کد خبر: ۲۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 25
کاربرانی که سرعت و عملکرد برایشان اهمیت داشت گوگل کروم را به مایکروسافت اج ترجیح می‌دادند. زمانی که حرف امنیت می‌شد مرورگر اج پیش می‌افتاد ولی گویا این گزینه دیگر مثل قبل برگ برنده نیست.

به گزارش آی تابناک : یکی از کاربران توییتر این اتهام را به مایکروسافت وارد کرد که:

ظاهرا اج آدرس کامل صفحه‌هایی که شما مشاهده می‌کنید را همراه با آیدی اکانت شما (SID) برای مایکروسافت می‌فرستد. کروم، فایرفاکس و سافاری تاریخچه مرورگر شما را مثل اج به فضای ابری نمی‌فرستند. آن‌ّها پیشوند رمزنگاری شده 4 بایتی شما را با پیشوندهای لیست سایت‌های ناامن مقایسه می‌کنند.

گویا مایکروسافت اینگونه با فرستادن SID کاربران و آدرس کامل سایت‌‌ها به حق کاربران تعرض می‌کند. برای توضیح بیشتر SID شماره اختصاصی است که برای هر کاربر در ویندوز متفاوت است. این شماره بعد از ساخت حساب ویندوز ساخته می‌شود. پس مایکرسافت می‌توانند بفهمد که کدام کاربر کدام سایت را می‌بیند.

در دفاع از مایکروسافت باید گفت که مرورگر اج فیلتری به نام SmartScreen دارد که به شما کمک می‌کند صفحات فیشینگ و یا دارای بدافزار را شناسایی کنید و همچنین به شما درباره امنیت فایل‌های دانلودی کمک می‌کند. که همین ویژگی نیاز به فرستادن آدرس کامل به مایکروسافت دارد. اگرچه معلوم نیست که با غیرفعال کردن ویژگی SmartScreen آدرس‌ها کامل فرستاده می‌شوند یا خیر.

مایکروسافت برای جایگزین کردن مرورگر اج فعلی در حال توسعه مرورگر اج جدید بر پایه کرومیوم است. مرورگری که فعلا در فاز آزمایشی قرار دارد ولی در انتهای سال میلادی یا ابتدای سال 2020 به صورت رسمی منتشر می‌شود.

باید دید که ویژگی SmartScreen در مرورگر جدید مایکروسافت جایی خواهد داشت یا خیر؟




منبع :mspu 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار