کد خبر: ۲۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 17
یکی از مشکلات همیشگی مرورگرهای برپایه کروم استفاده بیش‌ از حد این مرورگر از منابع سیستمی و به عبارتی اتلاف توان الکتریکی بوده است. در این حالت مایکروسافت قصد دارد به صورت ویژه این مشکل را که تبحر بالایی در آن دارد برای همیشه حل کند.
به گزارش آی تابناک : از زمانی که مایکروسافت قدم به عرضه ویندوز 10 گذاشت و مرورگر Edge به عنوان مرورگر پایه این سیستم عامل معرفی شد یکی از افتخارات ردموندی‌ها این بود که Edge نسبت به دیگر مرورگرهای محبوب دنیای وب، از نظر مصرف توان عملکرد بسیار بهتری دارد.

اما نکته جالب این است از زمانی که مایکروسافت توسعه مرورگر جدید خود بر پایه پروژه متن باز کرومیوم را پی‌گیری می‌کند، هیچ گزارش مبسوط و یا محدودی در این زمینه ارائه نشده و عملکردی متفاوت از گزارشات پی در پی در خصوص توسعه Edge را شاهد هستیم.

برخی از متخصصین معتقدند که دلیل اصلی این عملکرد آن است که مایکروسافت به صورت ویژه در حال کار بر روی دیتابیس مخصوص پروژه کرومیوم است تا با بهبود آن عملکردی نزدیک به Edge را در مدیریت مصرف توان ارائه دهد.

اگرچه انتقال به مرورگر کرومیوم در بدنه نسخه‌های آتی مایکروسافت حالت جدی‌تری به خود خواهد گرفت ولی با این حال مایکروسافت قصد دارد عملکرد نهایی را به بهترین وجه و پله پله در پیش گرفته تا در نهایت به محصولی عالی از نظر مدیریت مصرف توان برسد.

در همین زمینه مایکروسافت معتقد است که بزرگترین عامل ایجاد کننده مشکلات مصرف توان در مرورگرهای بر پایه کرومیوم آن است که عملیات کشینگ فایل‌های چندرسانه‌ای باید تصحیح شود.

یکی از تغییراتی که باید در این زمینه صورت گیرد آن راه حلی است که گوگل نیز خود متوجه آن شده و در آخرین بروزرسانی مرورگر Google Canary با افزودن فلگ مخصوص این قابلیت با نام  "Turn off caching of streaming media to disk” راهکاری برای غیرفعال کردن کشینگ مدیا ایجاد نموده تا بتوان با خاموش کردن آن، ارتباط بیش از حد مرورگر با منابع سیستمی برای کشینگ مدیا را مدیریت نمود.

در حال حاضر مایکروسافت در حال توسعه روش‌های بیشتری برای کاهش مصرف باتری در پروژه کرومیوم است و نتایج بسیاری از تحقیقات خود را در Github با توسعه دهندگان بیشتری به اشتراک گذاشته است.

مرورگر Google Chrome Canary در حال حاضر در نسخه  78.0.3885.0 خود قرار دارد و به قابلیت جدید ذکر شده در بالا مجهز شده است. با این حال هنوز هیچ خبری در خصوص اضافه شدن و یا فعال شدن پیش فرض آن در دیگر مرورگرها مانند مرورگر Edge بر پایه کرومیوم مطرح نشده است ولی با این حال باید منتظر تغییرات بزرگی از جمله همین قابلیت و البته راهکارهای مضاعف مایکروسافت برای رفع این مشکل پایه‌ای کرومیوم باشیم.



منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار