کد خبر: ۲۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 10
ویندوز 10 به‌طور پیش‌فرض از آنتی ویروس ویندوز دیفندر استفاده می‌کند و از دستگاه شما در مقابل انواع بدافزار و ویروس محافظت می‌کند. اگرچه این آنتی ویروس برای بسیاری کاربران مفید است ولی گاهی نیاز به غیرفعال بودن آن داریم. برای مثال زمانی که کاری که می‌خواهید انجام دهید توسط آنتی‌ ویروس مسدود می‌شود یا مقررات امنیتی کسب‌وکارتان اجازه استفاده از آنتی‌ ویروس را نمی‌دهد.

به گزارش آی تابناک : ویندوز دیفندر طوری با ویندوز 10 یکپارچه شده است که قابلیت حذف آن را ندارید. ولی شما می‌توانید با راه‌حل‌های Group Policy  و Registry یا استفاده از رابط Windows Security این آنتی ویروس را به طور موقت یا دائمی غیرفعال کنید.

غیرفعال‌سازی ویندوز دیفندر به وسیله Windows Security

اگر برای مدت کوتاهی می‌خواهید آنتی‌ ویروس را غیرفعال کنید می‌توانید از این راه استفاده کنید. برای غیرفعال‌سازی موقت ویندوز دیفندر این گام‌ها را دنبال کنید:

  1. وارد منوی استارت شوید.
  2. عبارت Windows Security را جست‌وجو کنید و روی بالاترین نتیجه کلیک کنید.
  3. روی Virus & threat protection کلیک کنید.
  4. زیر قسمت "Virus & threat protection settings” روی Manage settings کلیک کنید.
  5. دکمه‌ی "Real-time protection” را خاموش کنید.

زمانی که این‌ مراحل را به پایان رساندید، می‌توانید کاری که با فعال بودن آنتی ویروس قادر به انجامش نبودید را انجام دهید به این دلیل که آنتی‌ ویروس آن را مسدود می‌کرد. اگر می‌خواهید دوباره آنتی ویروس را به روال عادی برگردانید، همین مراحل را دنبال کنید فقط در گام پنج دکمه‌ را روشن کنید.

درحالی که این راه‌حل یک راه‌حل دائمی نیست ولی برای انجام برخی کارهای خاص بهترین گزینه است.

غیرفعال‌سازی ویندوز دیفندر به وسیله‌ Group Policy

در ویندوز 10 Pro و Enterprise، می‌توانید از Local Group Policy Editor برای غیرفعال‌سازی دائمی ویندوز دیفندر استفاده کنید.

  1. وارد منوی استارت شوید.
  2. عبارت gpedit.msc را جست‌وجو کنید و در بالاترین نتیجه روی Local Group Policy Editor کلیک کنید.
  3. مسیر زیر را دنبال کنید: Computer Configuration > Administrative Templates > Windows Components > Windows Defender Antivirus
  4. روی Turn off Windows Defender Antivirus دوبار کلیک کنید.
  5. گزینه Enabled را برای غیرفعال‌سازی ویندوز دیفندر انتخاب کنید.
  6. روی دکمه‌ی Apply کلیک کنید.
  7. روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
  8. دستگاه‌تان را ری‌استارت کنید.

بعد از انجام دادن این مراحل آنتی‌ ویروس شما کاملا غیرفعال خواهد شد. آیکون سپری که در تسک‌بار می‌ماند نیز قسمتی از برنامه Windows Security است و ربطی به آنتی‌ ویروس ندارد.

اگر نظرتان تغییر کرد گام‌ها را دنبال کنید تا به گام پنجم برسید و گزینه Not Configured را فعال کنید و دستگاه‌تان را ری‌استارت کنید.

غیرفعال‌سازی ویندوز دیفندر با استفاده از Registry

اگر شما به Local Group Policy دسترسی ندارید یا از نسخه Home ویندوز 10 استفاده می‌کنید همچنان می‌توانید برای غیرفعال کردن دائمی ویندوز دیفندر از Registry استفاده کنید.

توجه: ریسک این کار بالا است و می‌تواند به ویندوز 10 شما آسیب برساند. قبل از انجام این کار یک بکاپ کامل از دستگاه خودتان بگیرید.

  1. وارد منوی استارت شوید.
  2. عبارت regedit  را جست‌وجو کنید و روی Registry Editor که بالاترین گزینه است کلیک کنید.
  3. به مسیر زیر بروید: (می‌توانید آدرس را در آدرس‌بار Registry وارد کنید که مستقیما به مسیر مورد نظر بروید) HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender
  4. روی پوشه‌ی Windows Defender راست کلیک کنید و New را انتخاب کنید سپس روی DWORD (32-bit) Value کلیک کنید.
  5. آن را DisableAntiSpyware نام‌گذاری کنید و کلید Enter را فشار دهید.
  6. روی DWORD جدید دو بار کلیک کنید و value data آن را از 0 به 1 تغییر دهید.
  7. روی OK کلیک کنید.
  8. دستگاه‌تان را ری‌استارت کنید.

ویندوز دیفندر به طور دائمی غیرفعال شده است. اگر خواستید دوباره آن را فعال کنید، همین گام‌ها را دنبال کنید تا گام ششم روی DisableAntiSpyware کلیک کنید و گزینه Delete  را انتخاب کنید.

توصیه ما

اگرچه ما راه‌های غیرفعال کردن این آنتی ویروس را معرفی کردیم ولی استفاده از کامپیوتر بدون نرم‌افزار آنتی ویروس را توصیه نمی‌کنیم. ولی به‌هرحال گاهی اوقات نیاز به غیرفعال کردن این آنتی ویروس داریم. درضمن اگر می‌خواهید از آنتی ویروس‌های دیگر استفاده کنید خود ویندوز دیفندر در حین عملیات نصب غیرفعال خواهد شد.

اگر ویندوز دیفندر را دوست ندارید توصیه ما این آ‌نتی‌ ویروس‌ها است:

  • Bitdefender
  • Kaspersky
  • Norton Anitivirus Plus



منبع : windows central 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار