کد خبر: ۲۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 13
شاید فکر می‌کنید دسته‌های ایکس‌باکس یا PS4 به کنسول خود وفادار می‌مانند ولی در این مورد خاص این‌گونه نیست! با استفاده‌ از تکنولوژی‌های جدید بلوتوث و وایرلس در واقع شما می‌توانید روی ویندوز یا مک از دسته‌های کنسولی خود استفاده کنید.

به گزارش آی تابناک : اگر دنبال یک بهبود برای تجربه گیمینگ روی لپ‌تاپ خود هستید، در ادامه به شما یاد می‌دهیم که چگونه دسته نینتندو، پلی‌استیشن یا ایکس‌باکس را به کامپیوتر خود وصل کنید. برای طولانی نشدن آموزش ما روی آخرین دسته‌های ایکس‌باکس وان، PS4 و سوییچ تمرکز می‌کنیم.

اتصال دسته‌ی ایکس‌باکس به ویندوز

با راحت‌ترین دسته یعنی دسته‌ی ایکس‌باکس که توسط خود تولید کننده ویندوز یعنی مایکروسافت تولید شده شروع می‌کنیم. شما می‌توانید هشت دسته یا چهار دسته‌ی با هدست‌های چت یا دو دسته‌ی با هدست‌های استریو را همزمان به یک کامپیوتر متصل کنید.

دسته‌ی خود را با دکمه‌ی Guide روشن کنید سپس دکمه‌ی Sync بالای کنترلر را نگه دارید تا زمانی که دکمه‌ی Guide چشمک بزند. روی ویندوز Add Bluetooth or other device را انتخاب کنید سپس Bluetooth و پس از آن گزینه Xbox Wireless Controller را انتخاب کنید. شما از این راه فقط می‌توانید یک کنترلر وصل کنید و از هدست‌ نیز پشتیبانی نمی‌شود.

یک راه دیگر برای اتصال (که احتمالا از دسته‌های قدیمی‌تر ایکس‌باکس نیز پشتیبانی می‌کند) خرید آداپتور وایرلس ایکس‌باکس است. شما باید دکمه‌ی Sync روی دسته و Sync روی آداپتور را بزنید تا متصل شوید.

اتصال دسته‌ی PS4 به ویندوز

شما می‌توانید فقط برای نرم‌افزار Steam مثل دسته‌ی ایکس‌باکس با usb و بدون هیچ‌گونه نرم‌افزار جانبی از دسته‌ی PS4 خود استفاده کنید. برای این‌ کار  روی آیکون Steam در system tray (قسمت گوشه سمت راستی پایین کنار ساعت) راست کلیک کنید و Big Picture را انتخاب کنید. در قسمت تنظیمات بخش Controller Settings را پیدا کنید و مطمئن شوید که گزینه PS4 Configuration Support فعال است.

اگر شما برای موارد غیر از استیم می‌خواهید از دسته PS4 استفاده کنید به برنامه‌ای به نام DS4Windows نیاز دارید. بعد از نصب این برنامه باید کنترلر شما توسط کامپیوتر تشخیص داده شود.( برای بار اول شاید نیاز به اجرای دوباره برنامه یا ری‌استارت کردن دستگاه داشته باشید) این برنامه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

شما با استفاده از این برنامه از طریق بلوتوث نیز می‌توانید متصل شوید. در تنظیمات ویندوز روی Devices کلیک کنید و در قسمت Bluetooth & other devices مطمئن شوید بلوتوث دستگاه روشن است. روی کنترلر دکمه‌ی PS و Share را تا زمانی که چراغ دسته چشمک زد، نگه دارید سپس در ویندوز ابتدا Add Bluetooth or other device و سپس Bluetooth و پس از آن Wireless controller را انتخاب کنید که دسته متصل شود. در آخر باید بتوانید آن را در DS4Windows ببینید.

یک راه دیگر خرید آداپتور وایرلس رسمی سونی به نام DualShock 4 USB است. با استفاده از این آداپتور دیگری نیازی به DS4Windows نخواهد بود و پایداری اتصال دسته نیز بیشتر خواهد شد.

اتصال دسته‌ی نینتندو سوویچ به ویندوز

اتصال بلوتوث آن‌ها مانند آنچه راجع اتصال بلوتوث گفتیم انجام می‌شود با این تفاوت که دکمه‌ی اتصال این دسته‌ها بین دکمه‌های SL و SR در قسمت بالای آن قرار دارد. برای تنظیمات بیشتر یا دوتا یکی کردن این دسته‌ها می‌توانید برنامه‌ی فوق‌العاده و اپن سورس vJoy را ازاینجا و درایور این دسته‌ها را نیز از اینجا دانلود کنید. عملکرد کاملا قابل قبول و روانی را در کامپیوتر از این دسته‌ها شاهد خواهید بود.

اتصال دسته‌ی ایکس‌باکس به مک

برای اتصال دسته‌ی ایکس‌باکس نیاز به یک کابل microUSB و کمی نرم‌افزار دارید. گزینه‌ی بلوتوث در مک‌ وجود ندارد زیرا بلوتوثی که مایکرسافت برای دسته‌ی ایکس‌باکس طراحی کرده بلوتوث استاندارد نیست و اگرچه با ویندوز درست کار می‌کند ولی با سیستم‌عامل مک همخوانی ندارد.

اگر با اتصال سیمی دسته مشکلی ندارید، پروسه‌ی نصب سخت نیست. شما نیاز دارید که برنامه‌ی اپن سورس 360Controller را از اینجا دانلود کنید. بعد از اینکه این برنامه را نصب و اجرا کردید. منوی اپل را باز کنید و System Preferences را انتخاب کنید. باید ورودی Xbox 360 Controller را آنجا مشاهده کنید.( نگران نباشید، برای کنترلر ایکس‌باکس وان هم همینطور است)

دسته‌ی ایکس‌باکس وان خود را با USB متصل کنید و برنامه‌ی 360Controller را باز کنید پس از این‌ کار شما باید بتوانید از دسته‌ی خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید تنظیمات مختلف را روی دسته‌ی خود پیاده‌سازی کنید مثل عوض کردن جای جوی‌استیک‌ها یا عوض کردن تنظیمات لرزش دسته و غیره.

اتصال دسته‌ی PS4 به مک

راحت‌ترین راه استفاده از آداپتور وایرلسی است که قبلا به آن اشاره کردیم. اما اگر نمی‌خواهید هزینه کنید می‌توانید بدون هیچ نرم‌افزار جانبی این دسته‌ را به صورت وایرلس یا سیمی متصل کنید. کنترلر خود را با کابل microUSB به مک متصل کنید، لحظاتی بعد باید اتصال انجام شود. برای چک کردن منوی اپل را باز کنید، System Report را انتخاب کنید سپس در قسمت USB باید بتوانید ورودی "Wireless Controller” را مشاهده کنید.(اگرچه با سیم متصل باشد)

اتصال با استفاده از بلوتوث باید ساده باشد. منوی اپل را باز کنید سپس System Preferences و بعد از آن Bluetooth را انتخاب کنید (مطمئن شوید بلوتوث دستگاه‌تان روشن است) سپس دکمه‌ی PS و Share دسته‌ی PS4 خود را تا زمانی که چراغ دسته چشمک زد، فشار دهید که در حالت همگام‌سازی قرار گیرد. فقط به خاطر داشته باشید که همه‌ی بازی‌های مک از دسته‌های کنسولی پشتیبانی نمی‌کنند.

اتصال دسته‌ی نینتندو سوییچ به مک

همانند کامپیوتر اتصال این‌ دسته‌ها به مک نیز با استفاده از بلوتوث بسیار آسان است. منوی اپل را باز کنید و به‌ترتیب System Preferences و Bluetooth را انتخاب کنید و مطمئن شوید که بلوتوث دستگاه روشن است.

دکمه‌ی بین SL و SR روی دسته را نگه‌ دارید سپس باید بتوانید ورودی "Joy-Con” را در لیست دستگاه‌های در دسترس بلوتوث مشاهده کنید. روی Connect کلیک کنید و از بازی‌ها با استفاده از دسته‌ی جوی‌کان خود لذت ببرید.

در زمان نوشتن این مقاله گزینه‌ای برای جفت‌ کردن جوی‌کان چپ و راست با هم وجود ندارد و به این معنی است که باید از همان دسته‌های کوچک برای بازی استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک کنترلر حرفه‌ای نینتندو سوییچ بخرید و همان طور که قبلا گفته شد با بلوتوث آن را متصل کنید.

در آخر لازم به ذکر است که ممکن است برای بعضی بازی‌ها نیاز به بعضی ترفندهای خاص برای استفاده از دسته‌های کنسولی داشته باشید. اگرچه ممکن است بعضی ترفندها سخت باشند ولی مطمئنا ارزش آن را خواهد داشت.




منبع : gizmodo 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار