کد خبر: ۲۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 14
رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری از ساخت ۱۴ قلم تجهیزات در حوزه هواشناسی خبر داد و گفت: قرار است این تجهیزات توسط شرکت های دانش بنیان به تولید برسد.

به گزارش آی تابناک : دکتر اسماعیل قادری فر با بیان اینکه طی بررسی های ما در حوزه فناوری و تجهیزات وابسته به حوزه هواشناسی اعم از پیش بینی، مخاطرات، تجهیزات وابسته به آن دچار کمبودها و نقایصی هستیم، گفت: با توجه به نیازی که کشور و  مجموعه سازمان هواشناسی دارد، در صدد هستیم که این تجهیزات را توسط محققان طراحی و به تولید برسانیم.

وی با بیان اینکه نیازها از سوی سازمان هواشناسی به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام شده است، ادامه داد: این فناوری های مورد نیاز توسط معاونت علمی مورد شناسایی قرار گرفته اند و بنا داریم قرارداد  عملیاتی و ساخت این تجهیزات را به سفارش سازمان هواشناسی به شرکت های دانش بنیان و با حمایت  معاونت علمی به امضای طرفین برسانیم.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری  ادامه داد: بنا داریم این قرارداد را برای بیش از ۱۴ قلم تجهیزات وابسته به هواشناسی میان شرکت های دانش بنیان و سازمان هواشناسی منعقد کنیم.

قادری فر با بیان اینکه امکان سفارش به شرکتهای دانش بنیان برای رفع نیازهای تجهیزات حوزه هواشناسی وجود دارد، بیان کرد: سازمان هواشناسی تجهیزات در حوزه هایی مانند انواع رادارهای هواشناسی، تجهیزات ایستگاههای سینوپتیکی، تجهیزات ذخیره سازی و تجلیل داده های هواشناسی نیاز دارد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری تاکید کرد: نکته حائز اهمیت این است که تلاش می کنیم ظرف یک سال این فناوری های بومی که بعضا نمونه اولیه هم دارند به نتیجه برسند و وارد مدار استفاده توسط ایستگاههای هواشناسی شوند.

وی عنوان کرد: باور داریم که تجهیزات ایران ساخت برای فناوریهای وابسته به پیش بینی، پیش یابی، نقشه های هواشناسی و تحلیل مخاطرات به زودی وارد مدار اجرایی می شود و یک گام دیگر ما را در حوزه هواشناسی ارتقا خواهد داد.

قادری فر با تاکید بر اینکه حداکثر ظرف ۱۸ ماه این تجهیزات ساخته، تست، نصب و راه اندازی می شود و در خدمت  ایستگاهها قرار می گیرد، گفت: این ۱۴ قلم در سه حوزه تحلیل داده ها و سرور ها، طراحی و تولید سامانه ها، رابط گرافیکی محصولات پیش بینی، طراحی و ساخت سنجنده هواشناسی و انواع رادار و ایستگاههای خودکار هواشناسی، ایستگاههای اندازه گیری غلظت ذرات و گازها، انواع سیلومتر، بویه های هواشناسی، الگو سازی جو در مقیاس جهانی و منطقه ای هستند.

وی افزود: باور داریم سال آینده تجهیزات ایران ساخت در این حوزه وارد مدار اجرایی کشور می شود.




منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار