کد خبر: ۲۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 10
سامسونگ با رونمایی از گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس نشان دادند که بالاخره تصمیم به حذف جک 3.5 میلی متری هدفون گرفته است، اما چرا شاهد این اتفاق هستیم؟

به گزارش آی تابناک : سامسونگ بالاخره از گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس رونمایی کرد تا نهایتا مشخص شود که هیچ کدام از مدل‌های جدید سری نوت جک ۳.۵ میلی متری هدفون ندارند. این محصولات اولین سری از پرچمداران سامسونگ هستند که جک هدفون را کنار می‌گذارند، بنابراین می‌توانیم انتظار تغییر استراتژی این غول بزرگ چینی را داشته باشیم.

اگر برایتان این سوال پیش آمده که چرا سامسونگ باید دست به چنین کار بزند در حالی که تا همین چند وقت پیش از حامیان جک هدفون بود، خوشبختانه دو دلیل برای ارائه به شما پیش‌بینی شده است.

اول از همه، حذف جک هدفون به معنای افزایش ظرفیت باتری به اندازه ۱۰۰ میلی آمپر است، چون طراحان توانسته‌اند از فضایی که پیش از این توسط این پورت اشغال می‌شد برای باتری دستگاه استفاده کنند. در ثانی، حذف این درگاه به بهینه‌سازی سیستم ویبره هپتیک در گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس کمک کرده است.

البته این دلایل ممکن است نتواند همه کاربران را قانع کند، اما ترند حذف جک هدفون ترندی است که خواه ناخواه تمامی شرکت‌ها به سمت آن حرکت کرده‌اند و برای طراحی بهتر محصولات خود ناچار به تبعیت از آن هستند. اکنون اگر در گلکسی اس ۱۱ هم خبری از جک هدفون نباشد، نباید خیلی تعجب کنیم. به این ترتیب به نظر می‌رسد که رسما باید با جک هدفون خداحافظی کنیم چون حتی سامسونگ هم دیگر قادر به حمایت از آن نیست.





منبع : جی اس ام آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار