کد خبر: ۲۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 11
تعداد خطوط فعال تلفن همراه تا پایان سه ماهه‌ی اول سال جاری، بیش از ۱۱۵ میلیون است که ضریب نفوذ را به بیش از ۱۳۹ درصد می‌رساند.

به گزارش آی تابناک : ۱۹ مردادماه سال ۷۳ بود که عرضه سیم‌کارت تلفن همراه در ایران رسماً آغاز شد و امسال، ۲۵ سال از واگذاری و آغاز به کار اولین سیم‌کارت‌ها می‌گذرد.

مطابق آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره‌ی وضعیت توسعه تلفن همراه در سه ماهه‌ی اول سال ۹۸، خطوط واگذارشده دائمی ۲۳ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۵ عدد و خطوط واگذارشده اعتباری ۱۵۲ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۵۶۶ عدد است که مجموع خطوط واگذارشده دائمی و اعتباری را به ۱۷۵ میلیون و ۷۶۶ هزار و ۵۷۱ عدد و ضریب نفوذ را به ۱۳۹.۵۵ درصد می‌رساند.

 البته از میان خطوط واگذارشده، ۲۰ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۵۶۷ خط دائمی فعال و ۹۵ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۵۷۱ خط اعتباری فعال وجود دارد که مجموع خطوط دائمی و اعتباری فعال را به ۱۱۵ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۱۳۸ عدد می‌رساند.

از طرفی بیشتر بودن ضریب نفوذ سیم‌کارت از ۱۰۰ درصد، نشان می‌دهد که تعداد سیم‌کارت‌های موجود، از جمعیت ایران بیشتر است که این موضوع اگرچه می‌تواند حاکی از چند سیم‌کارته بودن افراد باشد، اما نشان می‌دهد به احتمال زیاد کمتر کسی در ایران حضور دارد که حتی یک سیم‌کارت هم نداشته باشد.




منبع : ایسنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار