کد خبر: ۲۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 10
آینده همیشه نامعلوم بوده است. مهم نیست چقدر به آن فکر کنیم و چقدر حالت‌های مختلف را پیش خود متصور شویم، در نهایت می‌دانیم چیزی که انتظارمان را می‌کشد، غیر قابل پیش بینی بوده است. اما از طرفی هم ممکن است بتوان چیزهایی را پیش بینی کرد. در زمینه صنعت بازی‌های رایانه‌ای نیز به نظر اجتناب ناپذیر می‌رسد که استریم کردن بر پایه سیستم‌های ابری به زودی آنقدر محبوبیت و رواج پیدا کند که کاملا عادی به نظر برسد و همه مردم به آن دسترسی پیدا کنند.

به گزارش آی تابناک : عده از مردم بسیار برای آن هیجان زده هستند البته از طرفی هم عده‌ی وجود دارند که زیاد علاقه شدیدی به آن نشان نمی‌دهند چون مدل استریم کردنِ چیزهای دیگری مثل Netflix را بیشتر می‌پسندند، اما به هر حال موضوع مورد بحث ما چیز دیگری است. یکی از افرادی که بسیار مصمم و جدی در دسته‌ اول قرار می‌گیرد، دیوید کیج (David Cage)، کارگردان برجسته‌ی حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای که در استودیوی خود یعنی Quantic Dream تجربه ساخت عناوین تحسین شده‌ی زیادی از جمله Fahrenheit, Heavy Rain, Beyond: Two Souls و همینطور Detroit: Become Human که آخرین اثر او است را در کارنامه خود دارد. او عقیده دارد که کل صنعت بازی‌های رایانه‌ای در انتظار یک تغییر بسیار بزرگ است که به زودی رخ خواهد داد.

این کارگردان بازی‌های رایانه‌ای و موسس استودیوی بازی سازی خود، در گفت و گوی تازه‌ای که در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Dualshockers داشته است، به طور مفصل و کامل درمورد سرویس‌های پیش رو که بر پایه استریم کردن هستند، نظیر پروژه‌ی Stadia که توسط شرکت بزرگ Google راه اندازی و اجرا شده است، صحبت کرده است. در حالی که وی گفته ممکن است که یک سری مشکلاتی در این راه وجود داشته باشد این امر قرار است محدوده و وسعت قلمروی بازی‌های رایانه‌ای را هم برای بازی‌بازان و هم برای سازندگان و توسعه دهندگان تغییر دهد که این کار از طریق در اختیار گذاشتن یک دسترسی سریع‌تر و آسان‌تر به بهترین تکنولوژی‌های موجود به بازی‌بازان در هر زمان و هر مکانی که قرار داشته باشند، انجام خواهد شد که این کار باعث می‌شود دسترسی بازی‌بازان به همه چیز بازتر و وسیع‌تر شود و به جز آن به مدیریت بهتر منابع برای سازندگان و توسعه دهندگان نیز کمک می‌کند. دیوید کیج در این زمینه چنین گفته است که:

بازی ابری قرار است انقلاب بعدی در صنعت بازی‌های ویدیویی باشد که من امیدوارم یک چشم انداز رقابتی برای بازی‌بازان داشته باشد. بازی‌ها قرار است از نظر بصری و گرافیکی خیره کننده به نظر برسند و مهم هم نیست شما روی چه پلتفرمی آن‌ها را بازی می‌کنید و توسعه دهندگان هم می‌توانند با این کار فقط روی یک پلتفرم تمرکز داشته باشند که این موضوع به این معنی است که پول و منابع مالی توسعه دهنده به جای سازگاری، صرف کیفیت خواهد شد.

درمورد Stadia نیز او چنین گفته است که Google پتانسیل زیادی در این سرویس برای خودش فراهم کرده است. اما آن‌ها باید این نکته را نیز به خاطر خود سپرده باشند که در این سرویس مبتنی بر محتوا، سرعت بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. دیویج کیج در این زمینه چنین گفت که:

Google Stadia یک تلاش بسیار جالب برای نفوذ در این زمینه‌ی جدید بوده است. قطعا آن‌ها منابع و تکنولوژی‌های لازم را برای محقق کردن این امر در اختیار دارند اما درست مانند رقیبان خود، آن‌ها باید توسعه دهندگان، سازندگان و ناشران مختلف را متقاعد کنند تا پلتفرم آن‌ها را منحصر به فرد کنند. محتوا حرف اول را می‌زند چون شاه کلیدِ همه چیز است. پلتفرمی که بیشترین تعداد عناوین و بازی‌های انحصاری را در اختیار داشته باشد، برنده خواهد بود.

ما خودمان هم در نسل اخیر به وضوح شاهد این موضوع بودیم چرا که در نهایت مشخص شد کنسول یا پلتفرمی که بیشترین تعداد عناوین فرست پارتی و انحصاری را در اختیار داشت، برنده‌ی میدان بود. خودِ استودیوی Quantic Dream هم در حال تلاش کردن برای تبدیل به یک ناشر ترد پارتی است، بنابراین هیچ شکی نیست که دیوید کیج و اعضای استودیوی آن علاقه و اشتیاق دو چندانی در زمینه‌ی استریم کردن دارند. هنوز چالش‌های بسیار زیادی برای این ایده وجود دارد اما به هر ترتیب صنعت بازی‌های رایانه‌ای قرار است دچار یک تغییر و تحول بسیار بزرگ در زمینه استریم کردن پیدا کند. تنها کاری که همه‌ی ما باید انجام دهیم این است که منتظر باشیم و ببینیم این امر در نهایت چطور محقق خواهد شد و این صنعت دچار چه تغییراتی خواهد شد.



منبع : gamingbolt

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار