کد خبر: ۲۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 17
با وجود در اختیار داشتن استودیو‌های بزرگ متعدد، مایکروسافت همیشه به دنبال یک سری از IPهای قدیمی خود نیز بوده است. با این حال تعدادی از آن‌ها آنچنان هم ارزشمند نیستند چرا که دارای عناوینی هستند که خیلی زود به دست فراموشی سپرده شدند یا جزو فرنچایزهای شکست خورده به حساب می‌آیند که به اندازه کافی فرصت عرض اندام نداشتند.

به گزارش آی تابناک : اما در برخی از آن‌ها نیز نمونه‌هایی وجود دارد که خود این شرکت مشتاقانه به دنبال آن‌ها است چرا که جزو IPهای دوست داشتنی آن‌ها هستند که تعداد زیادی از مردم ممکن است سال‌های سال منتظر بازگشت آن‌ها بوده باشند. گنجینه‌ی ارزشمند یا صندوقچه جواهرات شرکت مایکروسافت مجموعه‌ی فرنچایزهای کم یاب آن‌ها است که در دوره عرضه خود تعریف کننده‌ و بیان کننده سبک‌های تازه‌ای در این صنعت بودند که می‌توان آن‌ها را جزو بزرگ‌ترین پیشروهای زمان خودشان به حساب آورد که از این دست مثلا می‌توان به Perfect Dark به عنوان مثال یاد کرد. آیا ممکن است روزی شاهد بازگشت دوباره چنین بازی‌هایی باشیم؟ مت بوتی (Matt Booty)، مدیر عامل استودیوهای ایکس‌باکس‌، در این زمینه گفت که همیشه این شانس برای این بازی‌ها وجود دارد که بتوانند دوباره بازگردند، اما این کار باید توسط تیم درست و مناسب صورت بگیرد.

Matt Booty در گفت و گوی تازه‌ای که در مصاحبه اخیر خود با Game Informer داشت، گفت که شرکت آن‌ها به خوبی از وجود IPهای کلاسیکی که آن‌ها در اختیار دارند، آگاه است. همچنین وی گفت او حتی یک لیست هم از آن‌ها به همراه استودیوهایی که آن‌ها امیدوار هستند با آن‌ها روی این بازی‌ها کار کنند، در اختیار دارد. Booty فکر می‌کند که احیا کننده‌های بازی‌ها و عناوین کلاسیک همیشه یکی از گزینه‌هایی است که روی میز وجود دارد و می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. همچنین وی در ادامه صحبت‌های خود در این زمینه چنین گفت که برای محقق شدن این امر باید ترکیبی از شور و اشتیاق برای فرنچایز مورد بحث وجود داشته باشد تا سازنده و توسعه دهنده‌ی مناسب برای ساخت چنین احیا کننده‌ای دست به کار شود. همچنین وی از عنوان Battletoads Remake نیز به عنوان یک نمونه استفاده کرد تا نشان دهد این کار چطور باید انجام شود و این ترکیبات چطور باید در کنار هم قرار داده شوند. وی در این زمینه چنین گفت که:

نحوه‌ی کنار هم قرار گرفتن چیزهای مختلف که منجر به ساخت نسخه بازسازی شده‌ی Battletoads شد، نمونه‌ای برای نحوه انجام دادن این کار است. برخی از کسانی که در ساخت و توسعه این پروژه مشارکت داشتند و روی آن شروع به کار کرده بودند، نزد Craig Duncan، مدیر عامل استودیوی Rare، آمدند و گفتند "هی، ما یادمونه که با این بازی بزرگ می‌شدیم و دوست داریم تغییرات دلخواه خودمون رو روی این IP به وجود بیاریم”.

Booty در ادامه صحبت‌های خود در این زمینه، چنین ادامه داد که:

من و Craig با هم صحبت کردیم و عاشق انرژی آن‌ها (سازنده و توسعه دهنده این عنوان یعنی استودیوی Dlala) شده بودیم… یعنی دقیقا همان چیزی که من دوست دارم همیشه ببینم. اکنون چند سال از این موضوع گذشته اما من به اندازه کافی خوش شانس بودم که با تیم توسعه دهنده ‌ای که بازی Killer Instinct را بازسازی کرد، همکاری کنم. این واقعا همان بود که باید باشد چرا که یک انرژی منحصر به فرد و یک شور و اشتیاق وصف ناپذیر برای آن وجود داشت.

Matt Booty در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد این موضوع چنین گفت که:

این‌ها سناریوهایی هستند که من عاشق دیدنشان هستم و همیشه دوست دارم عملی شوند و من فکر می‌کنم که آن عده از کسانی که تلاش می‌کنند کمی بهتر در این زمینه کار و فعالیت کنند، می‌توانند چنین کارهایی را با موفقیت بیشتر پشت سر بگذارند. من این طرز فکر را دوست دارم که "اه، چند وقتی است که کسی چنین کاری انجام نداده است، شاید ما بتوانیم آن را مجددا بازسازی کنیم”.

همانطور که از صحبت‌های مت بوتی نیز می‌توان فهمید، چیزهایی مثل Battletoads و Killer Instinct راه خود را برای بازگشت دوباره پیدا کردند. امیدواریم در آینده شاهده بازگشت دوباره تعداد بیشتری از بازی‌ها و عناوین خاطره انگیز قدیمی باشیم تا بتوانیم بار دیگر تجدید خاطره کنیم و این بار با کنسول‌های جدید خود در دوران جوانی، آن‌ها را تجربه کنیم. از آرشیو خود استودیوی Rare به تنهایی، می‌توان تعداد زیادی از نمونه‌های آن را برای بازسازی پیدا کرد. اگر شما هم بازی خاصی سراغ دارید، در بخش کامنت‌ها برایمان بنویسید.



منبع : gamingbolt
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار