینطور PlayerUnknown Battlegrounds نیز از جمله بازی‌های دیگری خواهند بود که قرار است در این مراسم حضور داشته باشند.

بی شک یکی از بزرگ‌ترین رونمایی‌ها و بازی‌هایی که قرار است به عنوان عناوین ترد پارتی در این رویداد حضور داشته باشند، عنوان مورد انتظار Ghost Recon Breakpoint از استودیوی بزرگ Ubisoft خواهد بود. این بازی قرار است در Gamescom امسال برای اولین بار از بخش مولتی پلیر خود رونمایی کند.

همچنین سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) نیز انتظار می‌رود که چیزهای تازه بیشتری برای معرفی داشته باشد. بنابراین ما می‌توانیم انتظار معرفی شدن چند عنوان و بازی جدید بیشتر برای این سرویس داشته باشیم تا هم برای نسخه رایانه شخص و هم برای نسخه ایکس‌باکس وان این سرویس در اختیار گذاشته شود. احتمالا چند عنوان دیگر نیز برای این سرویس معرفی می‌شوند تا در آینده به آن اضافه شوند. بخش زیادی از انتظار ما، برای دیدن عناوین با کیفیت و رده بالا است که در پایان ماه جاری میلادی در اختیار قرار داده خواهند شد که به جز آن‌‌ها شاید چند عنوان دیگر نیز برای اوایل ماه سپتامبر در نظر گرفته شود.

بی شک یکی از بزرگ‌ترین رونمایی‌ها و بازی‌هایی که قرار است به عنوان عناوین ترد پارتی در این رویداد حضور داشته باشند، عنوان مورد انتظار Ghost Recon Breakpoint از استودیوی بزرگ Ubisoft خواهد بود. این بازی قرار است در Gamescom امسال برای اولین بار از بخش مولتی پلیر خود رونمایی کند. بسته گسترش دهنده‌ی Shadowkeep برای عنوان Destiny 2 نیز یکی دیگر از بازی‌های ترد پارتی بزرگ این مراسم خواهد بود که یک سری مرحله و ماموریت و فعالیت جدید به ما نمایش خواهد داد تا در زمان عرضه این بسته، در اختیارمان قرار داده شود. اما از طرفی دیگر ما برای دیدن بخش مولتی پلیر Breakpoint اشتیاق بیشتری داریم چرا که یوبیسافت در نسخه قبلی این سری یعنی Ghost Recon Wildlands مدت زیادی پس از عرضه این بازی، بخش مولتی پلیر آن را منتشر کرد اما نسخه جدید این سری در همان زمان عرضه دارای این بخش خواهد بود، پس جالب است که منتظر باشیم و ببینیم یوبیسافت چطور از پس انجام چنین کاری برآمده است.

عنوان Bleeding Edge اثر استودیوی Ninja Theory در این تیزر تریلر به چشم خورد. در حالی که ممکن است شاهد نمایش بخش‌های بیشتری از گیم پلی این بازی باشیم، اما به احتمال بسیار زیاد دلیل قرار گرفتن این بازی در چنین لاین آپی، معرفی وجود آن برای پلتفرم ایکس‌باکس به شرکت کنندگان خواهد بود.

سوال ما در مورد بخش مولتی پلیر Ghost Recon Breakpoint که قرار است به نمایش گذاشته شود، این است که چه کلاس‌های جدید یا بخش‌های تازه‌ای را می‌توان انتظار داشت که در این بخش ببینیم؟ مخصوصا با توجه به این موضوع که تمام Drone ها و پهپادها، دوربین‌هایشان و مکانیزم‌های بقا که به بخش کمپین این بازی اضافه شده‌اند، بخش مولتی پلیر آن چه تغییری کرده و این‌ها چه تاثیری روی این بخش داشته‌اند. هنوز چند روز دیگر باید منتظر باشیم تا ببینیم چه می‌شود اما نباید سطح انتظار و توقع خودمان را بیش از اندازه از این بازی بالا ببریم که باعث ایجاد انتظاری غیر واقع بینانه از آن شود.

عنوان Empire of Sin اثر استودیوی Paradox Interactive نیز قرار است نمایشی از گیم پلی خود داشته باشد و سازندگان بخش‌های تازه‌ای از گیم پلی این عنوان را در اختیار ما قرار دهند. این کار یک تصمیم جالب از طرف سازندگان این بازی است چرا که با وجود این موضوع که Empire of Sin به هیچ وجه بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین عنوان رده بالایی نیست که می‌توان در این لاین آپ مشاهده کرد، اما هنوز هم عنوانی است که بخش‌های جالب زیادی را در خود قرار داده است. عنوان Bleeding Edge اثر استودیوی Ninja Theory در این تیزر تریلر به چشم خورد. در حالی که ممکن است شاهد نمایش بخش‌های بیشتری از گیم پلی این بازی باشیم، اما به احتمال بسیار زیاد دلیل قرار گرفتن این بازی در چنین لاین آپی، معرفی وجود آن برای پلتفرم ایکس‌باکس به شرکت کنندگان خواهد بود. در حقیقت هدف اصلی از وجود این بازی، این است که مشخص شود Bleeding Edge قرار است برای کاربران ایکس‌باکس نیز در دسترس قرار داده شود.

باید حتما این نکته را خاطر نشان کنم که انتظار دیدن هیچ چیز جدیدی از ایکس‌باکس اسکارلت یا عناوین این کنسول نظیر Halo Infinite نباید داشته باشید. خود سازندگان این بازی در استودیوی 343 Industries پیش از این تایید کرده‌اند که اطلاعات کامل و مفصلی از نسخه بعدی سری Halo در E3 2020 نمایش خواهند داد؛ پس تا آن زمان نباید انتظار دیدن چیزهای زیادی از این سری داشته باشیم.

خب، اکنون به سوال بزرگی که شاید تا به حال برای همه شما تا اینجا به وجود آمده باشد، می‌رسیم: به جز چیزهایی که تایید شده و ما هم به آن‌ها اشاره کردیم، انتظار دیدن چه چیزهای بیشتری را باید در Inside Xbox داشته باشیم که مایکروسافت هنوز آن‌ها را اعلام نکرده و ما هم از آن‌ها بی خبر هستیم؟ اول از همه باید حتما این نکته را خاطر نشان کنم که انتظار دیدن هیچ چیز جدیدی از ایکس‌باکس اسکارلت یا عناوین این کنسول نظیر Halo Infinite نباید داشته باشید. خود سازندگان این بازی در استودیوی 343 Industries پیش از این تایید کرده‌اند که اطلاعات کامل و مفصلی از نسخه بعدی سری Halo در E3 2020 نمایش خواهند داد؛ پس تا آن زمان نباید انتظار دیدن چیزهای زیادی از این سری داشته باشیم. همین چیزها را برای کنسول نسل بعدی آن‌ها موسوم به ایکس‌باکس اسکارلت نیز می‌توان گفت چرا که هنوز برای ارایه کردن این کنسول بسیار زود است، مخصوصا که هنوز لوازم جانبی زیادی از ایکس‌باکس وان باقی مانده که قرار است معرفی و رونمایی شوند.

در حقیقت به جز چند معرفی جسته و گریخته از سری Halo نباید انتظار دیدن چیز بیشتری از این سری داشته باشیم. اخبار یا یک سری اطلاعات جزئی از Halo: The Master Chief Collection برای پلتفرم رایانه‌های شخصی ممکن است برای آن عده از کسانی که دوست دارند آن را آزمایش کنند، در دسترس قرار بگیرد اما خبری از معرفی یا برنامه خاص بزرگ‌تری نخواهد بود.

استودیوی جدید inXile که مایکروسافت سال گذشته به خدمت گرفت نیز با عنوان Wastelands 3 حضور پیدا خواهد کرد و آنچنان هم بعید یا غیر منتظره هم نیست که عنوان The Outer Worlds اثر استودیوی فرست پارتی دیگر مایکروسافت یعنی Obsidian Entertainment، هم تریلر جدیدی دریافت کند.

همچنین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که عنوان State of Decay 2 از استودیوی Undead Labs نیز در این رویداد حضور داشته باشد و ما اطلاعات بیشتری از پشتیبانی پس از عرضه این عنوانِ نه چندان موفق به دست بیاوریم. این عنوان سند باکس وحشت بقا، طبق گزارشات و خبرهای جدیدی که از آن به انتشار رسیده، تعداد کل بازیکنان آن اکنون به ۵ میلیون نفر رسیده است که سهم Xbox Game Pass در این امر به قدری مهم و چشم گیر بوده که به هیچ وجه نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد و آن را نادیده گرفت. انتشار یک به روزرسانی جدید و یا یک بسته الحاقی کوچک، مخصوصا با توجه به این که بسته گسترش دهنده‌ی Heartland هنوز هم برای این بازی تازه و جدید به حساب می‌آید، یکی از احتمالاتی است که ممکن است درمورد این بازی ببینیم. اما از طرفی دیگر هم شاید به این فکر کنید که اکنون زمان معرفی و رونمایی دنباله و نسخه بعدی این سری فرا رسیده است، اما تیم توسعه دهنده و سازنده این عنوان در استودیوی Undead Labs اخیرا در این زمینه شفاف سازی‌های لازم و کافی را انجام داده‌اند که در حال حاضر تمام توجه و تمرکز آن‌ها روی نسخه فعلی این سری که در دسترس قرار دارد گذاشته شده است و آن‌ها فعلا برنامه‌ای برای ساخت دنباله این بازی ندارند. پس این احتمال هم کنار گذاشته می‌شود.

استودیوی جدید inXile که مایکروسافت سال گذشته به خدمت گرفت نیز با عنوان Wastelands 3 حضور پیدا خواهد کرد و آنچنان هم بعید یا غیر منتظره هم نیست که عنوان The Outer Worlds اثر استودیوی فرست پارتی دیگر مایکروسافت یعنی Obsidian Entertainment، هم تریلر جدیدی دریافت کند. این عنوان سرانجام در ماه اکتبر از راه خواهد رسید و در زمان عرضه خود روی سرویس ایکس‌باکس گیم پس نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. بار دیگر هم ظاهرا قرار نیست چیز انقلابی آنچنان خاصی ببینیم یا شاهد معرفی چیز مهمی باشیم اما از گزارشاتی که از استودیوهای ایکس‌باکس شنیده شده است، آن‌ها گفت و گوهایی در این زمینه با هم داشته‌اند، مخصوصا این که Matt Booty، مدیر استودیوهای ایکس‌باکس، علاقه خود را برای ساخت فرنچایزهای انحصاری جدید برای ایکس‌باکس بروز داده است، شاید چیزی هم در این زمینه ببینیم. به هر ترتیب باید استودیوهایی که این شرکت به خدمت گرفته را نیز به حساب آورد. این موضوع برای Double Fine Productions نیز صدق می‌کند که خبر به خدمت گیری آن‌ها توسط مایکروسافت در E3 سال ۲۰۱۹ رسما اعلام شده بود. عنوان Psychonauts 2 نیز یکی دیگر از عناوین ترد پارتی است که باید انتظار دیدن آن را داشته باشیم.

توقع حضور دوباره و نمایش یک تریلر جدید از گیم پلی عنوان جنگ ستارگانِ Star Wars Jedi: Fallen Order را داریم. اگر در Inside Xbox عملی نشد، انتظار نمایش تیزر آن تا پیش از آغاز مراسم افتتاحیه Gamescom را داریم تا در این رویداد حضور داشته باشد. با این حال خود الکترونیک آرتس نیز هنوز چیز خاصی در رابطه یا احتمال حضور این بازی در Gamescom 2019 اعلام نکرده تا شرکت کنندگان بتوانند شانس تجربه این بازی را حداقل تخمین بزنند.

با توجه به این که عنوان پیش روی به شدت مورد انتظار Cyberpunk 2077 در E3 2019 گذشته بسیار مورد توجه همه مردم و شرکت کنندگان قرار گرفت،‌ انتظار داریم که تیم سازنده این عنوانِ بی نظیر در استودیوی سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) یک تریلر جدید از این بازی در رویداد Inside Xbox رونمایی کند. چرا؟ خب، چون بر اساس گفته‌ها و شنیده‌های قبلی، این بازی قرار است دمویی که در پشت درهای بسته در E3 نمایش داده بود را در Gamescom برای همه مردم به نمایش بگذارد. چه راهی بهتر از نمایش یک تریلر جدید پیش از نمایش دادن خودِ دمو خواهد بود تا مردم برای دیدن آن هیجان زده و مشتاق شوند؟ کاملا هم منطقی به نظر می‌رسد، مخصوصا که بازاریابی ایکس‌باکس و Cyberpunk 2077 اکنون واقعا قدرتمندتر از هر زمان دیگری شده است.

همچنین در نهایت نیز به عنوان یکی از آخرین انتظاراتی که می‌توان از رویداد Inside Xbox که در Gamescom 2019 برگزار خواهد شد، توقع حضور دوباره و نمایش یک تریلر جدید از گیم پلی عنوان جنگ ستارگانِ Star Wars Jedi: Fallen Order را داریم. اگر در Inside Xbox عملی نشد، انتظار نمایش تیزر آن تا پیش از آغاز مراسم افتتاحیه Gamescom را داریم تا در این رویداد حضور داشته باشد. با این حال خود الکترونیک آرتس نیز هنوز چیز خاصی در رابطه یا احتمال حضور این بازی در Gamescom 2019 اعلام نکرده تا شرکت کنندگان بتوانند شانس تجربه این بازی را حداقل تخمین بزنند. رونمایی از گیم پلی Need For Speed Heat را هم نباید فراموش کنیم چون یکی از بازی‌های الکترونیک آرتس است که تا به حال حضورش در مراسم شب افتتاحیه Gamescom تایید شده است. همینطور معرفی عنوان Plants Vs Zombies: Battle for Nighborville هم شاید یکی از برنامه‌های پیش روی در نظر گرفته شده باشد (که البته تریلر رونمایی این بازی پیش از این فاش شده است).

Gamescom امسال یک فرصت کوچک دیگر برای خودنمایی بیشتر Microsoft میان رقیبان خود خواهد بود. فرصتی خوب، اما نه به اندازه E3 بزرگ و غیر منتظره. باید انتظار یک حضور معمولی، بدون بمب خبری از ایکس‌باکس در این رویداد داشته باشیم.

درمجموع به نظر می‌رسد که مراسم Gamescom امسال یک نمایش کم شور و شوق‌تر برای شرکت مایکروسافت است که نسبت به E3 واقعا وسعت کم‌تری دارد. انتظارات خود را متعادل باقی نگه دارید و منتظر نمایش Gears 5, Ghost Recon Breakpoint و حتی Battletoads باقی بمانید اما انتظار رونمایی یا معرفی انفجاری آنچنان خاصی نباید داشته باشید.

نکته: دیدگاه‌هایی که در این متن آورده شده است، صرفا متعلق به نویسنده است و لزوما به منزله‌ی دیدگاه و نظر وبسایت به عنوان یک رسانه نمی‌باشد.




منبع : GAMINGBOLT 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار