کد خبر: ۲۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 14
با معرفی رسمی گلکسی نوت 10 سامسونگ، نه تنها یک گوشی خوب دیگر به سری محبوب نوت شرکت کره‌ای اضافه شد بلکه با گنجاندن قابلیت‌ها و امکانات جذاب سامسونگ نشان داد که می‌توان همچنان به آینده فبلت‌ها و قلم‌های دیجیتال امیدوار بود. اما حماسه نوت از کجا آغاز شد؟

به گزارش آی تابناک : سامسونگ در IFA 2011 برای اولین بار از گلکسی نوت رونمایی کرد. بعد از معرفی نوت همه فکر می‌کردند مسئولان سامسونگ دیوانه شده‌اند؛ چرا که به عقیده خیلی‌ها گوشی جدید بسیار بزرگ و استایلوس هم از مد افتاده بود. البته تا حدی هم حق داشتند چون استایلوس‌ها برای نمایشگرهای مقاومتی کوچک با حساسیت پایین طراحی می‌شدند.

با این حال سامسونگ اعتقاد داشت که استفاده از استایلوس طبیعی‌تر جلوه می‌کند چرا که این قلم‌های دیجیتال امکان نوشتن یا کشیدن را درست مثل یک قلم و کاغذ معمولی برای کاربران فراهم می‌کرد. با این حال برای اینکه تفکرات سامسونگ به طور کامل در این زمینه پیاده‌سازی شود یک استایلوس خازنی کافی به نظر نمی‌رسید و به همین خاطر این شرکت همکاری خود را با Wacom آغاز کرد.

گلکسی نوت

Wacom یک شرکت شناخته شده در حوزه ساخت تبلت‌های گرافیکی است. این تبلت‌ها برای طراحی و نقاشی یا ویرایش عکس‌ها از روی کامپیوتر مورد استفاده هنرمندان قرار می‌گرفت. تکنولوژی active digitizer (که بدون نیاز به باتری جداگانه برای استایلوس هم کار می‌کرد) رویکردی بود که S Pen را از سایر محصولات مشابه متمایز می‌کرد.

این تکنولوژی می‌توانست 128 شدت فشار مختلف را تشخیص دهد و همین مساله آن را قادر می‌ساخت نه تنها قلم‌ها بلکه قلم موهای مختلف را هم شبیه‌سازی کند. کاربردی بودن این قلم به همینجا ختم نمی‌شد و افرادی که میانه‌ای با کارهای هنری نداشتند هم با بیرون آوردن S Pen از امکانات یادداشت برداری سریع استفاده می‌کردند.

گلکسی نوت

سامسونگ در طراحی نوت از گلکسی اس 2 نمونه برداری کرده بود، اما تغییراتی که در پرچمدار جدیدش اعمال کرد تفاوت‌های آن را پررنگ‌تر نشان می‌داد. از حیث نمایشگر، پنل 5.3 اینچی گلکسی نوت خیلی بزرگتر از نمایشگر 4.3 اینچ گلکسی اس 2 به حساب می‌آمد و نه تنها عرض آن بیشتر بود بلکه با نسبت تصویر 16:10 نوشتن با قلم را کاملا بهینه می‌کرد.

اما نوآوری‌های سامسونگ به همین‌جا خلاصه نمی‌شد و نوت اولین گوشی بود که از نمایشگر سوپر امولد اچ‌دی با رزولوشن 1280×800 پیکسل استفاده می‌کرد. با این اوصاف نوت انتخاب کاملا ایده‌آلی برای تماشای ویدیو و وبگردی بود البته اگر می‌توانستید آن را در جیبتان جای دهید.

گلکسی نوت

ابعاد بزرگ نوت در ابتدا برای بسیاری محل مجادله و انتقاد بود اما در ادامه ثابت شد که این ابعاد مشکلی ایجاد نمی‌کند. نمایشگرهای بزرگ به سرعت جا افتادند و گلکسی نوت به عنوان پایه‌گذار این طراحی شناخته شد.

با این حال نوت معایب خودش را داشت و چندان هم ایده‌آل نبود. پردازنده دو هسته‌ای آن در زمان خودش عملکرد سریعی داشت اما مشکل اصلی در مصرف بالای باتری خود را نشان می‌داد و با تنها 2 ساعت و نیم وبگردی باتری به طور کامل تخلیه می‌شد. از آن طرف با وجود دقت بالای قلم نوت، سرعت آن کم بود و در عمل کند نشان می‌داد.

به هر طریق سامسونگ ایده خود برای توسعه گلکسی نوت را همچنان ادامه داد و معایب اولین گوشی این سری را در مدل‌های بعدی برطرف کرد. نتیجه تلاش‌های سامسونگ، به ادامه روند تولید یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های پرچمدار در صنعت اسمارت‌فون تبدیل شد.

حالا با اینکه همه شرکت‌ها گوشی‌های بزرگ می‌سازند اما تنها یک گوشی است که از استایلوس به درستی استفاده می‌کند: سامسونگ گلکسی نوت.




منبع : جی اس ام آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار