کد خبر: ۲۵۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 31
همانطور که می‌دانید هواوی داستان بسیار عجیبی طی سه ماهه گذشته داشت. در واقع از اواخر اردیبهشت ماه که شروع تحریم‌های این شرکت توسط دولت امریکا بود آنطور تصور می‌شد که این شرکت با مشکلات بسیار زیادی روبرو خواهد شد و متحمل ضرری بزرگ می‌شود؛ اتفاقی که امروز و با انتشار گزارش مالی هواوی دقیقاً عکس آن اعلام شد.

به گزارش آی تابناک : هواوی نیز مانند دیگر شرکت‌ها گزارش صورت‌های مالی شش ماهه ابتدای سال 2019 خود را این روزها منتشر کرده است. اما مهمترین نکته در مورد گزارش این دوره هواوی این است که برخلاف همه تحریم‌ها، مشکلات و مسائلی که برای این شرکت به وجود آمده شاهد آن هستیم که شرکت توانسته به آماری بسیار خوب در ثبت فروش و سود عملیاتی دست پیدا کند.

امروز و در وبسایت رسمی هواوی از سوی مدیر هئیت مدیره این شرکت، آقای لیانگ هوا، گزارش عملکرد مالی این شرکت منتشر شده که نشان می‌دهد هواوی توانسته به صورت کلی نسبت به شش ماهه ابتدای سال گذشته، 23 درصد درآمد بیشتری داشته باشد.

این درآمد در سه بخش تجهیزات مخابراتی، تجهیزات تجاری و راهکارهای پیشرفته و همچنین بخش مشتریان بوده که به صورت کلی مبلغی معادل 401.3 میلیارد یوآن اعلام شده که معادل 58.3 میلیون دلار خواهد بود.

در ادامه این گزارش آقای لیانگ هوا به این مورد نیز اشاره کرده که با وجود تحریم‌ها اگرچه کار مدیریت اتفاقات پیش آمده به هیچ عنوان ساده نبوده است ولی هواوی توانسته با ارائه راهکارهای جایگزین و بررسی دقیق شرایط، بهترین روش‌ها را برای ادامه به روند کاری خود در پیش گیرد.

liangHu.jpg

 آقای لیانگ هوا، رئیس هیئت مدیره شرکت هواوی 

همچنین در این گزارش به این مورد نیز اشاره شده که هواوی در سه ماهه ابتدایی سال جاری عملکرد خوبی داشته و اگرچه تحریم‌ها در کوتاه مدت ممکن است اثراتی روی کار این شرکت بگذارد ولی مسلماً در بلندمدت در اجرای سیاست‌ها و روش‌های کاری این شرکت خللی وارد نخواهد کرد.

هواوی توانسته در شش ماهه ابتدایی سال جاری با احتساب برند آنر، جمعاً 118 میلیون دستگاه گوشی به ارزش جمعاً 32.1 میلیون دلار به فروش برساند که این مورد نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزایش داده است. همچنین این شرکت در حوزه تبلت‌، ابزارهای پوشیدنی و کامپیوترهای شخصی نیز رشد بسیار خوبی را به خود دیده است.

یکی از مهمترین بخش‌ها در تجارت هواوی، مخابرات و حوزه 5G بوده است. در گزارش این شرکت آمده که هواوی تا به امروز موفق به عقد 50 قرارداد برای اجرای شبکه 5G در نقاط مختلف دنیا شده و همچنین توانسته بیش از 150 هزار دستگاه ایستگاه مخابراتی 5G را در کشورهای مختلف به فروش برساند. مجموع تجارت صنعت مخابراتی این شرکت در حال حاضر به 21.3 میلیون دلار می‌رسد.

در آخرین بخش از فعالیت‌های هواوی می‌توانیم به اینترنت اشیا، پایگاه‌های داده، محاسبات ابری و زمینه‌های مرتبط اشاره کنیم که تجارتی 4.6 میلیون دلاری را برای این شرکت ترتیب داده و باعث همکاری گسترده این شرکت با شرکای تجاری متعددی در زمینه امور مالی، حمل و نقل، انرژی و خودرو شده است.

در انتهای گزارش به این مورد نیز اشاره شده که با توجه به وضعیت حاضر و افق پیش رو، چشم‌انداز روشنی برای شش ماهه دوم سال 2019 برای بزرگترین شرکت مخابرات چینی متصور است و هواوی می‌تواند همچنان به رشد خود در این زمینه ادامه دهد.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار