کد خبر: ۲۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 14
این روزها بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند، دوربین‌ها و ساعت‌های هوشمند از باتری‌های لیتیوم-یونی استفاده می‌کنند. این تکنولوژی چندین دهه است که ارائه شده و در سال‌های اخیر به شدت تکامل یافته است. با این حال، مانند هر بخش دیگری از دنیای تکنولوژی آن هم نقطه اشباعی دارد که تقریباً غیرممکن است بتوان راندمان آن را بالاتر برد تا بتوان شارژ بیشتری در خود نگه دارد و سریع‌تر شارژ شود.

به گزارش آی تابناک : البته به غیر از این، باتری‌های لیتیوم-یونی همیشه در معرض خطر آتش‌سوزی نیز می‌باشند و این یک نگرانی بالقوه ایمنی است. حالا آخرین گزارشات حاکی از آنست که غول کره‌ای دنیای فناوری جهان قصد دارد در آینده‌ای نه چندان دور یک گوشی هوشمند با باتری گرافنی معرفی کند. این خبر توسط یکی از معروف‌ترین افشاگران؛ یعنی ایوان بلس منتشر شده و اعلام شده که دستگاه مورد نظر در سال 2021 رونمایی خواهد شد.

ایوان بلس در حساب توئیتر خود با اشاره به اینکه باتری‌های لیتیوم-یونی نیمه بهینه هستند و مشکلاتی زیادی به همراه دارند اعلام کرد که سامسونگ برنامه دارد تا در سال آینده یا 2021 یک گوشی هوشمند با باتری از جنس گرافن روانه بازار کند. این فناوری جدید امکان شارژ فوق سریع را فراهم کرده که توانایی شارژ کامل دستگاه تنها در 30 دقیقه را دارد. علاوه‌براین دلیل سامسونگ برای روی آوردن به تکنولوژی جدید می‌تواند این باشد که از فاجعه‌های آینده مشابه آنچه که برای گلکسی نوت 7 اتفاق افتاد جلوگیری کند.

درحالیکه گفته می‌شود سامسونگ از همین حالا مشغول کار برروی گوشی مورد نظر است، بلس می‌گوید که هنوز نیاز است که ظرفیت باتری افزایش یافته و هزینه آن کم شود. به لطف تمام پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی لیتیوم ایجاد شده، امروزه قیمت آنها بسیار مقرون به‌صرفه است. بنابراین استفاده از یک ماده جدید منجر به افزایش هزینه مواد و تحقیقات خواهد شد.

درباره گرافن

گرافن مانند گرافیت و الماس حالت دیگری از کربن است که بدلیل مزایای زیادش در تکنولوژی باتری‌ها می‌تواند استفاده شود. گرافن باریک‌ترین و قوی‌ترین ترکیب شناخته شده توسط انسان و در عین حال بهترین رسانای گرما می‌باشند. همچنین این ماده یکی از بهترین رساناهای الکتریکی است که تاکنون کشف شده که این گرافن را بهترین انتخاب برای استفاده در تکنولوژی باتری‌ها تبدیل می‌کند. واقعیت دیگر اینست که این باتری‌ها بسیار امن‌تر و قابل اعتمادتر از باتری‌های لیتیوم-یونی خواهند بود.

در حالیکه هنوز تأیید نشده کدام گوشی سامسونگ از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد، اگر گزارش مورد نظر صحیح باشد، این شرکت یک گام انقلابی در صنعت موبایل خواهد برداشت.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار