کد خبر: ۲۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 11
این روزها انجام دادن بازی‌های ویدیویی آسان‌تر و راحت‌تر از هر زمان دیگری شده است چرا که برای انجام این کار شما حداقل نیاز به یک تلفن همراه معمولی دارید تا از بازی‌ کردن لذت ببرید. با این حال با افزایش تعداد بازی‌هایی که این روزها تلاش می‌کنند تا بیشترین زمان ممکن را از بازی‌بازها بگیرند، بسیار مهم است که یک سری راهنمایی در اختیار داشته باشید تا بدانید چه کارهایی را بعد از بیدار شدن از خواب در این راستا باید انجام دهید.

به گزارش آی تابناک : پیش از این که به سراغ نکات قابل ذکر در این مقاله کوتاه برویم، بهتر است این نکته را به خاطر بسپارید که موارد ذکر شده به هیچ وجه چیزهایی نیستند که به قدری مهم و ارزشمند به حساب بیایند که زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار دهند یا با انجام ندادن آن‌ها قرار باشد چرخه حیات زندگی شما مختل شود اما این‌ها نکاتی هستند که تغییرات بزرگ و مهمی در برنامه ریزی‌های کلی روزانه شما و حتی حفظ سلامت خود ایجاد می‌کنند؛ پس رعایت کردنشان بسیار بهتر از عدم رعایت و بی تفاوتی نسبت به آن‌ها است. خب بهتر است بدون معطلی بیشتر، سریع به سراغ اصل مطلب برویم و ۱۴ کاری که هر گیمری باید هر روز بعد از بیدار شدن از خواب انجام دهد را با هم بررسی کنیم.

پنج تا ده دقیقه انجام حرکات کششی باعث پمپاژ خون و رسیدن اکسیژن به تمام اندام‌های بدن شما می‌شود که باعث ایجاد یک حس سبکی در شما خواهد شد. اگر صبح‌ها زمان کمی برای ورزش کردن در اختیار دارید، کشیدن شانه‌ها، دست‌ها و پاها یک جایگزین مناسب و موثر به جای ورزش خواهد بود. فقط سعی کنید زیاد سخت نگیرید.

۱. مرتب کردن تخت خواب

این اولین چیزی است که هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب وقتی از رخت خواب بیرون می‌آیید، باید انجام دهید. معمولا چه کارهای دیگری غیر از این انجام می‌دهید؟ دندان‌های خود را مسواک می‌زنید؟ خب، زیاد هم بد نیست. به خورشیدی که از پنجره اتاق شما در حال تابیدن است، سلام می‌کنید یا هوای خراب بیرون را با حالت عمومی مشابه مشاهده می‌کنید؟ این هم خوب است. اما واقعا باید رخت خواب خود را نیز مرتب کنید. برگه‌ها و ورقه‌هایی که روی آن به حال خود رها کرده‌اید را مرتب کنید، بالش خود را بالای تخت قرار دهید و کاورها را منظم کنید. این یک قدم کوچک برای یک گیمر برای آغاز کردن روز خود است. چه از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر وقت خود را بیرون از منزل سپری می‌کنید و کار می‌کنید یا در خانه می‌مانید، داشتن یک تخت خواب مرتب که بتوان خود را روی آن پرت کرد، چیز بسیار خوبی است.

۲. انجام حرکات کششی

اگر بعد از بیدار شدن از خواب هر روز صبح حرکات کششی انجام دهید، باز هم روز خود را به خوبی آغاز کرده‌اید. پنج تا ده دقیقه انجام حرکات کششی باعث پمپاژ خون و رسیدن اکسیژن به تمام اندام‌های بدن شما می‌شود که باعث ایجاد یک حس سبکی در شما خواهد شد. اگر صبح‌ها زمان کمی برای ورزش کردن در اختیار دارید، کشیدن شانه‌ها، دست‌ها و پاها یک جایگزین مناسب و موثر به جای ورزش خواهد بود. فقط سعی کنید زیاد سخت نگیرید، از انجام حرکات کششی سنگین که باعث گرفتگی عضلات کمر و پشت شما شود، پرهیز کنید.

۳. ورزش کردن

بی شک اگر زمان کافی در اختیار داشته باشید، هیچ چیز بهتر و لذت بخش‌تر از ورزش کردن در صبح نیست. به بیرون از منزل بروید و شروع به دویدن یا پیاده روی متعادل کنید، طوری که نه زیاد سنگین و سخت باشد نه آنقدر سبک که با انجام ندادنش فرقی نداشته باشد. حتی می‌توانید به صورت تناوبی این کار را انجام دهید؛ مثلا مدتی را بدوید و مدتی را با پیاده روی متعادل نفس تازه کنید. حتی وزنه زدن هم کار خوبی است. اما اگر توانایی وزنه زدن یا هر چیز دیگر را ندارید، انجام ورزش‌های هوازی هم کافی است. نه تنها انجام دادن این کار به طور مرتب باعث می‌شود که صبح‌ها احساس سبکی بهتری داشته باشید و خستگی ناشی از خواب را احساس نکنید، بلکه در طی گذشت زمان هم پرانرژی‌تر خواهید بود و زمانی که از سرکار برمی‌گردید تا بازی کنید، دیگر کمبود انرژی را احساس نخواهید کرد. بهترین راه کسب انرژی برای داشتن یک روز سخت و طاقت فرسا، ورزش صبحگاهی است. مهم‌تر از همه این‌ها باعث می‌شود که شب‌ها راحت‌تر و بهتر بخوابید و از بی‌خوابی‌های شبانه هم دیگر رنج نبرید.

علاوه بر مزیت‌های بهره‌وری از هوای پاک و تازه (که البته گاهی به لطف زندگی شهری اغلب ما عاری از آلودگی هم نیست، اما خب این، نکته مورد توجه ما در این قسمت نیست) قدم زدن هم خودش یک ورزش هوازی است. اگر نمی‌توانید به انجام حرکات ورزشی روزانه متعهد باشید، پس حداقل سعی کنید نیم ساعت در روز بروید بیرون و به جای آن پیاده روی کنید.

۴. نظافت و تمیز کردن کنسول و لوازم گیمینگ خود

چه سخت افزار گیمینگ شما یک کنسول یا رایانه شخصی باشد، گرد و خاک خیلی سریع می‌تواند روی آن انباشه شود و هم عملکرد آن را مختل کند و هم ظاهر آن را زشت. این را برای خودتان تبدیل به یک عادت عادی و روتین کنید که هر چند روز یک بار کنسول و ابزار بازی خود را تمیز و مرتب کنید و گرد و خاک چند روزه را از روی آن بزدایید. همچنین یک روز از هفته را نیز برای تمیز کردن اساسی آن اختصاص دهید. برای انجام این کار می‌توانید از یک سشوار کوچک هم استفاده کنید. اگر ابزار بازی کردن شما یک رایانه شخصی است، می‌توانید درب محافظ آن را باز کنید و از شر تمام گرد و خاکی که در این چند روز روی قطعات آن نشسته رهایی پیدا کنید. کیبورد و ماوس خود را هم تمیز کنید چون دیگر خودتان می‌دانید که روزانه چقدر باکتری می‌توانند جذب کنند که واقعا هم اگر به طور علمی و دقیق بررسی کنیم، به مقدار بسیار زیاد و شگفت انگیزی خواهد رسید. با در نظر گرفتن این که هر فرد چه مقدار از زمان خود را روزانه صرف بازی کردن می‌کند، هیچ وقت ایده بدی نیست که باعث روان شدن عملکرد سخت افزار یا کنسول خود شوید و آن‌ها را از شر گرد و خاکی که گرفتارشان شده‌اند، خلاص کنید. در همین راستا، محیط گیمینگ خود را نیز باید همیشه سعی کنید بدون گرد و خاک باقی نگه دارید.

۵. بیرون رفتن و قدم زدن

اگر هر روز برای رفتن سر کار سفر می‌کنید و یا این که به طور منظم باشگاه می‌روید، گاهی هم قدم زدن، بسته به فرصت یا موقعیت خود می‌تواند ایده خوبی برای سلامتی شما گیمرهای عزیز باشد. به بیرون از منزل بروید و از ویتامین D که به طور رایگان در اختیارتان قرار داده شده، استفاده کنید. علاوه بر مزیت‌های بهره‌وری از هوای پاک و تازه (که البته گاهی به لطف زندگی شهری اغلب ما عاری از آلودگی هم نیست، اما خب این، نکته مورد توجه ما در این قسمت نیست) قدم زدن هم خودش یک ورزش هوازی است. اگر نمی‌توانید به انجام حرکات ورزشی روزانه متعهد باشید، پس حداقل سعی کنید نیم ساعت در روز بروید بیرون و به جای آن پیاده روی کنید.

۶. از فست فود و غذاهای آماده بیرون پرهیز کنید

می‌دانم کار سخت و حتی غیر ممکنی برای برخی است، مخصوصا اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که تنها زندگی می‌کنید. داشتن یک درآمد قابل اطمینان و ورزش کردن به طور منظم که در موارد قبلی اشاره کردم، کارهای آنچنان راحتی برای ما که به زندگی روتین و کسل کننده عادت کرده‌ایم نیستند اما باید در برابر وسوسه‌ی خوردن غذاهای آماده و فست فود بیرون از منزل، مقاومت کنید. قطعا انجام این کار بعد از بیدار شدن از خواب در صبحی که یک شب طولانی را به بازی کردن اختصاص داده‌اید، بسیار سخت و طاقت فرسا است چون همه ما در چنین حالتی بسیار احساس تنبلی می‌کنیم. بازی کردن تا خود صبح تمام انرژی ما را تخلیه کرده و شاید راحت‌ترین کار ممکن سفارش غذا از منزل و دلیوری آن درب خانه باشد اما ما اینجاییم تا این عادت‌ها را با تلاش و کوشش از سر خود بیرون کنیم. حتی در صورتی که غذاهای سالمی برای سفارش دادن وجود داشته باشد، سعی کنید چیز دیگری برای خود مثل یک تخم مرغ درست کنید و با نان تست نوش جان کنید. وقتی واقعا انجامش دهید، می‌بینید که هیچ چیز بهتر و سرحال کننده‌تر از آشپزی کردن برای خود و خوردن غدای تازه و سالم در صبح نیست.

داشتن یک لایف استایل سست و بی حال، بازی کردن تا دیر وقت در شب‌ها و یا حتی خود صبح، نخوردن غذای سالم و عادات بد غذایی و هزاران کار منفی و مضر دیگر می‌توانند تاثیرات منفی بسیاری بر سلامت شما داشته باشند. با این حال خوابیدن از روی تنبلی زیاد هم کمکی به بهبود این اوضاع نخواهد کرد، مخصوصا که می‌تواند بقیه روز شما را هم تحت تاثیر خودش داشته باشد و بیش از پیش شما را خسته و کسل کند.

۷. زود بیدار شدن از خواب

به جز این نکته، باید تلاش کنید که از دیر خوابیدن در شب‌ها پرهیز کنید تا صبح زود از خواب بیدار شوید. هر چه پیرتر شوید و پا به سن بگذارید، عوارض و تاثیرات دیر خوابیدن روی حالت روحی، سلامت کلی و سطح آگاهی و هوشیاری شما بیشتر تاثیر گذار خواهند بود و کم کم خودشان را نشان خواهند داد. انجام این کار به مدت مدید در نهایت باعث بیماری شما خواهد شد. پس سر وقت بخوابید و از این برنامه منظمی که برای خود چیده‌اید به خاطر بازی کردن تا دیر وقت در شب‌ها یا خود صبح، منحرف نشوید و آن را پش گوش نیاندازید چرا که عوارض آن پیش از هر چیز دیگر خودش را در سلامت شما بروز خواهد داد.

۸. خواب کافی و مناسب

داشتن یک لایف استایل سست و بی حال، بازی کردن تا دیر وقت در شب‌ها و یا حتی خود صبح، نخوردن غذای سالم و عادات بد غذایی و هزاران کار منفی و مضر دیگر می‌توانند تاثیرات منفی بسیاری بر سلامت شما داشته باشند. با این حال خوابیدن از روی تنبلی زیاد هم کمکی به بهبود این اوضاع نخواهد کرد، مخصوصا که می‌تواند بقیه روز شما را هم تحت تاثیر خودش داشته باشد و بیش از پیش شما را خسته و کسل کند. این نکته هم در مقایسه با زود بیدار شدن از خواب و زود خوابیدن در شب‌ها و عدم بازی کردن تا دیر وقت اهمیت یکسانی دارد و به یک اندازه روی سلامت جسمی و روحی بدن شما تاثیر گذار خواهد بود. پس حتما این نکته را هم باید جدی بگیرید.

۹. عدم استفاده بیش از اندازه از کافئین

متاسفانه به کافئین اعتیاد دارید؟ متوجهم اما بیایید واقع بین باشیم. چه این که صبح دیر از خواب بیدار شده باشید یا برای رفتن به سر کار دیرتان شده باشد، این کار به شما هیچ کمکی نخواهد کرد چرا که هیچ دلیل و بهانه‌ای برای خوردن بیش از یک فنجان قهوه در صبح وجود ندارد. قهوه درست کردن به اندازه یک قوری و تمام کردن آن تا پایان روز هم عادت خوبی نیست. این موضوعی اثبات شده است که مقدار بیش از اندازه‌ی کافئین برای هر نوع آسیب دراز مدتی که بخواهید به خود برسانید، (مثل مرگ) مورد نیاز است به همین خاطر هم همیشه توصیه شده که مصرف آن را باید مدیریت کنید، مخصوصا که در دراز مدت فقط به مقدار بیشتری کافئین نیاز دارید تا متوجه آسیب‌های جدی بیشتری شوید. سعی کنید مصرف کافئین را در مقاطع خاصی از روز که همیشه مصرف می کردید، کنار بگذارید. این کار بیش از چیزی که فکر کنید به شما و ترک این عادت کمک خواهد کرد.

عده زیادی از ما در فضای مجازی دوستان آنلاین داریم که به طور منظم با آن‌ها بازی می‌کنیم یا صحبت می‌کنیم و برنامه ریزی می‌کنیم که در طول روز اوقات خود را با آن‌ها سپری کنیم. انجام این کار بسیار خوب و پسندیده است اما سعی کنید صبح‌ها به محض بیدار شدن از خواب این کار را انجام ندهید. بار دیگر هم جا دارد این نکته‌ها را یادآور شوم که هنگام صبح و بعد از بیدار شدن از خواب (که باید زود انجام شود) اولویت اصلی شما اول باید سرحال شدن و برنامه ریزی روز خود بر آن اساس باشد.

۱۰. چک کردن شبکه‌های اجتماعی

خب معمولا صبح‌ها از خواب بیدار می‌شوید و آماده رفتن هستید. ناگهان شبکه‌های اجتماعی را چک می‌کنید، حال هر چیزی که در توییتر، فیسبوک و چیزهای دیگر وجود دارد باعث می‌شود ناخودآگاه خودتان را غرق در جنگ‌های فن بوی بازی ببینید که در حال انجام شدن هستند. نصیحتی برایتان دارم: انجام دادن این کار را متوقف کنید و دست از این کار بکشید. بله، حتی اگر دوست شما شدیدا در حال اصرار کردن است که باید از چیزی که یک نفر دیگر گفته ناراحت شوید و حرف او شما را مورد آزار قرار دهد و یا حتی درمورد کاری که این اواخر انجام داده و یا حتی بد تر از آن، درمورد بازی یا عنوانی که انجام داده واکنش نشان دهید و جنگ‌های بی حاصل و بی فایده‌ی فن بوی بازی را شروع کنید. در چنین مواردی حتی نباید پاسخ کسانی که به شما، سلیقه شما، بازی شما و یا هر چیز دیگر توهین می کنند، پاسخ دهید. آن‌ها را به حال خودشان رها کنید تا در دنیای خود باقی بمانند. خودتان بهتر از من می‌دانید که هر کس سلیقه منحصر به فرد خودش را دارد و نمی‌توان کسی را به خاطر سلیقه یا علاقه‌اش به تمسخر گرفت. صبح‌ها با یک رد پای پاک از خواب بیدار شوید چرا که می‌تواند انرژی و حالت روحی و جسمی شما تا پایان روز را تحت تاثیر خودش قرار دهد.

۱۱. تماشا کردن ویدیوهای بیهوده گویی و مقاله‌های غرض دار

این نکته‌ به موارد بسیار زیادی از جمله پرت و پلا گویی‌های متعدد و پرشمار، مقاله‌های ویدیویی جهت دار که با قصد و غرض خاصی سعی در خراب کردن کسی یا چیزی را دارند و مسائلی از این دست می‌پردازد که در سر تا سر فضای مجازی نفوذ و سرایت پیدا کرده است. منظور و هدف من این نیست که شما باید صبح وقتی که از خواب بیدار می‌شوید، حس تنفر و نفرت انگیزی به Destiny 2 یا شرکت EA داشته باشید چرا که به هر حال هر کسی آزاد است که دیدگاه خودش را داشته باشد. منظور از گفتن این نکته این است که مشارکت در یک امر منفی گرایانه آن‌ هم زود هنگام در صبح، می‌تواند تاثیرات منفی زیادی روی حالت روحی شما داشته باشد. اگر شما حتما باید اوایل صبح به چیزی گوش دهید یا چیزی را تماشا کنید، به جای این چیزهای منفی گرایانه که باعث جذب انرژی منفی به سمت شما می‌شوند، موسیقی گوش دهید و روح خود را آرام کنید.

۱۲. مکالمات آنلاین در فضای مجازی

عده زیادی از ما در فضای مجازی دوستان آنلاین داریم که به طور منظم با آن‌ها بازی می‌کنیم یا صحبت می‌کنیم و برنامه ریزی می‌کنیم که در طول روز اوقات خود را با آن‌ها سپری کنیم. انجام این کار بسیار خوب و پسندیده است اما سعی کنید صبح‌ها به محض بیدار شدن از خواب این کار را انجام ندهید. بار دیگر هم جا دارد این نکته‌ها را یادآور شوم که هنگام صبح و بعد از بیدار شدن از خواب (که باید زود انجام شود) اولویت اصلی شما اول باید سرحال شدن و برنامه ریزی روز خود بر آن اساس باشد. در کنار آن اگر اتفاق‌های دیگری در این میان رخ داد، نباید نگران کنسل کردن برنامه‌های خود باشید.

البته که اگر امکان انجام دادن همه این کارها برایتان فراهم نیست و نمی‌توانید چنین کاری انجام دهید، بسیار خوب است که یک برنامه روزانه دقیق و مشخص داشته باشید که حتی تعدادی از برنامه‌های روزانه شما را هم که شده، پوشش دهد و یک جورایی برنامه مدون و از پیش تنظیم شده‌ی شما برای صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب باشد. استفاده کردن از این زمان برای مرتب کردن تخت خواب، انجام حرکات کششی، ورزش کردن، صبحانه درست کردن و مرتب کردن منزل خود شما را برای ادامه روز پرانرژی‌تر خواهد کرد.

۱۳. داشتن نوع خاصی از سبک زندگی

اگر شما همه این نکات را با هم ترکیب کنید سپس خواهید دید و متوجه خواهید شد که داشتن یک برنامه ریزی مشخص و دقیق در صبح راه بهبود سبک زندگی یک نفر را می‌تواند بسیار هموارتر و بهتر از گذشته که بوده کند که این موضوع از هم از منظر و جایگاه گیمینگ صدق می‌کند و هم از سایر جنبه‌ها. البته که اگر امکان انجام دادن همه این کارها برایتان فراهم نیست و نمی‌توانید چنین کاری انجام دهید، بسیار خوب است که یک برنامه روزانه دقیق و مشخص داشته باشید که حتی تعدادی از برنامه‌های روزانه شما را هم که شده، پوشش دهد و یک جورایی برنامه مدون و از پیش تنظیم شده‌ی شما برای صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب باشد. استفاده کردن از این زمان برای مرتب کردن تخت خواب، انجام حرکات کششی، ورزش کردن، صبحانه درست کردن و مرتب کردن منزل خود شما را برای ادامه روز پرانرژی‌تر خواهد کرد و در کنار آن هم یک احساس غرور و افتخار به شما خواهد داد که باعث می‌شود احساس کنید به دستاورد خاصی دست پیدا کرده‌اید و یک چیز جدید به زندگی خود اضافه کرده‌اید. منظور از داشتن نوع خاصی از زندگی، دقیقا همین چیزها است.

۱۴. بازی کردن

سرانجام هم اگر تا به حال متوجه نشده‌اید که هدف ما از قرار دادن این نکته به عنوان آخرین توصیه خود به شما بعد از بیدار شدن از خواب چه بود، قصد داشتیم به شما اعلام کنیم که صبح خود را با بازی کردن بازی‌های رایانه‌ای به عنوان اولین کاری که در صبح انجام می‌دهید، در برنامه روزانه خود قرار ندهید. در حقیقت بازی کردن نباید اولین کاری باشد که شما بعد از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهید. اما جداّ اگر نکته‌های قبلی موفق به گفتن نکته خاصی به شما شده باشند، قصد داشتند که اعلام کنند بازی کردن باید بعد از سرحال شدن و خوردن یک وعده صبحانه مفید در کنار سایر کارهایی که گفته شد، انجام شود. و بله، این مورد حتی شامل بازی کردن با گوشی‌های موبایل شما هم می‌شود؛ منظورمان هر نوع بازی کردنی است که می‌توانید انجام دهید؛ پس این کار را به عنوان اولین کاری که صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهید، متوقف کنید.




منبع : وینفون 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار