کد خبر: ۲۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 18
محققان در پژوهش‌های جدید موفق به ساخت باندهایی با حسگرهای ردیابی برای بهبود زخم شدند.

به گزارش آی تابناک : مهندسان دانشگاه هریوت وات ادینبورگ در یک تحقیق که ۲ سال به طول انجامید، موفق به ساخت باند‌هایی شدند که با کمک یک حسگر تشخیص می‌دهد فرآیند بهبود زخم‌های بیمار چگونه است تا پزشکان و پرستاران بتوانند آن‌ها را بهتر مدیریت کنند.

برای ساخت این نوع از باند‌ها شورای تحقیقات مهندسی و علوم فیزیکی ۳۶۰ هزار پوند به تیم این دانشگاه اعطا کرد تا حسگر کوچکی را ایجاد کند که بتواند در بانداژ تعبیه شود و تغییرات خصوصیات زخم را بدون دخالت در روند بهبودی انجام دهد.

این حسگر اندازه گیری‌های مکانیکی کوچکی را انجام می‌دهد تا به پزشکان بگوید که بافت در حال تغییر است یا اینکه آیا زخم به پانسمان یا معالجه دیگری نیاز دارد.

در شرایط فعلی پیشرفت زخم‌ها بر اساس گزارش بیماران در مورد درد و نگاه کردن به زخم با چشم غیر مسلح متخصصان، داوری می‌شود.

دکتر مایکل کریچتون که هدایت این پروژه را بر عهده دارد، گفت: هدف این است که درک کنیم که واقعاً در یک زخم چه اتفاقی می‌افتد.

بسیاری از تحقیقات به بررسی ویژگی‌های بیولوژیکی زخم‌ها پرداخته اند، اما در مورد مکانیسم بهبود زخم‌ها به ویژه در سطح میکروسکوپی، اطلاعات کمی داریم.

وی گفت: این حسگر هوشمند در صورت نیاز به مداخله برای اطمینان از بهبود بهتر زخم، یا هنگامی که پیشرفت در بهبودی زخم زیر باند، به بیمار و تیم مراقبت آن‌ها هشدار می‌دهد.

این پژوهشگر ادامه داد: امید است که محصول نهایی این پروژه در کنار کرم ها، ژل‌ها و پانسمان‌ها و مانند سایر گزینه‌های درمانی مناسب، مورد توجه صنعت داروسازی باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار