کد خبر: ۲۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 22
Google Stadia یک کنسول جدید برای استریم کردن بازی‌ها است که نیاز به خریدن بازی‌ها به صورت جداگانه دارد. یک سرویس عضویتی به اسم Stadia Base برای این کنسول وجود دارد که رایگان است و در سال ۲۰۲۰ به این کنسول اضافه خواهد شد اما در سال ۲۰۱۹ فقط سرویس Stadia Pro در دسترس قرار خواهد گرفت. تا کاربران این کنسول قادر به استفاده کردن از آن باشند.

به گزارش آی تابناک : Stadia Pro به شما اجازه‌ می‌دهد که بازی‌هایی که در اختیار دارید را حداکثر تا کیفیت 4K و فریم ریت ۶۰ استریم کنید اما سرویس Stadia Base فقط تا رزولوشن 1080p این اجازه را به شما خواهد داد. از زمانی که Google Stadia به معرفی گذاشته شد، گیمرها نمی‌دانستند مدل کسب و کار آن دقیقا چطور است. آیا Stadia Pro مانند Xbox Game Pass اجازه دسترسی بازی‌بازان به لیست بلند بالایی از بازی‌های مختلف را می‌دهد یا خیر؟ Andrey Doronichev، مدیر محصول Google Stadia به این سوال و یک سری سوال دیگر درمورد این کنسول در Reddit پاسخ داده است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

به گفته‌ی شرکت سازنده این کنسول استریم کننده کاربرد و نحوه‌ی استفاده از Stadia Pro مانند Xbox Game Pass نیست که به شما اجازه دسترسی به بیش از صد بازی مختلف را بدهد بلکه بیشتر چیزی شبیه به Xbox Live Gold یا Playstation Plus است. زمانی که حراجی خاصی بر پا شده باشد، یک سری تخفیف دریافت خواهید کرد تا برای خرید بازی‌های مورد نظر خود از آن استفاده کنید و همچنین می‌توانید هر زمانی که دوست داشتید، یک بازی رایگان از این سرویس دریافت کنید. وی در این زمینه چنین گفت که:

اگر بخواهم شفاف و واضح در این زمینه صحبت کنم، Stadia Pro مثل Netflix برای بازی‌های رایانه‌ای نیست، درست مثل عده‌ای از افراد که اشاره‌ای به این موضوع کرده بودند، نمونه‌های نزدیک‌تر به این سرویس Xbox Live Gold یا Playstation Plus هستند. اعضای Pro اجازه دسترسی به استریم 4K خواهند داشت، می‌توانند به تخفیف‌های انحصاری و خاص دسترسی پیدا کنند و همینطور یک سری بازی رایگان نیز دریافت کنند. تقریبا هر ماه یک بازی رایگان در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود که با Destiny 2 آغاز خواهد شد.

اگر شرکت مایکروسافت محدوده استفاده از سرویس استریم خود یعنی Project xCloud را به Xbox Game Pass یا Xbox Game Pass Ultimate محدود کند بنابراین ممکن است نگرانی‌های زیادی برای گوگل به وجود بیاید. عدم وجود قابلیتی برای دانلود کردن بازی‌ها ممکن است باعث زیر سوال رفتن ذات واقعی حق عضویت چنین سرویسی شود. با این حال به جز چنین مواردی، هنوز هم چیزهای زیادی وجود دارد که گوگل باید مراقبشان باشد یا برای آن‌ها چاره‌ای اندیشه کند؛ مثل عدم داشتن دستاور (Achievement) در زمان عرضه‌ی این کنسول. در همین پستی که در Reddit از مدیر محصول پلتفرم Stadia به انتشار رسیده، وی این موضوع را نیز به گفته‌ها و اظهارات خودش اضافه کرده که این کنسول در زمان عرضه خود Achievement نخواهد داشت. وی در این زمینه گفت:

ما یک چیزهایی مثل بقیه کنسول‌ها خواهیم داشت. اما این چیزها سریعا بلافاصله پس از عرضه‌ی کنسول به بازار جهانی روی آن در دسترس نخواهند بود. کمی بعد به این کنسول اضافه خواهند شد.

با در نظر گرفتن این که وجود چنین دستاوردهایی یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش هر بازی جدیدی است که این روزها عرضه می‌شود، واقعا شوکه کننده و حتی نگران کننده است که Google Stadia در زمان عرضه خود فاقد آن‌ها خواهد بود. چطور ممکن است کنسولی اچیومنت نداشته باشد؟‌ پس بازی‌بازان باید به چه دستاوردی از بازی کردن برسند؟ باید منتظر باشیم و ببینیم گوگل برای این مسئله چه چاره‌ای اندیشه خواهد کرد یا چطور آن را به این کنسول اضافه می‌کند چون در حال حاضر سیستم Gamerscore کنسول‌های خانواده ایکس‌باکس بسیار پیشرفته‌تر از این است و گوگل در این زمینه عقب افتاده که هر چه تاخیر بیشتری بین اجرای آن باشد، برایشان خطرناک‌تر خواهد بود.

نظر شما درمورد اطلاعات جدید این کنسول چیست؟ آیا درمورد چیزهایی که Stadia Pro در اختیارتان قرار می‌دهد نگران هستید؟ آیا عدم وجود اچیومنت در زمان عرضه‌ی این کنسول برایتان مهم است؟ نظر خود را در این رابطه در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.





منبع :windows central 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار