کد خبر: ۲۵۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 22
خدمات و محصولات شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر مایکروسافت، گوگل، اپل و یا آمازون با زندگی روزانه‌ی ما گره خورده‌اند. نبود هر کدام از آن‌ها تاثیر مستقیمی بر نحوه‌ی انجام امور ما می‌گذارند. اگرچه مایکروسافت همانند گذشته به عنوان مهم‌ترین بازیگر در محاسبات کامپیوتری ما نیست، اما اکنون این شرکت قدرت‌مند‌تر و باارزش‌تر از همیشه است. امروز به بررسی دنیایی بدون مایکروسافت می‌پردازیم.

به گزارش آی تابناک : ایده‌ی اصلی این ماجرا مربوط به Kashmir Hill است که در Gizmodo پیشنهاد ترک شرکت‌‌های بزرگ فناوری را مطرح کرد و هر هفته زندگی بدون یکی از غول‌های فناوری را امتحان کرد.

مدیریت امور بدون مایکروسافت

در ابتدا Kashmir تصور می‌کرد که خداحافظی با مایکروسافت راحت‌تر از رقبا است، اما در ادامه او متوجه موارد ظریفی شد که مایکروسافت در‌ آن‌ها ظاهر شده است. این موارد شامل تمام خدمات سازمانی و البته هر چیزی که از Azure استفاده می‌کند، است.

اگر نظر من را بخواهید، باید به شما بگویم زندگی بدون اینترنت اکسپلورر برای من یکی که سخت است! نکند که باور کردید؟ حتی اگر هم باور کرده باشید، این را باید در نظر بگیرید که مرورگر اینترنت اکسپلورر دیگر یک مرورگر منسوخ شده است. البته که اج بسیار کاربردی‌تر است، اما با وجود کروم واقعاً چه دلیلی برای استفاده از آن باقی می‌ماند؟ اگرچه مایکروسافت در دهه‌ی ۹۰ میلادی بر بازار حکمرانی می‌کرد، اما امروز قدرت آن‌‌ها در بازار مرورگر به حداقل رسیده است.

همین قضیه برای تلفن‌های هوشمند نیز صادق است. من سال‌ها پیش از ویندوزفون استفاده می‌کردم و به نظرم فوق العاده بود. من حتی بیشتر از iOS به آن علاقه‌مند شده بودم. اما خب ویندوزفون همانند کودکان بی‌سرپرستی بود که برنامه‌ها هیچ پشتیبانی از آن نداشتند. و اکنون که کاملاً شکست خورده است.من از Outlook هم استفاده می‌کردم. شاید باورش سخت باشد اما روزگاری نویسنده‌ی مجله‌ی OutlookPower هم بودم. اما خب اکنون فقط و فقط از Gmail استفاده می‌کنم.

و اما می‌رسیم به ویندوز. حقیقتاً من همانند گذشته از آن‌‌ استفاده نمی‌کنم. کامپیوتر رومیزی اصلی من یک دستگاه ویندوزی بود. اما سال 2013 به سیستم عامل اپل مهاجرت کردم و تا کنون همان‌جا مانده‌ام و در عوض از ویندوز مجازی استفاده می‌کنم. استفاده از مک فوق‌ العاده است. شما همزمان سه سیستم عامل مک، ویندوز و لینوکس را خواهید داشت. اما نکته‌ی مهم‌تر آن است که بعد از سال 2013 من کارهای بیشتری را از ویندوز به مک منتقل کردم. در حال حاضر به دو دلیل از ویندوز استفاده می‌کنم : دلیل اول نرم‌افزار TurboTax است که فقط نسخه‌ی ویندوز دارد و دومین دلیل آزمایش عملکرد پلتفرم ویندوز به صورت مجازی است. من همچنان زمان زیادی را با ویندوز سپری می‌کنم، اما نه برای افزایش بهره‌وری.

نوبت به آفیس می‌رسد. من به استفاده از Word و Excel ادامه می‌دهم. اگرچه ترجیح من برنامه‌های گوگل هستند، اما برخی از مشتریان ما خواهان فایل‌های Word و Excel هستند. هنوز هم می‌توانید کارهایی را به کمک این برنامه‌ها انجام دهید که با برنامه‌های تحت وب گوگل نمی‌توانید. یک برنامه‌ی محبوب دیگر باقی مانده است و آن هم PowerPoint است. پاورپوینت برای من نقش حیاتی دارد. خدماتی که ما برای وب سایت خود ارائه می‌دهیم، متکی بر همین برنامه هستند و از آن‌جایی که من بخش اعظمی از عمر خود را مشغول به این کار هستم، نیاز شدیدی به آن دارم. من به پاورپوینت تسلط کامل دارم و روزها، هفته‌ها و شاید سال‌‌ها برای آن وقت گذاشتم. البته اگر مجبور به مهاجرت باشم، می‌توانم که از عهده‌ی آن برآیم و از یک برنامه‌ی اسلاید ساز دیگر برای انجام کارها استفاده کنم. اما خب با وجود این حجم از تجربه، واقعاً چه دلیلی برای این کار وجود دارد؟در دنیای پیام رسان‌ها مایکروسافت اسکایپ را به عنوان یک گزینه‌ی جذاب دارد. اما من خیلی به آن وابسته نیستم. به جای آن از اشتراک Zoom استفاده می‌کنم. رفتارها واکنش‌های Zoom قابل پیش‌بینی‌تر هستند. اما بعضی از مکالمات باید در اسکایپ صورت بگیرند. به هر حال من ماه‌ها می‌توانم بدون اسکایپ زندگی کنم و تنها در صورت نیاز به سراغ آن بروم.و در نهایت به سرویس Azure می‌رسیم. بسیاری از ما به طور مستقیم از Azure استفاده نمی‌کنیم، اما بخش بزرگی از وب از اژور قدرت می‌گیرد و به نظر می‌رسد که همه‌ی ما خواه ناخواه از آن استفاده می‌کنیم.

آیا من می‌توانم با مایکروسافت خداحافظی کنم؟

جواب قطعاً منفی است. من برای ادامه کار به ویندوز و پاورپوینت احتیاج دارم.

شما چه‌طور؟ اگر شما در بین ۷۶٫۱% از کاربران دسکتاپ که از ویندوز 10 یا 7 استفاده می‌کنند هستید، پس احتمالاً به این زودی‌ها مایکروسافت را کنار نگذارید. درآمد مایکروسافت از آفیس 365 همچنان رو به افزایش است. پس اگر از کامپیوتر استفاده می‌کنید، بالاخره یک جایی به مایکروسافت متصل هستید.
نظر شما چیست؟ شما از کدام محصولات مایکروسافت بیشتر استفاده می‌کنید؟




منبع : زد دی نت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار