کد خبر: ۲۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 08
سامسونگ در مراسم معرفی گلکسی نوت 10 مدت زمان نسبتاً زیادی را برای معرفی ویژگی‌های قلم هوشمند این گوشی اختصاص داد اما چرا این اتفاق افتاده و این قلم جذاب چه ویژگی‌هایی دارد؟

به گزارش آی تابناک : قلم جدید گوشی گلکسی نوت 10 در ظاهر تفاوت و مشخصات ماروایی با نسل‌های قبلی خود ندارد ولی اگر پا را یک قدم فراتر بگذاریم این قلم هوشمند را می‌توان دقیقاً به عصای جادویی و یا چوب دستی ویژه جادوگران تشبیه کرد؛ چرا که کاربر تنها می‌تواند با حرکت دادن آن در فضا، دستورات مورد نظر خود را برای گوشی ارسال کند (و دیگر نیازی هم به خواندن ورد و رمز برای این حرکات جدید نیست :D)

SPen-2.jpg

 

 

اما جدای از توصیفات و تشبیهات باید این سوال را از خودمان بپرسیم که چه ویژگی‌ در این قلم جذاب قرار گرفته که کاربر را به این امکانات جذاب مجهز می‌کند؟

SPen-3.jpg

سامسونگ در این قلم هوشمند از یک سنسور ژیروسکوپ و یک سنسور شتاب‌سنج ویژه استفاده کرده و در کنار آنها یک سنسور برای لمس حرکت گوشی در شش جهت نیز تعبیه شده است.

مجموعه سنسورهای فوق به قلم این اجازه را می‌دهد که همه نوع حرکت را زمانی که در دست کاربر دارد احساس نموده و بتواند با تعریف آنها و یا رمزگشایی ژست حرکتی، هرگونه حرکت و جابجایی در فضا را بررسی و نسبت به صدور دستور متناسب با آن با فناوری بلوتوث به گوشی، اقدام کند.

اما این تشخیص حرکات چه کاربردی در حالت کلی خواهد داشت؟

سامسونگ در مراسم بامداد امروز خود چند چشمه از کاربری‌های این قلم جذاب را پیش روی کاربران گذاشت. علاوه بر کاربردهای قبلی که در تعامل مستقیم با صفحه نمایش بودند و امسال کمی هم هوشمندتر شده‌اند، سامسونگ این امکان را نیز فراهم کرده است که کاربران بتوانند از قلم به طور بسیار پیشرفته‌ای برای کنترل نرم‌افزار دوربین نیز استفاده کنند.

جابجایی بین حالت‌های مختلف عکاسی و فیلمبرداری دوربین، جابجایی بین دوربین‌های سلفی و پشت، عکاسی به صورت‌های تکی و جمعی و هر قابلیتی که شما در نرم‌افزار دوربین گوشی هوشمندتان فکرش را بکنید با استفاده از این قلم قابل حصول است.

SPen-4.jpg

علاوه بر موارد فوق این امکان وجود دارد تا توسعه دهندگان نیز SDK مربوط به قابلیت‌های قلم را از سامسونگ دریافت کرده و این قابلیت‌ها را در نرم‌افزار خود قرار دهند.

یک نمونه از این قابلیت برای نرم‌افزار YouTube ارائه شده و به کمک آن این امکان ایجاد شده با ژست حرکت سوایپ کردن بین چپ و راست بین ویدئوهای یوتیوب جابجا شد و یا اجرا و توقف ویدئوی در حال پخش را نیز کنترل کرد.

البته مسلماً در آینده در مورد قابلیت‌های این قلم بیشتر خواهیم شنید.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار