کد خبر: ۲۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 August 08
هر چند گوشی بخش بزرگی از زندگی ما را تشکیل می‌دهد، اما کامپیوتر‌ها همچنان بخش جدانشدنی فعالیت کاری و جدی ما را تشکیل می‌دهند و با موس، کیبرد و صفحه‌نمایش بزرگ حس بهتری موقع کار کردن داریم.

به گزارش آی تابناک : حال سامسونگ همزمان با رونمایی از خانواده گلکسی نوت 10 همکاری جدیدی را با مایکروسافت شکل داده تا پل گمشده بین گوشی و کامپیوتر بهتر از هر زمان دیگری، برقرار شود.


امشب برخلاف تصور و در یک اقدام بسیار مهم، مدیرعامل مایکروسافت یعنی آقای ساتیا نادلا به یکباره بر روی صحنه مراسم رونمایی از گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس رفت؛ صحنه‌ای که از مهم‌ترین اتفاقات مراسم رونمایی بود و نویدی از پیام مهمی برای کاربران می‌داد.

آقای نادلا اعلام کرد که این یک شروع برای همکاری طولانی مدت بین مایکروسافت و سامسونگ با هدف به حداقل رساندن فاصله ایجاد شده بین کامپیوترها و گوشی‌ها برای دست‌یابی به حداکثر بهره‌وری و عملکرد است.

اولین حرکت مثبت در این گام، ساده‌سازی و توانمندسازی DeX سامسونگ است که با تنها یک کابل USB Type-C به کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما متصل شده و حالا با نصب برنامه DeX بر روی کامپیوتر می‌توانید ضمن دیدن و استفاده از برنامه‌های گوشی روی صفحه‌نمایش کامپیوتر و بهره‌مندی از موس و کیبرد، اقدام به انتقال سریع و بی‌واسطه عکس‌ها، ویدئوها و فایل‌ها بین گوشی و کامپیوتر خود کنید.

Galaxy-Note10-Your-Phone.jpg

همچنین به این وسیله می‌توانید آخرین اس‌ام‌اس‌ها، اعلانات و پیام‌های خود در واتس‌اپ و سایر مسنجرها را چک کرده و به زودی از کامپیوتر خود به وسیله سیم‌کارت و موبایل اقدام به برقراری تماس نمایید. قابلیت‌های خیلی جذابی که فلسفه برنامه‌هایی مثل AirDroid را به کلی از بین می‌‌برند و شاید تنها وجود کابل کمی مزاحمت ایجاد کند.

بخش دوم اما به مشکل مطرح شده در آخر پاراگراف قبل پاسخ می‌دهد؛ اتصال بدون سیم. با اتصال بدون سیم و به لطف برنامه Your Phone (اسم مطرح شده فعلی) روی گوشی خود می‌توانید به ویندوز وصل شده و تصویر نمایشگر خود را روی مانیتور کامپیوتر انداخته و حالا دقیقاً مانند برنامه‌هایی چون AirDroid اقدام به دیدن محتویات گوشی، دیدن نوتیفیکیشن‌ها، ارسال پیام و ... کنید.

samsung-galaxy-note-10_10.jpg

این دو حالت که یکی با سیم و دیگری بی‌سیم نیز امکان‌پذیر است تفاوت‌هایی دارند که تا اینجا و اطلاعاتی که تا این لحظه داریم، حالت DeX که با کابل متصل می‌شود امکانات بیشتری من جمله انتقال فایل و عکس را می‌دهد. اما برای کسب اطلاعات بیشتر باید منتظر ماند و دید که تفاوت‌ها و جزئیات این دو قابلیت به چه صورت است.

از دیگر مزایای مثبت این همکاری قوی، نصب بودن نرم‌افزارهای آفیس نظیر اکسل، ورد،Outlook و ... روی گوشی شما به طور پیشفرض است.

این همکاری همان‌طور که مدیران سامسونگ و مایکروسافت گفتند با وجود دستاوردها تازه در اول راه است و باید منتظر ماند و دید که آیا این‌بار مایکروسافت با همراهی سامسونگ موفق می‌شود فاصله آزاردهنده موجود بین کامپیوتر و گوشی را از بین ببرد؟




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار