تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 10
کاخ سفید که پیشتر شبکه های اجتماعی را به اقدامات خصمانه علیه هم حزبی‌هایش متهم کرده بود، به دنبال صدور فرمانی اجرایی برای کنترل شبکه های اجتماعی است.

به گزارش آی تابناک : پیش نویس این فرمان کمیسیون های ارتباطات و تجارت فدرال را به وضع قوانینی در رابطه با نحوه سانسور محتوا در شبکه های اجتماعی ملزم می کند که در صورت تصویب فیسبوک و توییتر هم باید از آن پیروی کرده و روش های فعلی خود را کنار بگذارند.

کاربرانی هم که حقوقشان بی دلیل توسط این شبکه تضییع شده، می توانند شکایت خود را در کمیسیون تجارت فدرال ثبت کنند که مسئولیت حمایت از حقوق مصرف کنندگان را بر عهده دارد. در صورتی که شکایت کاربر درست از آب درآید، FTC می تواند بر اساس آن پلتفرم ها را تحت تعقیب قرار داده و جرایمی را علیه آنها در نظر بگیرد.

 کنترل شبکه های اجتماعی

هرچند این دستور هنوز در مراحل ابتدایی به سر می برد، با این حال نشان دهنده مصمم بودن ترامپ برای وضع قوانین جدیدی است که رفتار فیسبوک، توییتر و یوتیوب با کاربران را تغییر خواهد داد. وی اخیرا در تلافی معلق کردن صفحه توییتر سناتور «میچ مکانل»، از رهبران حزب جمهوری خواه کمک کمپینش به توییتر را متوقف کرد. ترامپ در باره رفتار دوگانه این پلتفرم ها می گوید:

آنها با محافظه کاران بسیار ناعادلانه برخورد می کنند و ما هم از این پس به این شبکه ها بسیار سخت خواهیم گرفت.

آنطور که CNN می گوید برخی مفاد این طرح با ماده ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات که اختیارات گسترده ای را برای تعدیل محتوا به کمپانی ها می دهد، تناقض دارد. بر اساس این قانون حتی اگر پلتفرم ها پالایش محتوا را به شیوه ای مطلوب انجام ندهند، تنها در شرایط بسیار خاصی می توان آنها را تعلیق کرد. فیسبوک، توییتر و یوتیوب از واکنش به پیش نویس این دستور خودداری کرده اند.




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار