کد خبر: ۲۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 15
شرکت مایکروسافت در E3 2019 که پشت سر گذاشتیم، از مشخصات اولیه نسل بعدی کنسول‌های خانواده ایکس‌باکس خود موسوم به ایکس‌باکس اسکارلت رونمایی کرد که تقریبا همه چیز آن از یک پردازنده Zen 2 تا یک حافظه روان GDDR 6 و بسیاری از مشخصات دیگرش را ارتقاء بخشیده است که بسیار فوق العاده به نظر می‌رسد.
به گزارش آی تابناک : گنجاندن یک SSD چیزی است که باعث هیجان زده شدن عده زیادی از سازندگان و توسعه دهندگان دیگر بازی‌های رایانه‌ای و افراد مشغول در این صنعت شده است که قول آن‌ها این است که روی نحوه انجام شدن بازی‌ها به جای این که فقط از نظر بصری چطور به نظر می‌رسند، تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر بخش بازی‌های رایانه‌ای و بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، در گفت و گوی تازه‌ای که در مصاحبه اخیر خود با وبسایت GameSpot داشته است، درمورد همین ویژگی‌ها و این که چطور از آن‌ها استفاده می‌شود، صحبت کرد. همچنین در حالی که اجرا شدن بازی‌ها و عناوین مختلف با کیفیت 4K در طی گذشت چند سال اخیر چیزی بوده که این شرکت تمرکز بسیار زیادی روی آن کرده است و در مشخصات کنسول‌های جدید خود یعنی همان ایکس‌باکس وان ایکس از آن استفاده کرد، اما مایکروسافت با کنسول نسل بعدی خود موسوم به ایکس‌باکس اسکارلت اولویت اصلی خود را روی قابلیت اجرا شدن و بازی شدن عناوین مختلف و این که چقدر سریع لود می‌شوند گذاشته است. البته این در حالی است که اجرا شدن بازی‌ها با کیفیت 4K و فریم ریت ۶۰ چیزی است که کنسول نسل بعدی این شرکت در نظر گرفته تا به عنوان مشخصات پایه از آن‌ها بهره‌مند شود. فیل اسپنسر در این زمینه چنین گفته است که:

من فکر می‌کنم که زمینه‌ای که ما می‌خواهیم در نسل بعدی کنسول‌های خود روی آن توجه و تمرکز زیادی داشته باشیم، فریم ریت و قابلیت انجام شدن بازی‌های مختلف است.

فیل اسپنسر در ادامه صحبت‌های خود را چنین ادامه داد که:

اطمینان حاصل کردن از این که بازی‌ها با سرعت بسیار زیادی بارگذاری می‌شوند و همینطور اطمینان حاصل کردن از این که یک بازی در حال اجرا شدن با بالاترین فریم ریتی است که امکان پذیر است، از اولویت‌های اصلی ما در نسل بعدی کنسول‌های خانواده ایکس‌باکس است. ما شرکتی هستیم که روی Windows نیز توجه داریم، به همین علت هم به دنبال این هستیم تا ببینیم کارهای این پلتفرم چطور پیش می‌رود و روی کاری که توسعه دهندگان و سازندگام مختلف انجام می‌دهند، نظارت می‌کنیم. مردم بازی‌هایی در اختیار دارند که با نرخ فریم ۶۰ بر ثانیه اجرا می‌شوند، بنابراین رساندن بازی‌ها به جایی که با کیفیت 4K و فریم ریت ۶۰ اجرا شوند، به نظر من یک هدف واقعی و بزرگ از نظر طراحی برای ما خواهد بود.

همچنین فیل اسنپسر در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این مصاحبه چنین گفت که:

چیزی که اینجا برای ما بسیار جالب است این بود که ما در این نسل واقعا روی کیفیت 4K و قابلیت اجرا شدن بازی‌ها با این کیفیت توجه و تمرکز کرده بودیم و جلوه‌های بصری و گرافیکی را مد نظر داشتیم و این که چطور هم فیلم‌ها را با کیفیت 4K Blu-Ray اجرا کردیم و هم ویدیو استریم انجام دادیم و همچنین با وجود ایکس‌باکس وان ایکس که این قابلیت را در اختیار بازی‌ سازان و توسعه دهندگان قرار می‌داد تا بازی‌های خود را با جلوه‌های بصری 4K اجرا کنند، باعث به وجود آمدن بهبودهای بصری واقعا قدرتمند و تاثیر گذاری برای نسل بعدی کنسول‌های ما شد.

وی ادامه صحبت‌های خود را چنین ادامه داد که:

اما قابل بازی بودن در نسل بعدی کنسول‌های خانواده ایکس باکس از اهمیت بیشتری برای ما برخوردار است و ما توجه و تمرکز بیشتری روی آن خواهیم کرد. [بازی‌ها] چقدر سریع بار گذاری می‌شوند؟ آیا من هیچ وقت در نسل بعد چنین احساسی خواهم داشت که با بیشترین سرعت ممکن به بازی وارد شوم و در حالی که در حال اجرا شدن است، این کار را انجام دهد؟ این کار چه احساسی خواهد داشت؟ آیا این بازی هم از نظر ظاهری و حسی چنان احساسی به من خواهد داد که تا به حال هیچ بازی دیگری نداده باشد؟ این‌ها اهداف ما هستند.

به زمانی باز می‌گردیم که مشخصات اولیه این کنسول و همینطور نسل بعدی کنسول‌های سونی موسوم به پلی‌استیشن ۵ اعلام شدند. در این زمینه گفته شده بود که جلوه‌های بصری و اجرای بازی‌ها با کیفیت 8K نیز یکی از احتمالات خواهد بود اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که قرار دادن فریم ریت بیشتر در اولویت یک کار هوشمندانه و انتخاب عاقلانه‌ای است که عواقب دراز مدت بهتری را هم در بر خواهد داشت و منجر به نتایج مطلوب بیشتری خواهد شد. اجرا و نمایش جلوه‌های بصری و گرافیکی با کیفیت 4K و فریم ریت ۶۰ چیزی است که پیش از این نیز توسط تعدادی از بازی‌ها در این نسل اجرا شده است (حتی عنوان پیش روی Gears 5 نیز روی ایکس‌باکس وان ایکس از همین مشخصات پشتیبانی خواهد کرد طوری که پیش از آن نیز تعداد زیادی از بازی‌های دیگر نیز به این دستاورد رسیده بودند). بنابراین تبدیل کردن آن به یک استاندارد در سال‌های اولیه عرضه کنسول‌های نسل بعدی، قدم منطقی بعدی در این صنعت به حساب خواهد آمد.



منبع : gamingbolt 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار