کد خبر: ۲۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 22
با پیشرفت تکنولوژی جنگ‌های آینده بشر می‌تواند از تخیل و درک فراتر برود و همین موضوع مقابله و دفاع از مرزها را مشکل می‌کند. به همین خاطر ارتش فرانسه تعدادی نویسنده علمی تخیلی را با عنوان «تیم قرمز» استخدام کرده تا با تصور جنگ های تکنولوژیک آینده و سلاح‌های مورد استفاده در آن‌ها، برای مقابله با این حملات ایده پردازی کرده و به ارتش کشور در دفاع از فرانسه یاری برسانند.

به گزارش آی تابناک : گروه قرمز به منظور در دست گرفتن ابتکار رهبری ارتش و ارائه راهکارهایی برای دفاع از شهروندان در جنگ های تکنولوژیک آینده، قرار است با استفاده از تکنیک‌های پیش بینی و فعالیت‌های نقش آفرینی، دید بهتری از روش حمله و فعالیت تروریست‌ها فراهم کنند.

روز جشن ملی فرانسه که هر ساله مجالی برای بزرگداشت انقلاب این کشور و نمایش اتحاد و قدرت ملت فرانسه است، امسال فضای متفاوتی را تجربه کرد و مردم شاهد نمایشی از تجهیزات هیجان‌انگیز و آینده نگرانه در حوز‌ه های نظامی بودند. از جمله ابزارهای نظامی که در این رویداد مجال ظهور پیدا کرد، فلای‌برد قهرمان جت اسکی فرانکی زاپاتا بود که با پرواز خیره کننده خود، یک زاویه دید جدید از ادوات تکنولوژیک مورد نظر تیم قرمز به دست داد.

علاوه بر این نمایشی از یک اسلحه ضد پهپاد به نام Nerod F5 در ادامه، پرواز خیره کننده زاپاتا را تکمیل کرد. این اسلحه که از اختلالگرهای موج مایکروویو استفاده می‌کند، ارتباط بین پهپاد و خلبان آن را دچار مشکل کرده و می‌تواند شروع کننده عصر جدید جدید سلاح‌های ضد جاسوسی باشد.

با توجه به اقدامات اخیر دولت فرانسه در به کارگیری تکنولوژی‌های دفاعی نوین، به نظر می‌رسد تعریف جدیدی از ژانر علمی–تخیلی در راه باشد و انسان به زودی شاهد به حقیقت تبدیل شدن سلاح‌ها و ادوات انتزاعی موجود در داستان‌ها خواهد بود.




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار