کد خبر: ۲۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 22
در سال‌های اخیر شاهد عرضه گوشی‌های هوشمندی با نام ساخت ایران در بازار بودیم که یکی از معروف‌ترین آن‌ها مربوط به شرکت GLX بوده است. اما از طرفی برای مردم همیشه یک سوال وجود داشت است که آیا این گوشی‌ها واقعا ساخت ایران است و یا فقط در ایران مونتاژ می‌شود.
به گزارش آی تابناک : همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های هوشمند از اجزا مختلفی مانند مادربرد، تراشه، حافظه، تراشه ذخیره سازی اطلاعات، صفحه نمایش، پنل تاچ و هزاران قطعه ریز و درشت مختلف تشکیل شده‌اند. متاسفانه در کشور ما علم و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت هیچ از قطعات موردنیاز برای یک گوشی ساده یا گوشی هوشمند وجود ندارد و به نوعی ساخت گوشی هوشمند درون کشور کاملاً منتفی بوده و این موضوع فقط جنبه تبلیغاتی دارد.

شرکت ایرانی GLX در تبلیغات خود بار مدعی شده است که گوشی‌های هوشمند این شرکت کاملاً سخت ایران است اما این موضوع به هیچ وجه واقعیت ندارد، بلکه تمام قطعات ریز و درشت این گوشی به شرکت‌های چینی سفارش داده می‌شود و آن‌ها پس از تولید قطعات را به شکل چند تیکه به ایران ارسال می‌کنند و در نهایت گوشی‌های شرکت GLX فقط در ایران مونتاژ می‌شوند و هیچ یک از قطعات این گوشی‌ها ساخت ایران نیست، زیرا امکان ساخت آن‌ها در کشور وجود ندارد.

اخیراً خبرگزاری فارس برای روشن شدن این موضوع با رئیس اتحادیه صوت،تصویر، تلفن همراه و لوازم جانبی مصاحبه کرده است. ابراهیم درستی در مصاحبه خود با فارس در خصوص گوشی‌های هوشمند برند FLX توضیح داد:

تبلیغاتی در خصوص این گوشی تلفن همراه انجام شده است که در آن به ایرانی بودن آن تأکید شده است.باید در مورد این موضوع با مردم روراست باشیم که این گوشی، دارای تکنولوژی ایرانی نیست. این موضوع بدین معنی است که قطعات گوشی های GLX در چین ساخته و در ایران مونتاژ می‌شود. لذا نمی توان نام ساخت ایران را روی گوشی گذاشت که قطعاتش از یک کشور دیگر وارد می شود و ما یک دهم آن را هم نتوانستیم در کشور تولید کنیم.

امیدواریم هرچه سریع‌تر به دانش ساخت موبایل دست پیدا کنیم تا دیگر نیازی به مونتاژ قطعات گوشی نداشته باشیم و با افتخار بگوییم که این گوشی ساخت ایران است. باید زیرساخت های لازم برای این کار فراهم شود البته با وجود حمایت نهادهای مختلف در شرایط کنونی، احساس می‌کنم که رشد و شکوفایی در این حوزه نزدیک است.



منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار