کد خبر: ۲۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 19
قبلا در طی گذشت چند ماه اخیر شایعاتی که درمورد نسل بعدی کنسول‌های خانواده ایکس‌باکس وجود داشت، بسیار زیاد و گیج کننده بود. ظاهرا ایده اولیه مایکروسافت برای ساخت کنسول‌های نسل بعدی خود این بود که حداقل دو کنسول مختلف وجود داشته باشد که هر یک از آن‌ها دارای مشخصات سخت افزاری مختلفی است و قیمتشان نیز با هم فرق دارد. اما بعدا اتفاقات دیگری رخ داد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
به گزارش آی تابناک : با وجود معرفی رسمی کنسول نسل بعدی شرکت مایکروسافت از برند ایکس‌باکس تحت عنوان Xbox Scarlett، به نظر می‌رسید که ظاهرا اگر این برنامه‌ها حتی اگر هر گونه وجود خارجی هم تا به حال داشتند، از بین رفته‌اند. اما این شایعات پس از گذشت مدتی دوباره به راه افتادند که نشان از وجود اطلاعات فاش شده‌ای از سوی مایکروسافت داشتند که نشان می‌داد نقشه‌ها و برنامه‌های قبلی برای ساخت و عرضه دو مدل کنسول هنوز هم سر جای خودش، به قوت باقی است. این بار این شایعات تحت محوریت سرویس استریم کننده‌ی xCloud به وجود آمده بودند. با این حال، امروز مدیر برند ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، خودش رسما همه این حرف و حدیث‌ها را تکذیب کرد.

از همان زمانی که ایکس‌باکس اسکارلت به معرفی گذاشته شد، یک شایعه جدیدی به راه افتاد که اعلام می‌داشت یک نسخه ارزان قیمت‌تر از مدل اصلی اسکارلت وجود خواهد داشت که فقط از سرویس xCloud پشتیبانی و حمایت خواهد کرد و هیچ مدیای فیزیکی برای آن در نظر گرفته نخواهد شد چون پشتیبانی نخواهد کرد. زمانی که در این رابطه از Phil Spencer، در گفت و گوی تازه‌ای که در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Gamespot داشت، سوالی پرسیده شد، وی به سرعت این موضوع را تکذیب کرد. وی در این رابطه چنین گفت که در حال حاضر هیچ برنامه یا هدف خاصی برای عرضه کنسولی که فقط استریم کننده باشد، وجود ندارد و برنامه فعلی آن‌ها این است که همچنان xCloud و سخت افزار اختصاصی را همچنان برای مدتی از هم جدا نگه دارند. فیل اسپنسر در این زمینه چنین گفت که:

در حال حاضر ما روی کنسولی که فقط استریم کننده باشد، کار نمی‌کنیم و برنامه‌ای هم برای آن نداریم.

سپس وی در تکمیل صحبت‌های خود در ادامه چنین اضافه کرد که:

به عنوان پلتفرم یا مقصدی که بتوانید با آن استریم کنید، نگاه ما به گوشی موبایلی است که در جیب شما وجود دارد و کنسولی که ما داریم اجازه بازی کردن عناوین مختلف را به طور محلی فراهم خواهد کرد.

خب پس، این هم از این. البته که بی شک حتی این تکذیبیه رسمی هم جلوی حدس و گمان‌ها را نخواهد گرفت اما از طرفی دیگر هم این، بخشی از چرخه سخت افزار کنسول‌های نسل بعد است. اما در حال حاضر این طور به نظر می‌رسد که ایکس باکس اسکارلت فقط یک مدل کنسول خواهد بود. تنها کاری که فعلا از دست ما برمی‌آید این است که تا سال آینده صبر کنیم و ببینیم این کنسول قادر به انجام چه کارهایی خواهد بود و چه کارهایی را نخواهد توانست انجام دهد.



منبع : GAMINGBOLT
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار