کد خبر: ۲۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 18
در روزهای اخیر برخی کاربران از مشکلاتی در نصب به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ و حتی دردسرهای پس از نصب آن خبر دادند و حالا مایکروسافت این مشکل را تایید کرده است.

به گزارش آی تابناک : پچ آگوست ۲۰۱۹ برای ویندوز قرار بود در مقابل دو آسیب پذیری حیاتی که امکان اجرای کد از راه دور را به هکرها می داد، از کاربران محافظت کند اما دانلود و نصب آن کاربران را به دردسر انداخته است. در حالی که تعدادی از سیستم ها قادر به دانلود پچ نیستند، ظاهرا برای برخی کاربران این پچ به درستی دانلود شده و حتی فرایند نصب به ۱۰۰ هم می رسد اما در نهایت پیام های خطایی نظیر 0x80073701, 0x800f0982, 0x800f081f یا  0x800f0845 نمایش داده می شود.

از طرف دیگر برخی کاربران ردیت مدعی شده اند که نصب این به‌روزرسانی باعث ریبوت گاه و بی گاه کامپیوترها می شود.

ویندوز ۱۰ نسخه ۱۹۰۳

مایکروسافت با تایید وجود این مشکل در ویندوز سرور و ویندوز ۱۰ نسخه ۱۹۰۳ از تلاش برای حل آن خبر داده. به گفته این شرکت ریشه این مساله در به‌روزرسانی های ماه می قرار دارد و احتمالا تا ماه آینده از طریق یک برزورسانی مرتفع می شود.

علاوه بر این کمپانی ردموندی پذیرفته که احتمال از کار افتادن برنامه هایی مبتنی بر VB6، VBA و جاوا اسکریپت وجود دارد. این مشکل خاص در بیلد 18362.295 ریشه دارد و علاوه بر ویندوز ۱۰ نسخه های ۸.۱ و ۷ را هم تحت تاثیر قرار داده است.

تعداد دقیق کاربرانی که تحت تاثیر این مشکلات قرار گرفته اند مشخص نیست اما با توجه به جامعه گسترده کاربران ویندوز و اهمیت این به‌روزرسانی از نظر مقابله با آسیب پذیری های حیاتی مایکروسافت باید هرچه سریعتر به دنبال ره حلی برای آن باشد.

در حال حاضر اینسایدرها در حال تست به‌روزرسانی بعدی ویندوز ۱۰ با کد 19H2 هستند و کاربران امیدوارند که بدون دردسرهایی از این قبیل پس از انتشار عمومی قادر به نصب آن باشد.



منبع : wccftech
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار