کد خبر: ۲۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 28
فضانوردان برای سفر به کره ماه، جابه‌جایی و کشف مناطق تازه به وسایل نقلیه‌ای ویژه برای تحقق این هدف نیاز دارند.
به گزارش آی تابناک : سفر به کره ماه از جمله هدف‌های فضایی بسیاری ازکشورها و سازمان های پیشرو در صنعت فضانوردی عصرحاضر است که  برای انجام این ماجراجویی وسایلی پیشرفته با قابلیت های منحصربه فرد ساخته شده اند که درمراحل آخر ساخت قراردارند.

یکی از تجهیزات پیشرفته فضایی به وسیله شرکت تویوتای ژاپن آماده شده است که نوعی وسیله نقلیه برای حمل و نقل درکره ماه است؛ به گفته کارشناسان تویوتا این وسیله درسال ۲۰۲۹به کره ماه ارسال و در اختیار فضانوردان قرار خواهد گرفت.

ازجمله قابلیت های این وسیله کمک به فضانوردان برای کشف منابع آبی درکره ماه است. ساخت خودروی نقلیه تویوتا حاصل همکاری کارشناسان این شرکت با آژانس فضایی ژاپن JAXA است.

وسیله نقلیه ساخته شده به وسیله تویوتا دارای پنل های خورشیدی است که با استفاده از نورخورشید شارژ می شود و برای بازه زمانی طولانی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

قراراست نمونه آزمایشی وسیله نقلیه درسال ۲۰۲۲ تکمیل و نمونه آماده ارسال به کره ماه درسال۲۰۲۷ ساخته شود و درنهایت در سال ۲۰۲۹ این وسیله نقلیه راهی کره ماه شود.

از این ماه نورد برای انجام ماموریت هایی چون کشف یخ درمناطق قطبی کره ماه استفاده خواهد شد، همچنین امکان کاوش مناطق کشف نشده کره ماه و استخراج نمونه خاک و سنگ هم وجود خواهد داشت.

ازجمله دیگرماه نوردهای راهی کره ماه ، سطح نشین مشهوربه Bluemoon شرکت بلواوریجین است. این سطح نشین ابعادی بزرگ دارد و برای انتقال فضانوردان به کره ماه مورد استفاده قرارخواهد گرفت.

ناسا قصد دارد درسال ۲۰۲۴دوفضانورد در پروژه آرتمیس به قطب جنوب کره ماه ارسال کند و پس از آن به تدریج پروژه ساخت پایگاه زیستی مخصوص زندگی فضانوردان درکره ماه را انجام دهد.

به گفته کارشناسان برخی دیگر از شرکت های فعال درصنعت فضانوردی هم درتلاش برای ساخت وسایلی برای استخراج آب از مناطق قطبی کره ماه هستند، درمناطق قطبی کره ماه به دلیل وجود سایه، میزان فراوان آب یخ زده وجود دارد که با استخراج  آنها و تجزیه هیدروژن و اکسیژن می‌توان سوخت لازم برای حرکت موشک و سفینه های فضایی را تامین کرد.

ماه نورد ساخته شده به وسیله شرکت تویوتا اولین وسیله نقلیه برای جابه جاکردن انسان در کره ماه نیست. در ماموریت آپولو در سال های ۱۹۷۱و ۱۹۷۲ برای جابه جایی فضانوردان درکره ماه اولین وسیله نقلیه ساخته شد و درکره ماه مورد استفاده قرار گرفت.

منبع: space

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار