کد خبر: ۲۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۳۱ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 22
سازمان فضایی اروپا قصد دارد یک کاوشگر رباتیک به ماه بفرستد تا از این سیاره نمونه برداری کند و زمینه را برای ارسال فضانورد به آن آماده کند.
به گزارش آی تابناک : اروپا قصد دارد به رقابت فضایی برای اکتشاف در ماه بپیوندد. در همین راستا سازمان فضایی اروپا یک کاوشگر رباتیک به سطح ماه می‌فرستد.

برای این منظور سازمان فضایی اروپا مشغول همکاری با سازمان‌های فضایی کانادا و ژاپن است تا مأموریت Heracles Moon را آماده کند. این مأموریت احتمالاً در میانه یا اواخر دهه ۲۰۲۰ میلادی انجام می‌شود.

ESA در وب سایت خود در این باره نوشته است: کاوشگر ماه برای آماده سازی ورود فضانوردان به سیاره، سطح آن را بررسی می‌کند. همچنین پس از جمع آوری نمونه از ماه آن را به زمین می‌فرستد.

طبق برنامه این پروژه، لندر با کمک ایستگاه‌های Gateway که در دهه ۲۰۲۰ میلادی در مدار ماه قرار داده می‌شوند، فعالیت می‌کند. به طور دقیق در مأموریت Heracles یک لندر ماه حامل کاوشگری روی سطح ماه فرود می‌آید. فضانوردان مستقر در این ایستگاه‌ها کاوشگر را کنترل می‌کنند و گجت به جمع آوری نمونه از سطح سیاره می‌پردازد.

به هرحال نمونه‌های جمع آوری شده از سطح ماه به لندر منتقل می‌شود و این لندر به ایستگاه‌های موجود در مقر ماه می‌رود و نمونه‌ها را تحویل می‌دهد. این نمونه‌ها به وسیله کپسول اوریون به زمین ارسال می‌شوند.

چنین مأموریتی نشان دهنده تغییر مسیر سازمان فضایی اروپا است. این سازمان از زمان تأسیس خود در ۱۹۷۵ میلادی به طور کلی روی وجوه علمی اکتشافات فضایی تمرکز کرده است.




منبع : مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار