تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 15
فیسبوک با صدها نفر از پیمانکاران خود در سراسر دنیا قرارداد بسته تا برخی از پیام‌های صوتی کاربران را رونویسی کنند.

به گزارش آی تابناک : این شرکت امروز اعلام کرد که بخاطر نارضایتی شدید عمومی به دلیل انتشار اخباری مبنی بر گوش دادن کارمندان شرکت‌های آمازون، گوگل و اپل به دستورات صوتی کاربرانِ دستگاه‌های الکسا، دستیار گوگل و سیری، این پروژه را از هفته گذشته متوقف کرده است. با این حال اخباری که در رابطه با استراق سمع فیسبوک از کاربران منتشر شده کمی نگران کننده‌تر است.

صداهای ضبط شده‌ای که افراد طرف قرارداد فیسبوک آنها را بازنویسی می‌کردند، مربوط به قابلیت تبدیل صدا به متن بوده است. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به تایپ کردن، حرف‌های خود را تبدیل به پیام‌های متنی کنند. گوگل، اپل و بسیاری از شرکت‌ها دیگر سرویس‌های مشابهی با این قابلیت فیسبوک را ارائه می‌دهند. فیسبوک اعلام کرده که به جهت افزایش کیفیت و دقت هوش مصنوعی این سرویس، از بازنویسی انسانی استفاده می‌کرده است.

به گزارش بلومبرگ افرادی که این پیام‌های صوتی را بازنویسی می‌کردند اطلاعی از منبع آنها نداشته‌اند. با این حال فیسبوک نیز هیچ گاه به کاربران خود اعلام نکرده بود که پیام‌های صوتی آنها بعدا توسط افراد دیگری شنیده خواهد شد. یکی از افرادی که در این پروژه با فیسبوک همکاری داشته در مصاحبه با خبرنگار بلومبرگ اظهار کرد که برخی از این مکالمات محتوای بسیار خصوصی داشته‌اند و او حس می‌کند کاری که انجام می‌داده اصلا اخلاقی نبوده است.

Facebook CEO Mark Zuckerberg

با انتشار این خبر ماجراهای پیرامون استراق سمع شرکت‌های بزرگ و به ویژه فیسبوک از کاربران جنجالی‌تر خواهد شد. پیش از این مارک زاکربرگ در سنای آمریکا به نمایندگان گفته بود که این شرکت هیچ‌گاه برای ارائه تبلیغات از میکروفون گوشی کاربران استفاده نکرده است. با اینحال این احتمال وجود دارد که هر کمپانی دیگری که سرویس‌های مبتی بر صوت ارائه می‌دهد، در حال گوش دادن به پیام‌ها و دستورات کاربران خود باشد. البته بازبینی انسانی یکی از مراحل اصلی در آموزش هوش مصنوعی است، اما آیا این به این معنی است که همیشه غریبه‌ای در حال گوش دادن به صحبت‌های ماست؟




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار