کد خبر: ۲۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 17
سگ های رباتیک یا زیادی ترسناک هستند یا زیادی ظریف. سگ رباتیک سونی یعنی «آیبو» ظریف است و سگ رباتیک «SpotMini» ساخت بوستون داینامیکس هم ترسناک. ظاهرا انتظارها تمام شده و شاهد خلق یک سگ رباتیک کاربردی اما با شمایل یک سگ واقعی هستیم.

به گزارش آی تابناک : «آسترو» (Astro) نام سگ رباتیکی جدیدی است که توسط پژوهشگران دانشگاه فلوریدا آتلانتیک آمریکا (Florida Atlantic University) ساخته شده. به این سگ رباتیک می توان دستور داد بنشیند، راه برود و بایستد. البته به دلیل وزن 45 کیلوگرمی امکان بلند کردن و یا بغل کردن آن وجود ندارد.

سگ رباتیک

طراحان دانشگاه فلوریدا آتلانتیک تمرکز زیادی روی ظاهر آسترو کرده اند تا شباهت زیادی به سگ واقعی داشته باشد. آنها سر این حیوان آهنی را شبیه نژاد دوبرمن پینچر طراحی کرده و به کمک پرینتر سه بعدی چاپ کرده اند. پردازنده مرکزی هم که توسط سازندگان «مغز» نام گرفته، داخل همین سر قرار داده شده است.

استفاده از پلتفرم Jetson TX2 انویدیا به آسترو قابلیت یادگیری داده. سازندگان می گویند این ربات به کمک این پلتفرم توان پردازشی 4 ترافلاپی پیدا کرده و می تواند در هر ثانیه 4 هزار میلیارد پردازش کامپیوتری انجام دهد. اینها باعث شده تا این ربات همانند یک سگ فکر کرده و تصمیم بگیرد.

دانشگاه فلوریدا آتلانتیک ویدیویی جالب از این سگ رباتیک ساخته که پیشنهاد می کنیم حتما ببینید:

تیمی متشکل از روان شناسان، عصب شناسان، هنرمندان و زیست شناسان روی آسترو کار می کنند. آنها می خواهند کاری کنند تا سگ رباتیکی آنها به مرور زمان باهوش تر شود.

گفته شده این ربات در آینده به علامت های دست واکنش نشان داده و رنگ ها را تشخیص می دهد. همچنین قرار است زبان های مختلف را هم یاد بگیرد و افراد را شناسایی کند.

از آسترو می توان استفاده های متفاوتی کرد. مأموریت اصلی او کمک به پلیس برای پیدا کردن اسلحه و مواد منفجره است. علاوه بر مصارف نظامی می توان او را طوری برنامه ریزی کرد که به عنوان سگ خدمتکار به افراد کم توان کمک کند. سازندگان در تلاشند تا این سگ رباتیک هنگام وقوع بلایای طبیعی مثل طوفان نیروهای امدادی را همراهی کند.




منبع : سی نت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار