کد خبر: ۲۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 10
سری Quartz Canyon اولین NUCهای اینتل خواهند بود که به کاربران اجازه اضافه کردن یک کارت گرافیک قدرتمند را می‌دهند. این سیستم‌ها به عنوان ایستگاه کاری تبلیغ شده‌اند زیرا پردازنده‌های Xeon E و Core i7 vPro به عنوان قلب تپنده آنها دیده می‌شوند. قابلیت‌های دیگر شامل دو عدد کانکتور تاندربولت 3، درگاه WiFi 6، پشتیبانی از حافظه‌های Optane و ECC به علاوه یک منبع تغذیه 500 وات داخلی است.

به گزارش آی تابناک : سری NUC اینتل معمولا از پکیج کوچکی بهره می‌برد به کاربران اجازه اضافه کردن حافظه ذخیره سازی و رم خود را می‌دهند. برخی از آنها نیز از کارت گرافیک مجزا استفاده می‌کنند اما کاربران گزینه‌ای برای اضافه کردن کارت گرافیک خود در اختیار ندارند و به همین علت تجربه گیمینگ بسیار محدود است. حالا اما با حضور سری Quartz Canyon وضعیت تغییر خواهد کرد، اینتل برنامه دارد که یک اسلات PCI را برای کارت گرافیک‌های کاربران در این مدل تعبیه کند.

برنامه‌های اینتل برای ایستگاه‌های کاری Quartz Canyon

سری Quartz Canyon البته توسط یک سایت روسی لو رفته‌اند و تقریبا تمام مدل‌های NUC اینتل که از قبل وجود داشته‌اند یا قرار است منتشر شوند را در سندهایی منتشر کرده‌اند. البته که سری Quartz Canyon به عنوان سیستم‌های گیمینگ ارائه نخواهند شد و در واقع ایستگاه کاری خواهند بود. پردازنده‌های هشت هسته‌ای Xeon E یا نسل نهم Core i7 vPro در آنها حضور خواهند داشت. از آنجایی که این سری قرار است پذیرای کارت گرافیک‌های جدا باشند، به نظر از کیس بزرگ‌تری بهره خواهند برد، اگرچه که هیچ اطلاعی از اندازه دقیق آنها در دست نیست. در میان قابلیت‌های دیگر شاهد دو عدد پورت تاندربولت 3 هستیم که می‌توان از طریق آنها کارت گرافیک‌های دیگری را نیز به سیستم اضافه نمود. دو عدد پورت Ethernet و همچنین درگاه WiFi 6 AX200 به علاوه پشتیبانی از حافظه‌های Optane و ECC. اینتل همچنین یک منبع تغذیه 500 وات را نیز داخل کیس قرار داده که مشخصا به وزن بیشتر ختم خواهد شد.

قیمت و زمان عرضه این سری هنوز مشخص نیست اما احتمالا Quartz Canyonها در اواخر سال 2019 در دسترس قرار خواهند گرفت.



منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار