کد خبر: ۲۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 19
علی‌بابا در فصل اول مالی خود در بخش خدمات ابری، ۱.۱۳ میلیارد دلار درآمد داشته است.

به گزارش آی تابناک : علی‌بابا کلاد، به‌عنوان غول تجارت الکترونیکی جهان، فصل خوب دیگری را پشت‌سر گذاشت. مدیران علی‌بابا می‌گویند، واحد خدمات ابری این شرکت چینی فعال در تجارت الکترونیک در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی خود موفق شد ۱.۱۳ میلیارد دلار درآمد کسب کند. این رقم، هفت درصد از فروش کلی علی‌بابا را تشکیل می‌دهد.


مدیران علی‌بابا می‌گویند اکنون‌ که علی‌بابا کلاد به درآمد سالانه‌ی ۴.۵ میلیارد دلار دست یافته است، تمرکز خود را روی طراحی و توسعه‌ی ابزار‌های هوش مصنوعی، تحلیلی و امنیتی ارزشمندتری معطوف خواهد کرد و درجهت «منطقی‌سازی خدمات و محصولات کالایی» گام برخواهد داشت. نرخ عملکرد علی‌بابا کلاد در این فصل رقمی چشمگیر است؛ اما هنوز فاصله‌ی زیادی با نرخ هشت میلیارد دلاری گوگل کلاد و سایر غول‌های فعال در صنعت خدمات ابری دارد.

علی بابا کلاد / alibaba cloud

طبق گزارش مالی علی‌بابا، درآمد علی‌بابا کلاد ۶۶ درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش یافته است. آن‌ها می‌گویند هدف ویژه‌ی این شرکت، توسعه‌ی نرم‌افزار خود و معرفی آن به‌عنوان خدماتی بود که توسط شرکا ارائه می‌شود. هدف علی‌بابا کلاد، گسترش اکوسیستم برای شرکت‌ها و کمک به توسعه‌دهندگان برای بزرگ‌ترکردن بازارهای خود است.

به‌گفته‌ی شرکت مشاوره و پژوهشی گارتنر، علی‌بابا به‌عنوان شرکتی با خدمات مطلوب و قابل‌اطمینان برای چینی‌ها و شرکت‌های فعال در چین شناخته می‌شود؛ اما در سطح جهانی همچنان بازیگری کوچک است.

علی بابا کلاد / alibaba cloud

عملکرد بخش خدمات ابری علی‌بابا برای سود شرکت از اهمیت زیادی برخوردار است، اما تجارت‌ الکترونیکی همچنان در این شرکت حرف اول را می‌زند. این شرکت گزارش داده که کل درآمد فصل اول آن‌ها برابر با ۱۶.۷۴ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است. درآمد خالص علی‌بابا در این سال برابر با ۳.۱ میلیارد بود. درآمدهای غیرحسابرسی‌شده‌ی این شرکت (non-GAAP) برابر با ۴.۵۱ میلیارد دلار است.

تعداد مشتریان فعال سالانه‌ی علی‌بابا ۶۷۴ میلیون نفر است که با‌ احتساب شمار کاربران فعال ماهانه‌ی موبایل، این آمار به ۷۵۵ میلیون نفر می‌رسد.




منبع : ZDNET
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار