کد خبر: ۲۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 14
حمایت از تولید تجهیزات داخلی و محصولات شرکت ­های دانش بنیان در حوزه علوم شناختی یکی از سیاست های راهبردی ستاد توسعه علوم شناختی است.
به گزارش آی تابناک : با هدف تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی سازی تجهیزات درحوزه علوم شناختی و نیز توسعه و گسترش دانش علوم شناختی در مراکز علمی و تخصصی ، حمایت از تولید تجهیزات داخلی و محصولات شرکت ­های دانش بنیان در حوزه علوم شناختی یکی از سیاست های راهبردی ستاد توسعه علوم شناختی است.

تمرکز بر تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص و همچنین تجهیز آزمایشگاهها و آماده­سازی ابزارها و زیرساخت­های مورد نیاز حوزه علوم شناختی در مراکز علمی و تخصصی یکی از وظایف اصلی ستاد توسعه علوم شناختی است و این امر به عنوان یک اولویت در راهبرد این ستاد جایگاه ویژه­ای دارد.

ستاد علوم شناختی با حمایت از تولید تجهیزات داخلی و محصولات شرکت­ های دانش بنیان در حوزه علوم شناختی و با توجه به سیاست­های کلی ستاد، بازدیدها، تعاملات و جلسات متعددی با شرکت­ های مختلف برگزار کنند تا بدین وسیله علاوه بر شناسایی پتانسیل شرکت ­های موجود، نیاز محققان داخل کشور به برخی از تجهیزات حوزه علوم شناختی را مرتفع سازند.

ستاد توسعه علوم شناختی در این رهگذر تلاش می­ کند از یک سو سیاست تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی سازی تجهیزات در حوزه علوم شناختی را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد و از طرف دیگر دانش علوم شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی توسعه و گسترش یابد.

در همین راستا با حمایت­های ستاد در سال­های گذشته و با تعاملی که با بیش از بیست شرکت فعال در حوزه علوم شناختی انجام شد، تاکنون سیزده مرکز درمانی و دانشگاهی به دستگاهها و تجهیزات پیشرفته از جمله سیستم ثبت فعالیت­های الکتریکی مغز (الکتروانسفالوگرام) ۶۴ کاناله، سیستم رهگیر چشمی، دستگاه طیف ‌نگاری کارکردی فروسرخ نزدیک و سیستم تحریک الکتریکی فراجمجمه­ ای مجهز شده­ اند .

این امر سبب خواهد شد تا با کمک به ارتقای امنیت ملی کشورمان با استفاده از علوم و فناوری‌های شناختی در عرصه ‌های ملی و بین‌المللی، بسیاری از تجهیزات و امکانات مورد نیاز طرح ­های تحقیقاتی و علمی در داخل کشور ساخته و تامین شده و تلاش­های وسیعی با هدف کاهش وابستگی­ها و صرفه­ جویی­ های ارزی در این زمینه انجام شود.



منبع : مهر 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار